Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vandaag bezig geweest met de flap scharnieren te monteren. 2 setjes gemaakt met de CNC.
Scharnieren in elkaar gezet en gelijmd, en een messing pijpje erin gemaakt.
openingen maken in de vleugel en het roer.
even passen en vast lijmen die handel.
Werkt mooi zo die scharnieren en je ziet er bijna niks van. Even een neus lijstje maken dan kan de flap weer dicht gelijmd worden en is deze kant klaar.
Ik moet nog een glasvezel plaat bestellen om de overige scharnieren te maken en dan kan de andere vleugel en de binnen flaps ook voorzien worden van deze scharnieren.
Vandaag bedacht hoe ik de servo's voor de rolroeren ga plaatsten.
had al een servo houder gemaakt maar die pasten achteraf niet helemaal mooi om de servo heen. Nieuwe getekend en gepast
Deze passen mooi, morgen de andere uit frezen voor de andere vleugel en dan inbouwen.
Glasvezel plaat is besteld, als die binnen is kunnen de rest van de scharnieren uitgefreesd worden en de vleugels afgemaakt worden. Het einde is in zicht!
Een begin gemaakt met de binnen flaps. Hoe ze dit bij Grumania bedacht hadden weet ik niet zo goed maar zag geen andere mogelijkheid on 2 luiken te maken op de vleugel waarbij ik de servo´s kan monteren.
Een aantal dingen geprobeerd maar er is gewoon geen plaats of de constructie is te slap om daar de servo te monteren.
Te weinig ruimte
Toen het volgende bedacht, er zit achter het schot wat je op de bovenste 2 foto´s kunt zien nog een behoorlijke kamer van de maingear.
Uitlijnen en aftekenen:
en voila er is ruimte!
Nog 2 servo houders frezen kunnen we die ook weer afvinken
Servo houders gemaakt en een geraamte om de wat meer stevigheid te krijgen in de vleugel.
Als je iets tegen de vleugel aan drukte trok deze helemaal krom.
Als dit straks vast gelijmd is zit er al een stuk meer stevigheid in.
Eerst de servo houder ingelijmd en als deze vast zit een doorgang maken voor de stuurstang en dan kan het geraamte erin gelijmd worden.
de frees maakt mooi wat uren zo
Deze is nu aan het drogen:
Vanavond is kijken of ik dat geraamte er netjes in gelijmd kan krijgen.