Graupner Silentius 86, ombouw brushless en opknapverslag

Nieuwe motorschot (5 mm multiplex IN de romp gelijmd)zit keurig op zijn plaats:

Nu de lipo een plaats geven in combinatie met het zwaartepunt

Laatst bewerkt:
De lipo moest vrij ver voorin geplaatst worden. Daardoor had ik er niet veel werk mee: hij zit nu met klitteband op de beplanking die er al zat. Verder naaronderen in de romp kan hij niet, want daar zitten nog rompschotjes en moet ik veel te veel slopen:

Nu nog links en rechts wat stukjes folie repareren, strak trekken etc. Het complete vliegtuig moet hierop worden nagelopen.

Laatst bewerkt:
Hendrik,
Vanavond kan ik helaas niet weg. Maar de wind gaat eind vd avond behoorlijk liggen dus dit is je kans.....

Okey..

Ga ik kijken of mijn ega mee wil om te filmen. En het ligt er nog aan of ik de auto heb vanavond. Even afwachten dus. De wind wordt al iets rustiger ja

Zo, voor zover is ie klaar. Komende winter haal ik alle folie eraf en dan helemaal nieuw en fris bespannen. Voor nu is ie prima. Het is al 100% verbetering:

Tip: Check ff of je geen strepen onder de strijkbout hebt achtergelaten ...

Anders staan ze de volgende keer op een van je overhemden, en daarbij denk ik dat je van Joke de wind van voren krijgt (toepasselijke uitdrukking trouwens :)).

Die strepen zitten dan op mijn folieboutje en daar strijk ik mijn overhemden eigenlijk nooit mee :-)

haha, ja, hij ging weer lekker. Deze Silentius is echt een super mooie aanwist. Een alleraardigst vliegende twee-asser. Hij heeft een geweldig draagvlak, vliegt gewoon makkelijk, en blijft maar glijden (even wennen met landen):

Hier eerst een paar foto's, dan monteer ik morgenochtend het filmmateriaal. Daarnaast heb ik morgen nog een verrassing, maar dat laat ik zien in het draadje: ''mijn vliegervaringen van vandaag''

Wat leuk.
Ik heb de mijne ook nog, gekocht toen ik 14 jaar was, inmiddels 19 jaar oud dus.
Coat is er helemaal af en ga hem met solartex bespannen, ziet er zo stevig uit..

En ja ik steek hem bomvol modern spul, LiPo, Buitenloper met vertraging, RFM prop Digitale servo's enzo...

Als ik hem bespan zoals op de doos zouden er zonnecellen in kunnen :-)

Enfin, kan er geen afscheid van nemen :-)

Wat leuk.
Ik heb de mijne ook nog, gekocht toen ik 14 jaar was, inmiddels 19 jaar oud dus.
Coat is er helemaal af en ga hem met solartex bespannen, ziet er zo stevig uit..

En ja ik steek hem bomvol modern spul, LiPo, Buitenloper met vertraging, RFM prop Digitale servo's enzo...

Als ik hem bespan zoals op de doos zouden er zonnecellen in kunnen :-)

Enfin, kan er geen afscheid van nemen :-)

Zijn hier al vorderingen?

erg leuke en zeer goed vliegende zwever de silentius ik vlieg er al met eentje va 1994 met n 2,5ccOs hulpmotertje met gasregeling (echt vintage) het enige wat ik aangepast heb is een rib meer per kant bijgezet iets meer span en zeer stabiel :yes: ik ben momenteel zn vleugeltjes aan het restaureren de romp niet:nooo: die verkeert nog in perfekte staat die zit nog steeds in zn eerste perfekte folie:yes:

mvgr johan snijders

Nadat de Bunte nu klaar is, ga ik eerst de Silentius wat pimpen. Alle folie gaat eraf, eventuele beschadigingen die dan aan het licht komen repareren en weer een nieuwe laag oracover erop. Wat er momenteel op zit weet ik niet, maar het is in elk geval geen oracover. Je kunt het met de foliebout niet meer bijwerken: er brand zo een gat in. Het is net of het twee lagen zijn wat er op zit. Ben vanavond met de vleugels begonnen. De toplaag lijkt net of het een laagje plakband (transparant) is, met daaronder de kleur-laag.

Een leuk draadje ik zie het nu pas.
Ik vind het leuke van de eerste electrozwevers dat je er nu zo'n vette lipo in kwijt kan.
Je kan als je wil uren boven blijven.
Of als je twee accu's heb zonder lader naar het veld gaan.

Zou je de volgende keer de foto's iets kleiner willen maken?
Mijn computer krijgt de hik :(

Back