GS - Racing STORM evo

hoi
Het komt denk ik niet van de aandrijf as.
Want daardoor daat het wiel niet zwaberen.
Kijk of de wielen nog goed op de velgen zitten.
Gewoon alles heel goed naar kijk en verglijk met de wielen die nog wel goed zijn.

Haan, kijk even of je probleem niet in je wiellagers zit, of anders in de velgmeenemer, daar zit een dikke pin doorheen die in het midden van je hub wordt tegengehouden door een setscrew (imbus zonder kop), die heb ik al eens losgehad, dan gaat die pin een eigen leven leiden

kromme aandrijfassen, gewoon een recht iets ernaast houden ter vergelijking en dan de as draaien, zie je zo

Mooi toch? voel mezelf een beetje pionier, was een van de eerste met een storm (dan wel de truggy/MT variant) en er komen er veel meer, ik vind dat ook terecht voor een mooie auto!

heeft er iemand toevallig een idee of de diffs van de storm evo zijn gevuld met simpel smeervet of speciale silicone olie (1000-7000-3000 geloof ik) zoals GS in de gebruiksaanwijzing aangeeft?

De normale storm is inderdaad uitgevoerd met siliconen olie, en rode smeervet in de diffhuizen.

Vermoed dat dat voor alle versies geld..

silicone olie in de demper (logisch) maar dus in de diffs niet?

ok, de eerste versies hadden ook simpel vet in de diffs
met de sut ging dat alleen het punt wat ik had dat als één wiel los van de grond kwam alle diffs de power verloren, is op te lossen door het vet uit de diffs te halen en er GS silicone diff olie in te doen

ook bij de buggy is dat een wereld van verschil, de auto word er veel stabieler te rijden van, en je kunt nog een beetje expirimenteren met dikte van de olie

Ik was er ook nog Erik ;)
Voordat ik hem kocht, was ik al @ forum. En toen die net uit was, heb ik hem gekocht.

Omdat me propech 1:10 het begaf en achter af niks voor me was :P

En nu word ie gedeeltelijk evo :)

@ erik, kijk even in de manual, daar staat wel in wat er in hoort, of erin zit.

Ik ben er zowiesoo een voorstander van om ze meteen los te halen, goed te shimmen,en voorzien van voldoende (juiste dikte)olie

De evo zal toch al wel overal siliconene in zitten ??
waar is het anders een evo voor?

Mijn Storm is ook van de allereerste serie, de Storm 2000 die nog als ARR werd geleverd (zonder motor noch electronica). In die diffs zat geen olie, maar gewoon dik vet op de tandwielen. Ik heb het voor- en achterdiff gevuld met synthestische 5W40 olie (geen idee hoeveel dat in Wt is) en het midden diff heb ik helemaal afgevult met een dikke soort heavy-duty kogellager vet.

Toen ik van de week aan het rijden was, reed ik ook met mijn Kyosho MP7.5, en die heeft dunne siliconen olie in alle drie de diffs. Die had gewoon een stuk minder grip. Dus daar het midden diff ook even van gevuld met dat dikke kogellager vet; meteen een stuk meer grip, en betere acceleratie!

Dat vraag ik mij dus ook al geruime tijd af.

Wanneer moet ik nieuwe siliconeolie in m'n dempers doen en in m'n diffs?
Hoe kan je dat weten?
Er zijn ook zoveel verschillende diktes...

JaZz.

-> Als ik dit zou vervangen zou ik gewoon de dingen erin doen die in de manual besproken worden, lijkt me het veiligste...

ben ff wezen bashen met de Storm 8)
lekker snel, ik gebruik 20% nitro Monstertruck van Tornado.
Hij ging een paar keer stevig over de kop, en nu is de body kapot: waar deze achter met een clip vastzit, is het doorgescheurt, dus zit hij daar los.
TIP: pak een stukje lexan (zoals waar bodies van gemaakt zijn, maak er een gat in zoals in de body, en plak dit geheel stevig vast rond/op het originele gat in de body.
Verde r moet je de banden regelmatig controleren of ze niet loszitten: goed vastlijmen op de velg !
Tevens zat er bij mij een wielmoer los... :!: die wil je niet graag verliezen, dus let daar ook op, wellicht wat blauwe locktite !
Tenslotte: ik ga m wat hoger zetten, bij het jumpen krijgt het chassis teveel een klap bij het neerkomen; wellicht ook wat hardere demperolie erin ?

alfaracer zei:
ben even wezen bashen met de Storm 8)
lekker snel, ik gebruik 20% nitro Monstertruck van Tornado.
Hij ging een paar keer stevig over de kop, en nu is de body kapot: waar deze achter met een clip vastzit, is het doorgescheurt, dus zit hij daar los.
TIP: pak een stukje lexan (zoals waar bodies van gemaakt zijn, maak er een gat in zoals in de body, en plak dit geheel stevig vast rond/op het originele gat in de body.
Verde r moet je de banden regelmatig controleren of ze niet loszitten: goed vastlijmen op de velg !
Tevens zat er bij mij een wielmoer los... :!: die wil je niet graag verliezen, dus let daar ook op, wellicht wat blauwe locktite !
Tenslotte: ik ga m wat hoger zetten, bij het jumpen krijgt het chassis teveel een klap bij het neerkomen; wellicht ook wat hardere demperolie erin ?

Ai, kosten :(
Geen foto's of filmpjes van het bashen? Kzou wel willen zien hoe je met de Storm rijdt/jumpt. Iemand anders nog filmmateriaal?

JaZz.

storm met road trims

ntires1.jpg

ntires2.jpg

:lol:

JaZzMaN251 zei:
Dat vraag ik mij dus ook al geruime tijd af.

Wanneer moet ik nieuwe siliconeolie in m'n dempers doen en in m'n diffs?
Hoe kan je dat weten?
Er zijn ook zoveel verschillende diktes...

JaZz.

-> Als ik dit zou vervangen zou ik gewoon de dingen erin doen die in de manual besproken worden, lijkt me het veiligste...

degene die in je manual staan zouden het goed moeten doen.

dempers, tja als mijn storm demper niet lekker meer zijn gaat er nieuwe diff olie in... hoef je maar heel weinig te doen.

Tip! de demperas heeft een ringetje die het demperschijfje met gaatjes moet tegenhouden, daarop zit een klein borgmoertje

dat kleine ringetje is iets om op te letten, wil het wel eens begeven (maar ik rijd dan ook met de zware truggy)

Ik had nog een vraagje. Er zaten nog wat dingen bij de RTR set waar ik niet van weet waar het voor dient of waar het opgeplaatst moet worden.

klikbaar
Dat Rode vaantje is om je buggy te herkennen ofzo? Als het dat al is, waar moet hij dan aan vast. Verder weet ik niet waar de dingen die in dat zakje voor dienen. Het bestaat uit 4 dezelfde dingen, 4 schroefjes en nog een plastic ding. Ik hoop dat iemand me eruit kan helpen :D

dat rooie vaantje doe je om het topje van je zender..kun je hem herkenne ofzo :lol:
zelf heb ik hem eromheen voor de show :P

Dat rode lint is voor bovenop je antenne van je zender te bevestigen.
Zo ziet iedereen dat je met kanaal 2 rijdt (rode kleur)...

Die clipjes zijn om brandstofslangen samen te houden, deze heb je niet direct nodig bij de Storm denk ik...

(Dan dat plastic clipje... Dat is volgens mij ook zo'n antennehouder, maar die is op de Storm ook al aanwezig -> veer waar je het antenne rietje instopt...)
EDIT: Sorry, het is dus een transponderhouder...

Ik hoop dat het meeste wat ik net heb gezegd klopt... :lol:

JaZz.

Back