GUPPY zelfbouw speed 400 zwever

Hey,

Water-based lijm == bijvoorbeeld gewone witte houtlijm.

"Rietjes" kan je krijgen bij bv Quartel (buis, rond, kunstof buitenmaat 2mm, binnenmaat 1 mm). Twee stuks passen heel goed door de koolstof buis.

En ook de "rietjes" waar de metalen besturingsdraad doorheen gaat hebben ze bij onze modelbouw winkel niet in een kleine diameter, er kan er maar één door het 6mm koolstof buisje. Wie weet er een beter alternatief?

ik gebruik de holle wattips zonder wat als doorvoer voor dunne stuurstangen!
maar da's wel maar een stukje van een centimeter of 6;)

in mijn guppy heb ik de witte binnenkabel gebruikt als buitenkabel voor de stuurstangen. Deze zijn 0,8 mm voor het ri roer en 0,5 mm voor het hoogte roer.
De romp bodem heb ik gewoon met witte houtlijm gelijmt.
Het glad maken van de romp voor het lakken zou ik met doen met G4 icm glasvezeldoek 20 gr. Na het drogen hierop kwastplamuur aanbrengen en laten drogen, schuren met korrel 180 en daarna nat met korrel 400. Daarna lakken met een willekeurige lak.

Nou het einde is al in zicht, enkel de afwerking en inbouw van de elektronica nog. Alleen er rest nog één vraag. Kan ik de romp beter verven of kan deze ronding van de romp met oracover bedekt worden? Zonder dat er rare kronkels in komen

Als die af is zal ik alle foto's plaatsen. :D

met oracover prima te doen, zorg ervoor dat je de bout warm genoeg is en de folie goed strak wordt gehouden bij het aanbrengen.

Lyckele,

De motorkeuze (borstel of borstelloos) is niet afhankelijk van de accu, een speed 400 kan dus. Het is in deze de vraag of je borstelmotorregelaar ook met Lipo accu's om kan gaan. D.w.z. rekening houdt met de afslagspanning voor Lipo cellen (2s ca. 6 v). Robbe heeft kleinere borstelregelaars die ook voor Lipo's geschikt zijn.

ik heb met mijn easystar ook op 2 cellen gevlogen maar daarmee vloog ik altijd door tot de regelaar afsloeg op 5 volt, ging ook altijd goed

kan natuurlijk wel zijn dat als je dat heel vaak doet dat het een keer mis gaat maar met de lipo prijzen van hobbycity kan dat een keer. ik heb met 2s op 5 volt afslag ongeveer 5 maand gevlogen

kopen jullie veel, via hobby city en hoe is jullie ervaring met het verzenden?

goedkoper is het daar zeker maar ik durf er nog niet goed te kopen....

gisteren net weer een pakketje binnen gekregen. ervaringen zijn goed verzendtijd 1-1.5 week meestal en goede spullen. zal niet te veel doorpraten want dan gaat het richting een winkelbespreking en dat mag hier niet, als je meer info wil moet je me dan even een pb sturen ;)

Ik heb mijn spul voor mijn guppy daar ook besteld, duurde 1 weekje via air transport (één na goedkoopste) werkt prima!
Geen inklarings kosten, er stond op het doosje "toy parts 19,25$" terwijl er voor 160$ in zat :lol:

@robert14,
afslag bij 5 volt lijkt mij onwaarschijnlijk, afhankelijk van het aantal cellen is de afslag bij ca 0,7 V per cel dus een 8 cellen pakket zal bij een spanning van ca. 5,6 volt de bec geen activering van de motor meer toestaan. E.e.a is afhankelijk van de fabrikant van de regelaar. Deze spanning komt neer op 2,8 V per cel voor een LiPo accu. In het algemeen wordt een spanning van <2,9 V per cel ontraden voor LiPo om beschadigingen te voorkomen. Het is dus verstandiger om een regelaar te gebruiken die ook voor LiPo geschikt is.

Back