26-07-11 maiden!
Jaja, na zo`n 5 jaar

is `ie klaar en hij vliegt super!
Ik wilde `m vorige week dinsdagavond invliegen, maar de motor liep niet fijn en het begon te regenen, dus een weekje uitgesteld.
Ik was een beetje huiverig geworden voor de handstart door de reacties over het gewicht van de Hellcat. Gisterenavond heeft Patrick `m voor me de lucht in gestuurd nadat Frans `m goed hard de lucht in wierp. Bedankt beiden!
Hoefde nagenoeg niet getrimt te worden. Ik heb snel deze foto`s gemaakt, de camera weggelegd en de Hellcat overgenomen. Genieten!

Een heerlijk stabiel en rap kistje en lekker vinnig op de roeren!
Op een gegeven moment zegt Frans, "hoe groot is de tank en hoelang vlieg je nu"? Op dat zelfde moment slaat de motor af. Te lang dus...

De Hellcat zweeft goed voor z`n gewicht, kon `m prima op `t veld krijgen!
De tweede vlucht lekker rondgevlogen. Berry bedankt voor de foto`s!

Door de grijze lucht en de schemer zijn de foto`s wat grofpixelig:
Eén low-pass was net iets te laag. De buik schoof een stukje over de grond, de motor sloeg af maar de Hellcat trok weer de lucht in. Vanaf dat moment reageerde `ie niet meer op de roeren. Stuurloos zweefde `ie nog een flink stuk door en draaide langzaam naar rechts het hoge gras in.
Ik had niet verwacht `m in één stuk te vinden, maar hij lag onbeschadigd in `t hoge gras. Door de buikschuiver bleken de roerhorentjes van beide rolroeren afgebroken. Vandaar dat de controle wegviel. Ik heb `m gisterenavond helemaal nagelopen en er zit verder nog geen krasje op! Misschien iets te zwaar, maar wel lekker stevig!
Kwestie van twee nieuwe roerhoorntjes er opschroeven en weer gaan!
Groeten, Ramses