GS XUT Truggy

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Ok, maar daarna moet ik over op 20%? Omdat die Truggy daar eigenlijk voor gemaakt is? Ik lees hier overal dat iedereen de XUT rijdt met 20%...

Jongens, kan iemand aub nog beantwoorden of ik de Truggy ook kan inrijden met 16% nitro?
En daarnaast maak ik me lichtelijk zorgen dat ik vrijdagavond bij DinBall heb besteld, en nu nog niks van die gasten heb gehoord...? Ik kan echt niet wachten tot de Truggy wordt bezorgd, zit op mijn werk ieder kwartier m'n mail te checken voor reactie uit HongKong...

Als je de FAQ had doorgelezen vond je dit,
What is the usual delivery time frame?
# Delivery time depends on your selection of methods. Order Porcessing: 1 to 3 days
# EMS: 3 to 5 days
# Registered AirMail: 7 to 10 days
Dus rustig aan ;)

MOET? Niks moet;), en de truggy is er niet voor gemaakt maar de motor (even bij de hand, ***duits aan het leren, haha). En de motor loopt ook best op 16%, bij mij lhs staat bij de 10% voor recreatieve gebruirkers, bij 16% recreatieve-tot instap wedstrijd (zoiets dergelijks). Kijk dan eens naar de HPI Savage; Use only 20% ore higher, lijkt me toch een recreative auto? Op rc-junkies staat wel wat over de voor en nadelen van een hoger percentage nitro.

RJ

Wat is moeten? Je hoeft niets;). Maar je wilt wel eruit halen wat er voor jou als recreatieve rijder in zit lijkt me. Ik rij met 16% onroad. Als ik serieus zou gaan willen rijden (los van alle verbeteringen in de auto ) zou ik dan ook meer % nitro kunnen gebruiken. Maar je zou dan na het inrijden met zo'n auto/motor naar 20% kunnen gaan.

We dachten bijna het zelfde Rienk Jan:).

gr Sander

Het kan wel, maar electronica en water gaat niet goed samen... en een auto die ophol slaat is niet iets wat je leuk gaat vinden ;)

Als je het echt persee wilt, electonica goed afdichten met ballonnen etc.. en na het rijden alles goed droog maken.

Kan de truggy ook door plasjes water heenrijden, of is dit echt funest voor de auto?

Door plasjes heen rijden.... Los van de electronica vinden je lagers het ook niet zo prettig.

Maar ja wat is een plasje als je elke keer vol door een plas rijdt oke dan is het zeker niet goed. Maar als je 1x een beetje half door klein beetje water gaat dan is het een ander verhaal. Maar dat snap je zelf ook wel.

Oei, ik knijp hem wel even voor de douane. Ik hoor dus veel verschillende ervaringen van mensen. Ik heb op de doos "gift" laten zetten en gezegd dat ze de factuur in de box moeten stoppen. Hij komt dus uit HongKong, via DinBall. Wat denken jullie? Moet ik wat bijbetalen?

het is inderdaad een gok waarmee je met bestellen buiten europa van te voren rekenig mee moet houden. Even uit mijn hoofd wat er gebeurt als het pakketje onderschept wordt: er komt 10% invoerrechten/inklaringskosten en hierboven op 19% BTW. reken zelf maar uit.

Jochem, ik las op truggy.nl dat jij een andere motor in je XUT hebt gezet? Heb je dat nog gedaan? En hoe lang heeft die standaard servo bij jou het overleefd? Is het verstandig om direct een andere (stuur)servo te gebruiken?

Jep heb er nu een OS V-Spec motor in (voor de wedstrijden), Stuurservo lag er bij mij direct uit omdat ik nog een ACE had liggen.

Had die standaart servo in mijn buggy gedaan, paar keer sturen en hij was gestript.

Bij de een gaat ie langer mee dan bij de ander,maar ik raad aan wel een betere erin te zetten met deze servo heb je wat weinig kracht en heb je dus ook heeele grote draaicirkels

Mmm, wat is dan een servo die wel sterk genoeg is (voor deze Truggy), met de beste prijs-kwaliteit verhouding?

Laatst bewerkt:
Tja alle waar naar zijn geld ;) Ze hebben ook last van doorschieten vooral te merken op gas / rem. Anyway op zich redelijke servo om te starten zolang de problemen wegbblijven.

Back