Inmiddels heeft de 2400TD al wat tochtjes gemaakt, en zijn er wat probleempjes aan het licht gekomen, en heb ik wat wijzigingen doorgevoerd.
Allereerst heeft het model de neiging zich in op lage snelheden 'in te graven', in plaats van vlot op het water te klimmen en te glijden / zeven. Naar mijn idee wordt dit veroorzaakt doordat de laag schuim onder het model voor drijfvermogen op het water te dik is, het steekt een 8mm uit onder het laagste munt van de skirt bevestiging. Die heb ik nu gewisseld met een dunnere laag, met meteen stabilere structuur.
Daarnaast is het roer servo vervangen. Dat was een oudere uit mijn 'doosje over'. Leek goed, maar toch de verkeerde keus dus. Er zit nu een nieuwe is, waar ik bij de montage natuurlijk de voorgeschreven veiligheidsmiddelen als rubber handschoenen en een mondkapje gebruikt heb ...
De 2400KV liftmotor is vervangen door een 1700KV exemplaar. De 2400 bleek veel te sterk, met de 1700 is de luchtkussendruk veel beter regelbaar, en hij gebruikt maar 1 ampere (!) bij normale operationele kussendruk!
Als laatste is de vierblad aandrijfpropeller vervangen door een drieblad exemplaar. De vierblad had spitse punten en maakte zeer veel herrie. Deze bullnose drieblad is een stuk stiller, en lijkt meer stuwdruk en 'byte' te hebben. Op de originele zit een vierblad, maar de drieblad misstaat ook niet.
Binnenkort maak ik weer een video van het nieuwe vaar / zweef gedrag.