GS XUT Truggy

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Sinterklaas kwam wat vroeger dit jaar :D

dsc01941jn1.jpg

Pro chassisbraces, erg mooie stukjes alluminium 8)

Ziet er netjes uit :D
Ik heb altijd de behoefte dat als ik geld heb dat ik het opmaak en nog liefst aan mijn rc auto. Is een soort ziekte denk ik :?

Ik ben ook benieuwd wat sinterklaas/de kerstman dit jaart brengt! Maar dat is nog even.( :mad: )

Daar heb ik ook wel eens last van :P , deze winter ga ik de XUT volledig klaar maken voor de truggycup. Verlanglijstje voor de kerstman maar alvast gaan schrijven :lol:

willy1986 zei:
Alle pro team kit onderdelen aanschaffen en monteren? :o

Ik heb een vraag: waarvoor dient het omcirkelde onderdeel? Wat is het nut daarvan?

Bron foto RC junkies

Niet ale onderdelen hoor :wink: , alleen de belangrijkste waar je echt wat aan hebt !
Dat plasticje is idd om je transponder aan op te hangen.

Braces zijn gemonteerd 8) ,

dsc01942hw1.jpg

achter

dsc01947ug0.jpg

voor

dsc01948nc2.jpg

vanaf boven

Gr. Jochem

Ziet er netjes uit Jochem! Wat was de prijs?

Wat is dat schroefje op jou radio box? aansluting om de accu op te laden oid?

Maandag ga ik trouwens toch even kijken naar die blauwe Xut van de MP...

Deze onderdeeltjes waren niet goedkoop, maar ikzelf heb liever deze erop, vooral bij jumps en dat soort fratsen :D totaal samen €65,90 :oops:

Dat schroefje is om dat rode standaartje vast te houden, daarop monteer ik mijn luchtfilter,

dsc01932gn9.jpg

Ben benieuwd naar die Xut van MP, is niet veel geld 8)

Gr. Jochem

Sinterklaas kwam ook wat vroeger dit jaar bij mij 8O

tadaaa

GS XUT rtr + zender + vulfles+ stickervellen+ manual+ hoop gereedschap+ Hitec HS-645MG (sterke stuur servo) + verklaring van conformiteit van PDS Slotracing bv
dsc00231jb9.jpg

dsc00228bd9.jpg

dsc00233af4.jpg

dsc00235rm3.jpg

dsc00236ou7.jpg

Carburateur raakt nét niet het vliegwiel... Jochem, was dat bij jouw ook zo? Hoe stond de carburateur bij jouw?
Heb het remstangetje ook iets omhoog moeten buigen omdat deze het tandwiel aanraakte.

Nu even stickers plakken, sterkere servo monteren en antenne kabeltje door dat rietje duwen...

8)

en het volgende kopen:
20% nitro
ontvangeraccu
accucellen voor zender
luchtfilter olie

Mooie foto's !

Afstand tussen carburateur en vliegwiel is meestal erg klein, als het echt raakt kun je de carb iets verdraaien, remheveltje was bij mij ook zo, moet ik nog even wat aan doen :wink:

iig veel plezier ermee !! en hopelijk zien we snel wat actiefoto's 8)

Vandaag failsafe, ontvangeraccu pack, accu cellen voor de zender, luchtfilter olie en een lader gekocht.

3L Roga laten staan omdat ik twijfel over de inloop procedure...
De verkoper raadde mij aan om de auto met 3L 16% Roga rijk in te rijden. En dan pas 25% roga te gebruiken.
Het is dus niet de officiele WOT methode maar een variant daarvan.
Wat raden jullie mij aan?

Doe wat je winkelier zegt; hij geeft tenslotte de garantie op de auto, en wat hij verteld is ook niet verkeerd.
Ook in je handleiding staat een inrij methode; die kan je ook volgen.

Je hebt zelf de keuze en alle methodes zijn best OK als je maar zorgvuldig bent en de motor niet te koud laat blijven, niet te heet laat worden en niet te arm zet....

Bart_Banaan zei:
Doe wat je winkelier zegt; hij geeft tenslotte de garantie op de auto, en wat hij verteld is ook niet verkeerd.
Ook in je handleiding staat een inrij methode; die kan je ook volgen.

Je hebt zelf de keuze en alle methodes zijn best OK als je maar zorgvuldig bent en de motor niet te koud laat blijven, niet te heet laat worden en niet te arm zet....
Ik heb de auto niet bij die winkelier gekocht maar hij is wel officieel dealer van GS.
Heb iig zijn advies aangenomen...maar helaas is er wel regen voorspelt voor het weekend. Het word dus 3L 16% rijk rijdend...

In de handleiding staat inderdaad kort een methode uitgelegd (kort samengevat: rijk zetten met de HSN) maar er staat niet beschreven hoeveel tankjes of hoeveel liter je moet rijden voor "inrijden" :roll:
Ik wil gewoon een goeie motor die betrouwbaar loopt en niet zomaar afslaat.

ik heb op verschillende manieren motoren ingelopen: traxxas methode, heat-cycle en wot. De WOT-methode zal ik blijven gebruiken. niet omdat de andere niet zo goed zijn, maar het is zoooo makkelijk, je weet zeker dat de motor genoeg smering krijgt en mijn motor heeft er zeker al 15 liter erop zitten, zowel met wedstrijden als met bashen en hij draait nog als een zonnetje...

Eerst proberen de motor te starten, niet aan afstellingen zitten. Als hij start iets rijker zetten zodat je druppeltjes olie de uitlaat uit ziet komen. Zorg dat de motor op temperatuur is (100/110 graden) en rij RUSTIG rondjes. Na een tankje of vijf kun je je motortje wat krapper zetten maar zorg dat hij op temperatuur blijft en genoeg rook uit de uitlaat ziet komen. Rij zo een 1 / 1,5 litertje op en dan is je motortje wel ingereden. Zo heb ik het gedaan en mijn motortje loopt lekker...

Gr. Jochem

Gister 3L roga 16% (+ extra scheutje olie) gekocht. De koelkop heb ik nog voor de zekerheid er af gehaald om te kijken voor vuil. Maar dat was er niet.
Die avond de auto nog gestart en had geen problemen. de motor draaide meteen mooi en maakte een mooi ronkend geluid!

Hopelijk is het morgen droog dan kan ik beginnen met inrijden! :)

he jochem, ik zie dat je van die mudgarts (hoe je het ook schrijft) hebt, waar kan je deze kopen, en kom je dan niet in de weer met de kap?

lennart

Back