Graupner Ultra duo plus 50

Op het veld hebben wij 500mAh aan 12v accucapaciteit tot onze beschikking. Verder vind ik je argumentatie raar. Als je op het veld haast hebt, dus met hoge stromen wilt laden, dan moet je dus naar het veld wel degelijk 'losse kastjes' meeslepen?

Op het veld hebben wij 500mAh aan 12v accucapaciteit tot onze beschikking. Verder vind ik je argumentatie raar. Als je op het veld haast hebt, dus met hoge stromen wilt laden, dan moet je dus naar het veld wel degelijk 'losse kastjes' meeslepen?
Ja, een heel groot kastje van 1700 kilogram op vier 19" wielen. :rolling: Maar het voordeel daarvan is dat de lader er mooi in past en tevens muziekje of filmpje erbij. ;)

... en dat je 1700kg moet duwen als je weer naar huis gaat.. zeker als je 10s pakketten met 5A gaat laden, is je autoaccu nog wel een keer leeg :P (10s=40 volt, 5a bij 40 volt= 12A bij 12v)

Zijn beide goede laders hoor, bedoel niet te zeggen dat de Graupner niet goed is.. het ding is alleen zo ontzettend aartslelijk :P

... en dat je 1700kg moet duwen als je weer naar huis gaat.. zeker als je 10s pakketten met 5A gaat laden, is je autoaccu nog wel een keer leeg :P (10s=40 volt, 5a bij 40 volt= 12A bij 12v)

Zijn beide goede laders hoor, bedoel niet te zeggen dat de Graupner niet goed is.. het ding is alleen zo ontzettend aartslelijk :P
Daarom zeg ik: Muziekje of een DVD'tje aan, omdat de motor toch loopt. Hoewel er een heel flinke accu in zit (dieseltjes hebben nu eenmaal dikkere accu's). ;)

En inderdaad, over smaak valt te twisten. ;) Dat de Graupner wat lomp is, ben ik wel met je eens. Maar je kunt er wel mooie grafische gegevens op tevoorschijn toveren, ook als je accu al geladen is.

Ben het met sleurhutje eens dat het een fantastisch apparaat is.
Ziet er mooi en degelijk uit.
Alleen op wat software foutjes na, maar dat kun je via de graupner site makkelijk upgraden.
En wat de grafische gegevens aan gaat is dat ook mogelijk via een programmatje wat je op je computer zet en dan de graupner duo 50 met een usb kabel aan je computer hangt.
Kan via diverse grafieken kijken hoe het laden endergelijke verloop.
Grafiek geeft tevens aan het verloop per cel.
Alhoewel ik dit nog niet heb uitgeprobeerd.
Instelling maken op de computer en deze dan overzetten naar je lader is ook mogelijk.
Heb er nog steeds geen spijt van dat ik hem heb aan geschaft.
En de service van graupner is perfect.

Ben het met sleurhutje eens dat het een fantastisch apparaat is.
Ziet er mooi en degelijk uit.
>knip<
Heb er nog steeds geen spijt van dat ik hem heb aan geschaft.
En de service van graupner is perfect.

Even als broers onder elkaar :p ...zou jij 1 Ultra Duo plus 50 boven de Ultramat 16 verkiezen (2 exemplaren tegelijkertijd) om sneller/efficienter te kunnen laden "in het veld" ?
(de Ultra Duo plus 50 heeft immers 2 aansluitpunten om te laden)

Ik heb inmiddels ook de Duo 50 aangeschaft. Een mooi apparaat met een wat minder logische menustructuur. De instellingen per LiPo in het geheugen zetten (max 50 stuks) werkt met de computer lekker simpel. In minder dan 15 minuten alle accu's er met naam en parameters.

Ik heb de lader vorige week na aanschaf meteen voorzien van software versie 2.06. Ik zag net dat de 2.1 versie uit is.

Ik heb ook nog een Hyperion 0606i AC/DC en die is leuk voor erbij. Lekker klein en simpel te bedienen. Nu kan ik na een dagje vliegen 3 accu's tegelijk laden en ben ik weer snel klaar voor de volgende dag :mrgreen:

Misschien ook handig om de eventuele onvolkomenheden in de software hier te bundelen zodat er een mail naar Graupner kan gaan met verbeteringen.

Klopt, iets beter maar het is nog steeds een test versie. Werkt overigens wel lekker snel, zeker om de accu-parameters snel in te stellen. Ik heb er 25 gedaan is max een kwartiertje :)

Laden betekent nu een geheugenplaatst kiezen die overeen komt met het cijfer op de lipo (stift) en laden maar :banana:

Nog bugs tegen gekomen in v2.1?

Klopt, iets beter maar het is nog steeds een test versie. Werkt overigens wel lekker snel, zeker om de accu-parameters snel in te stellen. Ik heb er 25 gedaan is max een kwartiertje :)

Laden betekent nu een geheugenplaatst kiezen die overeen komt met het cijfer op de lipo (stift) en laden maar :banana:

Nog bugs tegen gekomen in v2.1?
Moet je nog steeds accu voor accu programmeren of kun je nu blind alles invullen voor alle geheugens en in 1x overzetten?

Ja, er zit weer een LiPo bug in 2.1. De accu's worden bij het laden met 1,5C i.c.m. met de balancer geladen tot 4,05V/cel en dan stopt de lader en beweert dat de accu's vol zijn. Vervolgens start je nog een keer het laden (direct na de melding dat alles klaar is, zelfde instellingen) en dan loopt-ie wel door tot 4,25V/cel om uiteindelij op 4,20V/cel te eindigen. Dan gaat er gewoon nog 25% capaciteit in dus de accu was helemaal nog niet vol. :evil:

hmmm, is me niet opgevallen maar ik laad ook niet boven de 1C. Misschien dat hij het dan niet doet?

Ik heb met de nieuwe software nog niet getest mbt de invoer, die heb ik met de oude versie gedaan. Een kleine test met twee geheugenplaatsen moet uitsluitsel geven.

Eerst alle settings doen en dan in een keer programmeren... zou wel handig zijn.

ultra duo plus dus

ik ben nieuw in electro en heb besloten een "goeie" lader aan te schaffen.
Ben naar de Messe geweest in Dordmund en daar het topprodukt van Graupner aangeschaft met name de Ultra Duo PLus 50.
Ik kom thuis. Ik steek de lader in (netvoeding) en vrijwel onmiddellijk ontspringt het toestel een mini steekvlammetje met een pluimpje rook erbij .(linker kanaal)..maar verder niks aan de hand, het toestel blijft gewoon verder werken. Dit was shit1.
Ik ben een ouwe rot in de electronica business. Ben niet zo direkt van plan moijn spikesplinternieuwe... terug in de doos te steken en op de post tedoen, omdat ik wel vermoedde wat er gebeurd was, nl een smd ontkoppelcondensator was doorgeslagen in het linker kanaal (iets dat kan gebeuren, vooral wanneer men 2de rangs komponenten koopt, om de kost te sparen..in china.. en nog wat van die vooroordelen) Condensator was niet kritisch, heb de plek des onheils schoon gemaakt en heb een nieuwe gemonteerd.
Ik gebruik die lader nu vrij intens iets meer dan een maand, werkt perfect, ik kan het niet beter zeggen, perfect. Lipo's geladen en ontladen, nicads en nimh.
Tot gisteren opeens het rechter kanaal vies begon te doen, allerlei gekke stromen tonen, de koeler die begint te draaien bij een gewone 200 mA lading, gezeik dat het aantal cellen aan de balancerniet klopt met het aantal ingegeven terwijl die balancer natuurlijk niet aangesloten is. dan weer efkes normaal werkend.. dus shit2.
Kasticket kwijt, weet ik veel bij welke verkoper ik dat gekocht heb dus nog meer shit.
310 Euro beste mensen en geen garantie. Eigen schuld. Maar niet dat dat ding mn kloten uit hangt, dat is niet mijn schuld.
Ga ff contact opnemen met de belgienederland serviceman in Waasland of zoiets wat me te doen staat.
Maar het vertrouwen is weg eerlijk gezegd. GRAUPNER WAT VREET JE UIT MAN?

Nota BENE, shit 1 kan niks te maken hebben met shit2.

Laatst bewerkt:
tjah das pech hebben en nog geen beetje...

maar eerlijk gezegd had je die lader beter in BE of NL gekocht voor die prijs(ikzelf heb in Dortmund deze laders voor 275€ gezien ?!), ik heb de mijne ook iets rond de 315€ indertijd bij pk betaald en als er iets mis mee moest zijn dan kan ik gewoon terug gaan voor garantie.

Maar het vertrouwen is weg eerlijk gezegd. GRAUPNER WAT VREET JE UIT MAN?

Met alle respect, maar dit heeft weinig met Graupner te maken. Als je het bonnetje had bewaard, had je ongetwijfeld gewoon netjes garantie gekregen.

Apparaten kunnen stuk gaan, zelfs de beste.

ultra duo plus

Apparaten kunnen stuk gaan inderdaad. Ik denk dat ik wat verwend ben geweest aangezien ik , zo oud als ik ben, nooit eerder van garantie heb moeten gebruik maken. Ik neem aan dat ik reeds in geleende tijd was.
Er is sprake, ondanks alles , van een zekere ontgoocheling.
Laat dit dan een les wezen voor ieder die in Messe koopt, veel volk, petieterige kasticketjes die in "tuten" verdwijnen en uitnodigen tot verfrommelen en in vuilbak gooien want het kan verkeren.
In een winkel zou dit geen probleem geweest zijn inderdaad.

Toch vind ik dat men aan een toestel kan zien dat het geen 2 jaar oud is, plus is er een ding in ontploft (mini explosietje) en Graupner is niet zomaar de eerste de beste.
Hoedanook, ik heb het toestel verstuurd naar het servicepunt en ik hoop dat men genadig zal zijn.

OK dit er even tussendoor. Ere wie ere toekomt.
Ik had een probleem met een duo plus 50, gekocht in dortmund,( enkele berichtjes geleden) geen ticket...... ik al op voorhand janken.Lader opgestuurd.
Heb ondertussen een spiksplinternieuwe lader thuis gestuurd gekregen van Graupner voor 0 euro.
Service hé. Moesten jullie even weten.

Ik heb deze lader ook zojuist opgehaald. 1e indruk is echt super!! Moet me zodadelijk maar eens verdiepen in de werking. Alles werkt tot nu toe, knoppen, schempjes enz.

Zijn er al mensen die hem gemodificeerd hebben en er een verdeelstationnetje aan/in hebben gemaakt? Toen ik in juni de ETS in Apeldoorn reed zag ik een aantal Duitsers die allemaal stekkertjes in de zijkant hadden. Dat was een verdeelstation voor bandenwarmers, ontladers, lipo warmers enz enz.

Back