Verdorie, ebay ad verdwenen 
Wat voor dikte heeft jullie draad?

Wat voor dikte heeft jullie draad?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb het M4 draadeindje heet gestookt en plat gemept. Daar heb ik dan een gaatje in geboord. Dit gaatje netjes glad afbramen zodat de Renedraad niet daar op kan breken. De Renedraad heb ik vervolgens soort van vast geknoopt. Als je dan de draad op trekspanning brengt gaat het vanzelf vaster zitten.
Al met al ben ik een gelukkig mens. Ieder probleem, en dat waren er heel veel zijn opgelost. Gisteravond binnen 1 uur 12 delen gesneden. Allemaal perfect en precies gelijk. Wat een genot...........
Allemaal perfect en precies gelijk. Wat een genot...........
niet helemaal 100% gerelateerd aan dit topic, maar vond het onnodig een nieuw topic te openen.
ik heb van het werk een trafo meegenomen die als output 12v 13.3A max opgeeft. is dit te gebruiken om schuim te snijden? ik gebruik 0.4mm weerstands draad
Hier mijn gegevens voor het snijden van Rohacell:
Snijdraad: Rene, 0.37 mm
Lengte 85 cm
Voltage 40 Volt DC
Stroom: 2.5 A
Uitzetting: ca. 8 mm (draad licht rood gloeiend)
Trekspanning draad 15 kg
Voor PS schuim wordt met 2A gesneden (Feathercut systeem)
Huh, 12V wisselstroom? Dat hoor je ook niet vaak..
Overigens zou ik de voeding wel op wat voor manier dan ook regelbaar maken. Niet veel materialen hebben 12V 13A nodig en of je draadje het kan hebben twijfel ik ook over.
De stroom wordt bepaald door de weerstand van de draad en het voltage