GS - Racing STORM evo

psygho zei:
Uhm had je niet beter zo'n ir tempgun kunnen nemen ? (36 euro)

Wel zo prettig als je echt door de modder ragt, en het spul nat wordt,of is het waterdicht ?

Misschien wel, ja... nee is niet waterdicht. Maar wel handig en geeft goeie info, ook bijv. over de hoogst gemeten temp. tijdens een sessie.
een IR-gun kun je verliezen, zoals ik heb gedaan...maar is ook best wel handig .. :wink:
 
Ik ben van Melsele, Oost-Vlaanderen.
Misschien kunnen we tussenin ergens afspreken om eens te gaan rijden.
Ik ga inrijden in het paasverlof, dus mss kunnen we dan afspreken?
Hier in de buurt ligt een klein offroad circuitje met tapijten enzo.
Daar kunnen we wel rijden, als je dat ziet zitten natuurlijk.

Groeten,
JaZz.
 
JaZzMaN251 zei:
Hier in de buurt ligt een klein offroad circuitje met tapijten enzo.

Oh? waar dan ?

Ook inhet havengebied van Antwerpen, nabij Kieldrecht kun je lekker off-road bashen in het zand ... hier rijden in het weekend veel moto-crossers, dus zijn er klippen om te jumpen.. 8)
 
In Zwijndrecht, 3 minuutjes van waar ik woon. Naast het viaduct (rechts als je naar Linkeroever rijdt).
Als je wil kunnen we daar eens gaan rijden met onze Storms ;)
Maar ik weet niet juist hoe dat daar bijligt en geregeld wordt...
Er is mij gezegd dat je daar enkel mag rijden als je een auto hebt gekocht bij Modelbouw Baillien... :roll:

Kga daar eens verkennen 8)

JaZz.
 
Net nog met mijn Storm gereden, eigenlijk voor het eerst écht gescheurd na de ombouw van 'normale' Storm naar Storm Evo met captured Hing-Pins. En ik moet zeggen dat met het nieuwe stijvere chassis en de nieuwe manier van wieldraagarm-ophanging de auto een stuk 'rustiger' lijkt. Ik heb het idee dat hij gemakkelijker op de aangesneden lijn blijft, en dat 'ie minder nerveus is.
Zo na een uurtje rijden kan ik zeker wel opmerken dat het echt een verbetering is ten opzichte van het voorgaande model, het Evolution chassis en die nieuwe wieldraagarm-ophanging verbeteren de auto werkelijk.....
 
Hallo, ik heb sinds een weekje ook een Storm evo :D
Ik heb echter twee vraagjes. Ten eerste start hij enorm lastig, mischien is er een handigheidje voor maar ik haal m'n hand zowat open en ben soms een kwartier verder voordat ik hem kan starten. Ook is m'n gloeiplug kapot gegaan, hij heeft nu ongeveer 1 liter verstookt. Gaan die dingen zo snel kapot of heb ik gewoon pech gehad? Anyway als er een meeting is in West Brabant lijkt het me leuk om er naartoe te gaan.

P.S. De zaak waar ik hem heb gekocht (RC Shop Roal)gaf me M Models brandstof mee, voldoet het merk of kan ik beter overstappen naar Modeltechnics of Tornado?

Alvast bedankt :P
 
Haan zei:
Hallo, ik heb sinds een weekje ook een Storm evo :D
Ik heb echter twee vraagjes. Ten eerste start hij enorm lastig, mischien is er een handigheidje voor maar ik haal m'n hand zowat open en ben soms een kwartier verder voordat ik hem kan starten. Ook is m'n gloeiplug kapot gegaan, hij heeft nu ongeveer 1 liter verstookt. Gaan die dingen zo snel kapot of heb ik gewoon pech gehad? Anyway als er een meeting is in West Brabant lijkt het me leuk om er naartoe te gaan.

P.S. De zaak waar ik hem heb gekocht (RC Shop Roal)gaf me M Models brandstof mee, voldoet het merk of kan ik beter overstappen naar Modeltechnics of Tornado?

Alvast bedankt :P

Hey,

het is vrij normaal dat bij de inloopprocedure een gloeiplugje kapot gaat. Dit komt door dat van de cilinderwand microscopisch kleine metaaldeeltjes worden geschuurd (heb ik toch zo gelezen ergens ;)). Dat is het eigenlijke inlopen. Gewoon het plugje vervangen en je kan weer verder.

JaZz.
 
correctie, door het rijke mengsel gaat de plug kapot :wink: (volgens mij :P )
het plugje in dit weer helpt ook bij het starten :)
 
Het wordt zelfs aangeraden om ná het inlopen de plug te vervangen door een nieuwe, ondanks dat de oude nog best kan gloeien..

Het lastige starten is echt een kwestie van de trim op je zender iets open te draaien bij het starten, dus de gasschuif zo'n 20% open zetten bij het starten. Eerst 3 a 4 keer aan de trekstarter trekken met je vinger op de uitlaat, daarna een -volle- gloeiplugsteker erop één of twee trekkies en lopen! Mits je met de gastrim de gasschuif voldoende hebt open gezet...
 
wat ik doe als mijn auto niet start is:
Op de tank zit een pomp.
Gewoon pompen tot er geen lucht meer zit in het slangertje.
En dan trek je met de trekstater. Als die niet aan wilt gewoon nog een keer pompen en zo gaa je door.
Dit werkt bij mij heel goed.
Maar je moet niet tevaak pompen dan verzuipt die.
Als die naar een stuk of 3 keer niet aan gaat in er iets mis denk ik.
Mischien de gloeiplug.
 
Bedankt voor de énorm snelle reacties. Ik ga zo snel mogelijk een nieuwe gloeiplug halen. Er zijn nr.3 en nr.4 waarvan 3 van 2 tot 3.5 cc is en nr. 4 van 3.5 tot 5 cc als ik het goed gelezen heb. Met de 3.5 cc motor van de storm zit je er dus net tussen, welke is aan te raden (voor een snelle start in het bijzonder :wink: )
 
Haan zei:
Bedankt voor de énorm snelle reacties. Ik ga zo snel mogelijk een nieuwe gloeiplug halen. Er zijn nr.3 en nr.4 waarvan 3 van 2 tot 3.5 cc is en nr. 4 van 3.5 tot 5 cc als ik het goed gelezen heb. Met de 3.5 cc motor van de storm zit je er dus net tussen, welke is aan te raden (voor een snelle start in het bijzonder :wink: )

In de manual staat dat ze de GS #5 (GS-900069) aanraden.

JaZz.
 
Hmm, ik zat net even de wielen rond te draaien terwijl de motor uitstond. Nou zie ik dat het linker achterwiel (achter de uitlaat dus) Een beetje aan het zwabberen is. Kan dit kwaad, zo ja is er iets aan te doen? Ik heb het wiel er een aantal keer afgedraaid (ook voor dat ik het zag 2x) maar het probleem blijft. :| Ik hoop niet dat de aandrijfas krom is. Dat was in ieder geval niet echt duidelijk te zien.
 
Back
Top