GUPPY zelfbouw speed 400 zwever

Hallo allemaal,

Na mijn BUG te hebben afgebouwd ben ik maar gelijk doorgegaan met het bouwen. Ik ben nu bezig met de GUPPY, een gratis setje tekeningen van een RCgroups gehaald, uitgeprint en aan elkaar geplakt.
linkje naar RCgroups

bouwhandleiding in het engels

Hij moet 1,5 meter breed worden en een kleine 500 gram gaan wegen volgens de tekeningen.

3_views_guppy_162.jpg

gup_6_175.jpg

Er is ook een vleugel versie van met ailerons, die wil ik hierna gaan bouwen, maar eerst maar eens fatsoenlijk leren vliegen.

Over de setup ben ik nog niet echt na aan het denken, maar waarschijnlijk wel brushless en lipo:mrgreen:.

Hier mijn foto's. Ik ben nog niet erg ver in de bouw maar ik wil het dan ook heel precies doen (de bug was niet zo netjes gebouwd als ik eerlijk ben, en een beetje zwaar uitgevallen)
Op dit moment heb ik zo'n beetje alle ribben voor de vleugel uitgesneden.

dscf4210wn1.jpg

En ik krijg gelukkig hulp van de kat :lol:
dscf4207gd6.jpg

Opbouwende kritiek en tips zijn welkom!

Groeten,
Daniel

Laatst bewerkt:
Mooi vliegtuigje!
Veel succes met de bouw en deze verslag ga ik zeker volgen!
Ik vindt dat het trouwens wat lijkt op de cularis van Multiplex.
Als het toestel 500gram weegt,dan kan je er gemakkelijk een speed 400 opzetten,je toestel is dan 1.5keer overpowered,dan kan je ook een wingover of looping doen,en met de rollen later kan je ook rugcluchtren maken :p

ben benieuwd!

ben ook wel een beetje op zoek naar zoiets... alleen zal ie ergens onder het bouwprojectje komen wat ik nu heb .

maar een leuk zwevertje om eens mee rond te zoemen is nooit weg, op een zomeravond!:cool:

Ik wil dit zwevertje binnen kort ook gaan bouwen, zijn er al updates?
Wel veel fotos maken he dan hoef ik alleen jou/handleiding nog na te bouwen ;)

op dit moment zit ik te wachten tot de balsa stripper weer op voorraad is bij de lokale modelbouwwinkel :wink:
Ik verwacht hem volgende week wel, dan zal ik ook weer foto's en updates plaatsen :wink:

zo'n balsa stripper kun je toch gemakkelijk zelf maken, van wat triplex en een breek mesje.
het breekmesje epoxy/sec.lijm je dan vast.
(heb gezocht maar weet niet meer waar ik het nu gezien heb)

zo'n balsa stripper kun je toch gemakkelijk zelf maken, van wat triplex en een breek mesje.
het breekmesje epoxy/sec.lijm je dan vast.
(heb gezocht maar weet niet meer waar ik het nu gezien heb)
Staat in de schaal vliegtuigen faq, maar geloof me balsa stripper werkt veel beter;)
Bestel hem anders bij rctechnics...

ik heb e'm niet gemaakt (nog niet) anders was ik er mischien wel achter gekomen ;)

rc technics leverd binnen 2 dagen als je gelijk betaald! mischien wel sneller als naar de winkel rijden...

(linkje klik hier

Laatst bewerkt:
op die reactie wil ik ff reageren:
ik heb zelf 3 van die 4 dollar regelaar van 25amp in gebruik en alle 3 zonder ook maar 1 probleem. ik gebruik ze in de easystar, tamiya auto en een robbed dolly boot. 0.0 problemen.

Robert14,

Een 380 motor is niet sterk genoeg voor een Guppy.
Het gaat wel maar het model is echt ontworpen voor een 400 motor.
Brushed of brushless.

Nou eindelijk een update! het heeft ff geduurt. Ik had meer foto's maar die had mijn ma maar even van de camera verwijdert:(

Voor de neuslijst heb ik een speciaal gereedschapje gemaakt die 6x6 mm basla latjes schuin afsnijd:
http://img88.imageshack.us/img88/1914/dscf4351cb4.jpg

Ik had ook nog een foto van het schuren van de achterlijst, maar die ben ik dus nu kwijt. Ik had het zo gedaan: De plank waar ik de vleuger op bouw heb ik de lat van 4x15mm op vast gepind, ongeveer 1-1,5 mm van de rand. De bovenste rand heb ik met een marker gekleurd en toen ben ik schuin gaan schuren totdat je de onderste en bovenste rand bereikt.

Nouja, dan is het een kwestie van alles in elkaar leggen en lijmen.

http://img136.imageshack.us/img136/6772/dscf4350py3.jpg

Maarja... die lijm was iets vloeibaarder dan ik dacht en is dus ook op het papier vast gaan zitten... nu zitten er stukken papier op de vleugel.

http://img292.imageshack.us/img292/181/dscf4352px8.jpg

Wie weet hoe ik dit bij de volgende vleugeldelen kan voorkomen?

Ik zal nu proberen het er zo goed mogelijk af te schuren...

Laatst bewerkt:
nou wil mijn pc ze ineens niet mer opslaan om ze vervolgens te resizen :S maarja volgende keer beter (ik heb er maar even linkjes van gemaakt)

Hoe kan ik voorkomen dat de onderdelen aan het bouwplan vastplakken?

Back