Graupner Silentius 86, ombouw brushless en opknapverslag

Zo beter?

De grootste delen gingen er makkelijk af, daarna now wel ff moeten schuren om het balsa weer blank te krijgen:

Je ben geweldig hendrik.
Het gaat niet om de afmeting alleen maar om de grote van het bestand.
Hij mag dus best 800 pics zijn.

Maar je heb een mooie zwever.
Ik ben benieuwd naar het nieuwe jasje.

De folie van de romp strippen gaat niet vanzelf. De losse transparante toplaag laat redelijk los, maar de gekleurde onderlaag niet:

Hulpmiddel: oude stukjes folie over de resten plakken met de foliebout:

En er ineens aftrekken:

Het laatste vervolgens schuren met schuurpapier:

Laatst bewerkt:
Vanmiddag de folie gekocht. Transparant paars voor de vleugels, wit voor de romp:

Helaas is er nog wel even wat werk voor ik de nieuwe folie aan kan brengen. Het schijnt morgen slecht weer te worden....

Ja he! Vind ik ook. Gisteren uitgezocht, maar dat blijft toch lastig vind ik. Maar het is goed uitgepakt gelukkig.

Knap staaltje vakwerk Hendrik!

Vleugelprofiel lijkt een beetje op de Dalmation Lady van mij!

Zweeft ook super en heeft maar weinig nodig om omhoog te gaan!

Succes met de rest!

Louis

ja Louis, dat is ook de reden dat deze kist een nieuwe folie verdiend: hij vliegt echt heerlijk, makkelijk en mooi

Keurig Hendrik, een staaltje fraai huisvlijt ...

Ik kan het niet helemaal goed bekijken, en de foto's geven vast een vertekend beeld, maar op de middelste foto lijkt het net alsof je rechts veel meer tipverdraaiing hebt gezet t.o.v. links ... maar zoals ik al zei, foto's geven meestal een vertekend beeld, en je hebt hier vast en zeker op gelet, toch?

Als kampioen 1:8 bij Amca moet je toch weten dat een ex 1:5 rijder zijn afstelling op zijn minst voor elkaar heeft ;)

De romp is nu ook klaar. Alleen kielvlak en stabilo nog.

Het blauwe kapje heb ik maar zwart gespoten. Ik dacht: ik heb geen betere kleur, het moet maar. Maar ik vind het nog niet zo'n probleem toen ik net zag hoe het stond:

Mooi man
Ik vind welke kleur het ook is altijd mooi als je de ribben kan zien.
Een heel ander model zo.

Back