Hartelijk dank voor jullie reactie.
Ik heb denk ik niet goed genoeg aangegeven wat er aan de hand is of ik begrijp jullie antwoord niet
Sleurhutje, Ik heb het programma nu al meer dan 30 minuten aan staan maar er gebeurt niets. Via Ctrl+Alt+Del Toepassingen wordt weergegeven bij Status: Reageert niet. (Heb dit dus nu 30 minuten laten staan)
Ik probeer eerst mijn PLUS 50 te upgraden naar 1.2. Nu zit er software 1.1 in. (Zie ik als ik opstart). (Ik begrijp dat het het verstandigst is om elke update die er is uit te voeren)
Wat ik uit de upgrade handleiding begrijp is dat dit upgraden dient te gebeuren met het down te loaden programma "Winapp.exe" --> "Charger Firmware Upgrader". Dan met die knop [Open and Send HEX file] de upgrade 1.2 aanklikken en dan geeft windows in een paar seconden aan: Reageert niet. Ik heb nu dit al meer dan 10 minuten (ondertussen 30 minuten en ga nu de taak beeindigen) zo staan maar er gebeurt ook werkelijk niets

. Mijn compoort is goed gedefinieert. De PLUS 50 wordt gedetecteerd op die poort. Ik heb ook al alle snelheden (Baute rate) geprobeert. Maar hij schiet na de update 1.2 te hebben aangeklikt na een paar seconden in "Reageert niet"

.
Maar wellicht vergeet ik een stap? Want wat bedoel je met boot loader software update? En waar kan ik die vinden?
En ik begrijp uit alle forums dat die updates wel noodzakelijk zijn om bepaalde problemen (niet onbelangrijk een goed functionerende Balancer) uit de weg te gaan

.
Burp

, Ik snap niet wat u bedoelt (maar er is mij qua up (of down)graden nog niets gelukt en hoop dat er iemand is die mij kan helpen) dat een downgrade niet mogelijk is. In een ander forum (zie verwijzing) hebben ze het wel over terug naar een eerdere versie en een versie opnieuw installeren om een reset te kunnen geven.
:help:
www.modelbouwforum.nl/forums/modelbouw-software/83788-graupner-ultra-duo-50-plus.html