GS - Racing STORM evo

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door S.T.O.R.M. EvO, 3 mrt 2006.

  1. S.T.O.R.M. EvO

    S.T.O.R.M. EvO

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Wingene, BE
    weet er iemand een partlist staan op internet van de storm?

    Steven
     
  2. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
  3. alfaracer

    alfaracer Guest

    Misschien wel, ja... nee is niet waterdicht. Maar wel handig en geeft goeie info, ook bijv. over de hoogst gemeten temp. tijdens een sessie.
    een IR-gun kun je verliezen, zoals ik heb gedaan...maar is ook best wel handig .. :wink:
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ach nu heb je strax ervaring met 2 en kun je weer advies geven als de vraag komt welke te kiezen :p
     
  5. S.T.O.R.M. EvO

    S.T.O.R.M. EvO

    Lid geworden:
    24 feb 2006
    Berichten:
    94
    Locatie:
    Wingene, BE
    zijn er hier mensen met en storm uit regio Brugge? om eens samen te gaan rijden?
     
  6. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Ik ben van Melsele, Oost-Vlaanderen.
    Misschien kunnen we tussenin ergens afspreken om eens te gaan rijden.
    Ik ga inrijden in het paasverlof, dus mss kunnen we dan afspreken?
    Hier in de buurt ligt een klein offroad circuitje met tapijten enzo.
    Daar kunnen we wel rijden, als je dat ziet zitten natuurlijk.

    Groeten,
    JaZz.
     
  7. alfaracer

    alfaracer Guest

    Oh? waar dan ?

    Ook inhet havengebied van Antwerpen, nabij Kieldrecht kun je lekker off-road bashen in het zand ... hier rijden in het weekend veel moto-crossers, dus zijn er klippen om te jumpen.. 8)
     
  8. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    In Zwijndrecht, 3 minuutjes van waar ik woon. Naast het viaduct (rechts als je naar Linkeroever rijdt).
    Als je wil kunnen we daar eens gaan rijden met onze Storms ;)
    Maar ik weet niet juist hoe dat daar bijligt en geregeld wordt...
    Er is mij gezegd dat je daar enkel mag rijden als je een auto hebt gekocht bij Modelbouw Baillien... :roll:

    Kga daar eens verkennen 8)

    JaZz.
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Net nog met mijn Storm gereden, eigenlijk voor het eerst écht gescheurd na de ombouw van 'normale' Storm naar Storm Evo met captured Hing-Pins. En ik moet zeggen dat met het nieuwe stijvere chassis en de nieuwe manier van wieldraagarm-ophanging de auto een stuk 'rustiger' lijkt. Ik heb het idee dat hij gemakkelijker op de aangesneden lijn blijft, en dat 'ie minder nerveus is.
    Zo na een uurtje rijden kan ik zeker wel opmerken dat het echt een verbetering is ten opzichte van het voorgaande model, het Evolution chassis en die nieuwe wieldraagarm-ophanging verbeteren de auto werkelijk.....
     
  10. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    ook gelijk even je FG F1 getest bart ?

    :lol: :lol:
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ja, maar die had een beetje problemen met de grip op het terrein waar ik met de Storm reed... :D :D
     
  12. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    leuk humor........ :lol: :lol:

    niet getest dus....... :wink:

    komt nog wel.
     
  13. Haan

    Haan Guest

    Hallo, ik heb sinds een weekje ook een Storm evo :D
    Ik heb echter twee vraagjes. Ten eerste start hij enorm lastig, mischien is er een handigheidje voor maar ik haal m'n hand zowat open en ben soms een kwartier verder voordat ik hem kan starten. Ook is m'n gloeiplug kapot gegaan, hij heeft nu ongeveer 1 liter verstookt. Gaan die dingen zo snel kapot of heb ik gewoon pech gehad? Anyway als er een meeting is in West Brabant lijkt het me leuk om er naartoe te gaan.

    P.S. De zaak waar ik hem heb gekocht (RC Shop Roal)gaf me M Models brandstof mee, voldoet het merk of kan ik beter overstappen naar Modeltechnics of Tornado?

    Alvast bedankt :p
     
  14. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Hey,

    het is vrij normaal dat bij de inloopprocedure een gloeiplugje kapot gaat. Dit komt door dat van de cilinderwand microscopisch kleine metaaldeeltjes worden geschuurd (heb ik toch zo gelezen ergens ;)). Dat is het eigenlijke inlopen. Gewoon het plugje vervangen en je kan weer verder.

    JaZz.
     
  15. aviador

    aviador Guest

    correctie, door het rijke mengsel gaat de plug kapot :wink: (volgens mij :p )
    het plugje in dit weer helpt ook bij het starten :)
     
  16. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Het wordt zelfs aangeraden om ná het inlopen de plug te vervangen door een nieuwe, ondanks dat de oude nog best kan gloeien..

    Het lastige starten is echt een kwestie van de trim op je zender iets open te draaien bij het starten, dus de gasschuif zo'n 20% open zetten bij het starten. Eerst 3 a 4 keer aan de trekstarter trekken met je vinger op de uitlaat, daarna een -volle- gloeiplugsteker erop één of twee trekkies en lopen! Mits je met de gastrim de gasschuif voldoende hebt open gezet...
     
  17. super-race

    super-race Guest

    wat ik doe als mijn auto niet start is:
    Op de tank zit een pomp.
    Gewoon pompen tot er geen lucht meer zit in het slangertje.
    En dan trek je met de trekstater. Als die niet aan wilt gewoon nog een keer pompen en zo gaa je door.
    Dit werkt bij mij heel goed.
    Maar je moet niet tevaak pompen dan verzuipt die.
    Als die naar een stuk of 3 keer niet aan gaat in er iets mis denk ik.
    Mischien de gloeiplug.
     
  18. Haan

    Haan Guest

    Bedankt voor de énorm snelle reacties. Ik ga zo snel mogelijk een nieuwe gloeiplug halen. Er zijn nr.3 en nr.4 waarvan 3 van 2 tot 3.5 cc is en nr. 4 van 3.5 tot 5 cc als ik het goed gelezen heb. Met de 3.5 cc motor van de storm zit je er dus net tussen, welke is aan te raden (voor een snelle start in het bijzonder :wink: )
     
  19. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    In de manual staat dat ze de GS #5 (GS-900069) aanraden.

    JaZz.
     
  20. Haan

    Haan Guest

    Hmm, ik zat net even de wielen rond te draaien terwijl de motor uitstond. Nou zie ik dat het linker achterwiel (achter de uitlaat dus) Een beetje aan het zwabberen is. Kan dit kwaad, zo ja is er iets aan te doen? Ik heb het wiel er een aantal keer afgedraaid (ook voor dat ik het zag 2x) maar het probleem blijft. :| Ik hoop niet dat de aandrijfas krom is. Dat was in ieder geval niet echt duidelijk te zien.
     

Deel Deze Pagina