GS: Merken & Kwaliteit bouwdozen

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Gino=s, 18 jan 2013.

  1. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Is zo'n beetje dezelfde maat als m'n America uit 1851. Ik kan me niet herinneren dat ik toen problemen met de romp had.

    Toen ik haar ging renoveren kwam ik er alleen achter dat de rest voor een groot gedeelte niet echt historisch correct was. Omdat het een beroemd schip was is er veel over te vinden, en dus heb ik er een hele studie van gemaakt. Zelfs de "America bijbel" uit 1925 nog aangeschaft. Was ook nog wel een aardig boek om te lezen, van race jacht tot een marine schip (blockade runner en meer) met 3 kanons aan dek tijdens de Burgeroorlog. Maar ik heb haar in de race versie van de "100 guinees cup" rond het eiland Wight gemaakt.

    Doet me eraan denken dat ze nog steeds klaar staat om af te maken. Nog 4 zeiltjes inhangen met het bijkomende tuigwerk en dan is ze klaar. Maar ik kom er steeds maar niet toe........

    Groet,

    Ad
     
  2. Drububu

    Drububu Guest

    Slecht excuus... :p gewoon doen ! :D ;)

    Enne.. Historisch correct... Daar kan ik over De Friesland ook nog wel wat over aanvullen. In principe is De Friesland afgeleid van het Hohenzöller model maar er is veel 'eigen' interpretatie aan toegevoegd aan de Friesland. Zeker daar waar het om het tuigwerk gaat.
     
  3. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Is ook soms verrekte moeilijk.

    Bij de ss Rotterdam zei ik altijd: ik bouw "af werf". Toen bleek er tussen de technische proefvaart en de "echte" proefvaart met overdracht door koningin Juliana, nog snel een verbouwing te zijn uitgevoerd (die door de hectiek waarschijnlijk niet op de werftekeningen staat)........

    Bij de America zei ik "ik bouw de 100 Guinea Cup versie". Maar als je dan in de geschiedenis duikt blijkt ze met kluiverboom en kluiver van start gegaan te zijn, en zonder door de finish. Nu moet ik dus "aan de start van de 100 Guinea Cup" zeggen....

    Groet,

    Ad
     
  4. Gino=s

    Gino=s

    Lid geworden:
    18 jan 2013
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Gent (B)
    Ik heb dit geprobeerd en alles lukte, tot ik foto's aan mijn album wou toevoegen. Ik krijg een bericht dat ik bij een groep moet horen, en dan ga ik in de mist.

    W8: is me toch gelukt!!!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina