GS XUT Truggy

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Zijn de standaard servo's dan zó slecht dat ze meteen vervangen moeten worden? Ik dacht juist dat die XUT fabrieksklaar al helemaal top was? Of bedoel je dat ze niet stuk gaan maar niet zo goed presteren?

Yupp ... DS1015 ;) Maar goed ook die heb ik al een x aantal van gesloopt grote voordeel is wel ze zijn goed te repareren en ze hebben "levenslange" garantie en dan komt het wat meer betaalde toch tot zijn recht.

Bij RTR auto's wordt vaak vanwege het prijstechinsche kaartje gebruik gemaakt van servo's die enigzins onder de maat zijn voor de toepassing.

Meestal wordt de stuurservo vervangen voor een beter exemplaar , en gaat de meegeleverde stuurservo over naar de gas/rem functie.

De stuurservo's zijn meestal net wat sterker als de meegeleverde gas/remservo's , en kunnen zo goed dienst doen op de gas/rem ;)

Aha, dus met slechte servo's is Ready To Run meer van toepassing op de persoon dan op de auto :) ? Maar, zonder dollen, ik hoorde bij Quartel dat de betere servo's maar 15,- kosten, klopt dat? Vanaf welke servoprijs moet ik kijken?

Voor 15 euro heb je geen betere servo’s. Denk aan een prijs van rond de 45 euro. Dan heb je een degelijke servo zoals de Futuba S3305.

Ik heb bij mijn grote tanwiel een klein slagje, al vanaf het begin.
Heeft iemand dit ook met een XUT?
En hoeveel afterrun olie moet je in je motor doen?

lennart

Luchtfilter eraf halen en daar 4+ druppels in doen. En gloeiplug eruit halen en daar nog is een x 4+ druppels in doen. Dit voor als je hem een weekie weg zet ofzo. Voor een langere tijd wegzetten niet zuinig doen met afterun ;). (over het algemeen moet je gwn een flike dot in doen :) )

Luchtfilter eraf halen en daar 4+ druppels in doen. En gloeiplug eruit halen en daar nog is een x 4+ druppels in doen. Dit voor als je hem een weekie weg zet ofzo. Voor een langere tijd wegzetten niet zuinig doen met afterun ;). (over het algemeen moet je gwn een flike dot in doen :) )

bedankt he.
Nog een vraag, zijn deze filter-hoezen handig:

[OUT20-2266-02] Outerwears Performance Pre-Filter Air Filter Cover (1 1/2 Dia. x 1 1/8 to 1 5/8 Tall) (Blue)

Ze moeten vooral tegen stof zijn enzo, zijn ze daar goed voor?

lennart

Mijn XUT is net op het vliegtuig gezet naar NL vanuit HongKong...hoe lang moet ik nog wachten jongens?? Houd het niet langer uit!

1 WEEK! Waarom niet 1 dag? Morgen is het weer een werkdag, dus kunnen die luie TPG flikkers weer aan de slag op Schiphol, dus dinsdag thuis!

De douane heeft op het moment niet zo veel haast (lees een achterstand van hier tot Tokio :rolling:) , reken op minimaal een week tot 14 dagen ;)

Meen je dat serieus? Liggen die spullen daar 1 week of meer op Schiphol te niksen? Dat zou ik wel heel schraal vinden. De economie moet draaien!

Ik heb het tot nu toe 3 x met een pakje vanuit de States gehad dat het een week bij de douane lag ....

Het is te hopen voor je dat ze een beetje opschieten op Schiphol ;)

Ik heb een auto besteld via ebay die vanuit Taiwan hierheen word verstuurd. Pakketjes was na 2 dagen al in nederland (lees 5 maart). En nu is het al 10 maart, dus het pakketje ligt al lekker 5 dagen op schiphol te niksen. Nu hopen dat er geen douanekosten op komen. Ik heb namelijk de prijs op de doos laten verlagen tot $99 en er gift op laten zetten. (terwijl er voor ruim 900 dollar aan spul in zit), dus hopen op het beste dan maar.

PS:
En mensen die dit lezen, niet de douane tippen he :D:D:D:D

Shit dat had ik ook moeten doen.
$99 dollar is nog te veel, ze controleren al dozen vanaf 20 euro (30,70 dollar).
En waarschijnlijk zetten ze er bij Dinball wel "Gift" op dat hebben ze bij mij ook meerdere keren gedaan zonder dat ik er om gevraagd had.

$99 dollar is nog te veel, ze controleren al dozen vanaf 20 euro (30,70 dollar).
En waarschijnlijk zetten ze er bij Dinball wel "Gift" op dat hebben ze bij mij ook meerdere keren gedaan zonder dat ik er om gevraagd had.
Jij hoefde niets extra's te betalen, Mike?

(Trouwens bij deze ook een verzoekje om meer foto's/filmpjes en ervaringen van jullie XUT, ik houd het niet langer tot mijne komt!)

Yes!! Nou hij is binnen! En belastingvrij!

Net de auto ingereden. Ik heb eerst een tankje stationair gedaan zoals beschreven hier op het forum. Dat duurde trouwens best lang! Hij viel ook een paar keer uit tijdens het stationair draaien, dus ik heb veel zitten klooien met de stationairschroef.
Toen de auto zó rijk gezet, dat je rennend de auto nog nèt kon bijhouden. Wel viel me op dat de koelkop dan echt lauw bleef, nauwelijks echt warm. Maar dus wat armer gezet, en langzamerhand werd de koelkop wat warmer. Het motortje is natuurlijk ook een stuk heter dan de kop, dat begrijp ik!
Nu zit ik op 0,6 liter ingereden en mijn oren doen pijn (was bezig in de parkeergarage). Binnenkort gaan we verder en stel ik hem nog wat armer...

ps.: Ook ik heb het remheveltje moeten bijbuigen. Het is nog niet helemaal gelukt. Tips zijn welkom!
ps2: Wat voor gloeipluggen vreet het ding eigenlijk? R4?

Laatst bewerkt:
Back