Graupner Mini Nimbus

Ja dit gaat goed komen hoor! Leuk die piloot, mooi gedaan ook! Alleen jammer dat volgens mij het poppetje niet helemaal schaal is. Ik heb ooit in een echte gezeten, en ik vulde de cockpit voor mijn gevoel wat meer. En toen had ik nog niet eens het iets te 'grote' (lees dikke ;)) postuur dat ik nu heb.

----------------------
Sent from iPhone.

Tsja, die Chineesjes zijn nu een keer kleine mennekes he? :-).

Ik had eerder een nog kleiner kereltje en dat stond echt niet.. En met deze past er nog net een dikke 4s lipo onder dus ik had geen andere keuze. Groter wilde echt niet. Daarom laten het maar zo ;-).
Het interieur heb ik gisteravond nog kunnen bekleden met een mooi stofje, net echt. Zal er binnenkort een fotootje van maken..

En Paulus, ik kan me er nu al op verheugen om weer een keer samen te vliegen! Sterkte en beterschap met je peesontsteking..

Groeten,

Paul.

Weer ietsje verder :-).
Het scheelt dat je niet kunt uitslapen, ben altijd om 6 uur wakker.. Kun je lekker rustig aan het werk;-).
De vleugels en het hoogteroer zijn bespannen:

GroteFoto-766TSAE8.jpg

Het pilootje zit nu ook gestoffeerd en het lijkt net echt.

GroteFoto-ZAYOSQBQ.jpg

GroteFoto-VSYD4PAX.jpg

GroteFoto-RWOG7PQR.jpg

De roeren toch maar op de folie laten scharnieren n.a.v. tips van anderen. Het ziet er goed uit maar de uitslag naar beneden gaat nog ietsje stroef.
Zoals je ziet staat ie nu op de weegschaal en die geeft 2.8 kg aan, niet slecht. De lipo, één servo en de motor zitten hier al bij.
Aan ander materiaal zal er nog een paar honderd gram bijkomen maar voor zo'n grote jongen is het zeker niet veel.
Volgende week verder met de romp spuiten en plamuren, zal zeker lukken nu de avonden langer worden en ik lekker buiten kan werken.
Nog een paar fotootjes van in de zon...

GroteFoto-LTWU77S6.jpg

GroteFoto-88KVTMSF.jpg

Wat een lap.......

Groeten,

Paul.

He Paulus.

Nee, gaat me niet lukken helaas.. Zoals je zelf hebt gezien ben ik erg druk met de tuin geweest en nu nog. Het werk valt tegen, veel meer dan ik gedacht had en daar heeft de Nimbus onder te lijden.
Heb compleet niets meer kunnen doen en dat gaat de aankomende week ook niet veranderen. Ik wil nog zien of we het überhaupt gaan halen om te komen..

Goed weekend,

Paul.

Zo,
na een veel te lange tijd kan ik dan toch dit draadje weer oppakken.

Eigenlijk de hele zomer niets aan de Nimbus gedaan en ik was wel weer blij toen de avonden langer en kouder werden een aantal weken geleden.
Ik heb eerst de draad weer opgepakt met mijn zoon's Discus die hij van Japie gekregen had. Deze is op een aantal kleine dingen na klaar. Hij hoort hier niet maar toch even een fotootje van dit mooie toestel,

GroteFoto-QBEEVZMC.jpg

Omdat ik de romp van de Discus toch moest spuiten heb ik de romp van de Nimbus er maar gelijk achteraan gedaan maar om de een of andere reden wilde dit niet lukken. Veel zakkers en andere ellende. Na veel schuren, proberen en weer schuren toch maar andere verf gekocht en daar wilde het wel mee. Gelijk de eerste keer was het perfect :-).
Jammer genoeg toen vergeten om er foto's van te maken.
De volgende foto's zijn vanmorgen in de tuin gemaakt bij - 6 graden. Het licht was niet al te best maar wel is goed te zien hoe ver hij nu is,

GroteFoto-WGP36D86.jpg

GroteFoto-KOUJT4TI.jpg

GroteFoto-34XWHK7S.jpg

GroteFoto-YZSAZCIC.jpg

GroteFoto-ZBEWFDYX.jpg

GroteFoto-GNRRUW8P.jpg

GroteFoto-CWTLJFO4.jpg

GroteFoto-DKVI7QHE.jpg

GroteFoto-CVOVQSZC.jpg

Apparatuur zit er in en werkt naar wens.
Op een aantal kleine dingetjes na is hij nu vliegklaar en kan binnenkort voor zijn maiden. Ik hoop dat dit nog lukt voor de VGG in Marknesse want om met dit koude weer een harde landing met rompbreuk te riskeren heb ik weinig zin in..
Wordt vervolgd...

Goed weekend,

Paul.

hoi japie , ik zie dat je het plan hebt van een mini nimbus 3.2 m van graupner . ik heb ook al even aan R.C.paul gevraagt waar ik dit plan kan bemachtigen mits betaling natuurlijk. ik heb een doorzichtig stuk plan in de bouwdoos zitten maar kan nog ni veel meer doen .... heb de juiste maten niet .
Ben je misschien te vinden voor een copy van de cd tegen betaling .Laat maar weten

danny

daniel.rosenfeld@telenet.be

Danny heeft inmiddels al de bestanden met tekeningen ed van mij in zijn mailbox ontvangen (voor niets ;-) ). Volgens mij kan hij nu verder...

Groeten,

Paul.

Ik kan me vergissen maar volgens liggen dezelfde onderdelen van de foto's nu in mijn werkkamer :D

Ik heb een Graupner Mini Nimbus gescoord. Daarmee ben ik echt zeer blij, ik vind hem nog mooier dan de Graupner Cirrus! Helaas heb ik beperkte middelen qua ruimte en financiën voor deze hobby. Dat is ook de reden dat ik toch heb gekozen om het Cirrus project te laten voor wat het is, en deze Nimbus als opknapper/afbouwproject te houden.

Plaatjes van mijn score:

1_Aankoop-1.jpg

1_Aankoop-2.jpg

1_Aankoop-3.jpg

1_Aankoop-4.jpg

In tegenstelling tot de nimbus in dit draadje: graupner-mini-nimbus-3-3m-opknap-en-vragen-draadje heeft deze Nimbus geen geheel ingedekte vleugel, maar een vleugel a-la Cirrus. Een van de vleugels is zo goed als af en mooi gebouwd, terwijl de andere nog niet af is, en ook niet zo mooi gebouwd is. Daar is dus nog wel wat werk aan te verzetten. Dat is ook het eerste dat ik onder handen ga nemen.

De vorderingen houd ik bij in dit draadje zodat andere Nimbus bouwers er misschien nog wat aan hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Franck,

Ik denk het niet, of je moet hem van Serge Pot hebben.

En de vleugels zijn ook niet meer in 1 stuk.

dus je moet wel een andere hebben volgens mij.

wel mooi dat je er 1 hebt in ieder geval:D

groet

Terence

Hij ligt nu op een goed adres ,waar tijd en aandacht gegeven kan worden .
hier lag hij op de kast .en had het nog een jaar of 3 geduurd .
Hij is je gegund .

Ons nieuwe zwever / sleperclubje bestaat nu uit SLijm, Huey en ikzelf, Mees hobbelt mee. Ik heb de edelweiss en de KA6 in herstel , Huey heeft zondag een vliegende ASW22 en alleen secondelijm had nog niets vintage / groot zweverigs....Maar dus nu wel, deze mini nimbus (al moet ik hem wel eerst afbouwen..... m' goed...ik ben een bouwer! :D )

Sleper hebben we, de caravelle van S-lijm voor klein spul, maar ook de Wilga van Loeki...maar die is ook onder bouw.......

Ik ga eerst morgen de asw22 afmaken, zondag re-maiden met ailerons en kleppen aan het elastiek. Dan Wilga en deze Nimbus en de KA6 ook nog...als staat de KA6 als laatste. Ik kan met RD-KPJ en de Edelweiss genoeg zweven.

Enneuh hij is op een goed adres hoor ....(en ja, ik kom net van Serge terence...:D.... dank serge)

Dit gaat een toppie zwever worden, trust me ! En ik start gewoon een nieuw draadje...(en doe weer dingen op geheel eigen wijze)

Laatst bewerkt:
dan is mh32 een goede of een spica 11%.
beide profielen zeer makkelijk te bouwen en qua overtrekgevoeligheid zeer vriendelijk,beter als clark Y.

Ik heb beiden in profili....schuimkerntjes snijden heb ik onder de knie en de spullen ervoor....Net S-Lijm gesproken...hij is er toch wel blij mee........nog ff verder denken :D

met schuimkernen ben je goedkoper klaar en sneller .

Een techniek die ik nog niet ken .

mmmmzzz toch eens in verdiepen . het is goedkoop ,snel,eenvoudig .
wat is er nodig als snijdraad,voeding etc ?

Back