Great planes Extra 330l

Welke servo`s raden jullie mij aan?
is het mogelijk om 2x een 10kg op rudder te doen?
Dan zou ik 8 10kgs kunnen aanschaven

Gewoon van een echt merk kijken naar alles vanaf 10kg stelkracht, rudder zou minimaal 20kg moeten hebben, 2x10 is ook 20:D

Grt.

2maal 10 kg zal zeker genoeg zijn op rudder , afhankelijk van hoe je ermee wilt vliegen
maar waarom 2 ? dan moet je weer zorgen dat ze elkaar niet tegen werken en als je dan niet voor digitale zou gaan is dit nog is moeilijker te vermijden , DENK IK maar jah wie ben ik :rolleyes:
groeten

er komen digitale mg servo's in.
ik zal voor 8 de zelfde gaan dan heb ik overal even snelle servo's in.

jeetje , dat ik dit draadje nu pas ontdek, is inderdaad een gigantisch ding , en je bent al een lekker stuk verder als op die foto die je me op msn had gestuurd :D

jeetje , dat ik dit draadje nu pas ontdek, is inderdaad een gigantisch ding

Klein vrouwtje erbij, wordt ie nog groter:D

Hpim3186.jpg

Grt.

er komen digitale mg servo's in.
ik zal voor 8 de zelfde gaan dan heb ik overal even snelle servo's in.

Hey Raymon, dan zal je wel die 2 rudder servo's moetten programeren met een servoprogramer.

Digitale servo's (zelfs zelfde type en merk) lopen nooit mooi gelijk van de fabriek af aan.

Het kan zijn dat ze voor het oog wel gelijk zullen lopen, en dat ze bij een bepaalde knuppel uistlag, toch niet de zelfde uitslag hebben. Of dat de ene net een fraktie sneller is als de ander.

Dan gaan ze met stuuren elkaar wel tegen werken, als je een goede stevige verbing hebt zul je zeker moetten programeren.

tja, je kunt ook niet gaan programeren, maar dan werken ze elkaar tegen.
Nogmaals ze gaan zonder programering elkaar sowiso tegen werken, soms heb je geluk en doen ze het (bijna niet) en soms heel veel.

Grt.

Wesly, Dat komt wel goed.
Ik had Dymond 9500mg brussles gezien, zijn daar al ervaringen mee?

nou liggen.. ik heb 2 BLS 451's in m'n Alliance zitten, 1 op rudder en 1 op hoogte. Zullen iets van 9 kg zijn op de 5,5 volt die ik ze voer. Ik heb er net in totaal 7 vluchten mee gemaakt en tot nu toe doen ze wat ik wil, maar ik ben niet een dergelijke superpiloot dat ik er verder heel zinnige dingen over kan zeggen. Waarom ik ze dan toch gekocht heb? Omdat dat op dat moment kon en het qua specs gewoon goede servo's zijn.

Je hoort mij er niet over klagen, ze zijn in elk geval nauwkeuriger dan de Hitec die ik in m'n Alliance op het rudder heb staan.

Vooralsnog zijn ze bij mijn weten niet programmeerbaar.. ik denk dat juist voor dit soort toestellen de Hitecs wel geschikt zijn. Juist omdat ze programmeerbaar zijn en minder nauwkeurig, werken ze elkaar minder tegen. Als ik Bert vd. Vecht over dit onderwerp moet geloven, zou een hele nauwkeurige onprogrammeerbare servo juist eerder kapot gaan door trillingen en elkaar tegenwerken.

Dit is geen F3A kunstvluchttoestel. Voor zover ik begrepen heb, zijn Hitecs voor dit soort kisten een beproefde en goede keuze..

Mocht je toch de 451's willen bestel ze dan in elk geval niet in NL. Ik mocht toch iets van 240 euro voor 2 stuks aftikken.. ik denk dat je er daar in de USA ofzo wel 4 voor krijgt.. maar ja, ik ben nog zo'n gek die gelooft in de lokale winkelier.. ik wil ook graag dat die winkel er nog is als ik eens een potje superlijm nodig heb ofzo.. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is geen F3A kunstvluchttoestel. Voor zover ik begrepen heb, zijn Hitecs voor dit soort kisten een beproefde en goede keuze..

Geen f3a, maar f3a-x zou die helemaal niet verkeerd doen hoor:) Maar dat is een keuze van Raymon, maar ik zou ook voor de hitecs gaan.

Grt.

dit word de setup,

Mvvs 80cc
8x hitec 5645 MG digitaal (2x hoog 2x rudder 4x rol)
1x std voor gas
MPX ontvanger 6 kanaals
EMOTEC Mini RV

mischien ook wel 7 kanaals ontvanger, net wat ik heb ligen wss, want kan later wel ontvanger kopen:)

dit word de setup,

Mvvs 80cc
8x hitec 5645 MG digitaal (2x hoog 2x rudder 4x rol)
1x std voor gas
MPX ontvanger 6 kanaals
EMOTEC Mini RV

Ik heb meerdere servo's van de 56 serie (5625 en 5645) op rolroeren gehad. Hier heb ik de nodige problemen mee gehad. Op één seizoen zijn 3 servo's doorgebrand. Dan wordt het kostbaar.
Nu gebruik ik de 5985 en 5945 voor rolroeren en deze blijven langer heel.
Ik weet niet of andere dezelfde ervaringen hebben.

5645 en 5625 doen het bij mij super, ook na zeer veel vluchten nog niks aan de hand gehad...

Grt.

Back