GUPPY zelfbouw speed 400 zwever

Hooi,
Mooi kistje ik volg dit alvast.
Kwil er ook 2 gaan bouwen (een voor mij en een voor mijn broertje).
Maar die tekeningen kan ik niet openen dan krijg ik een of andere Ghostscript error weet iemand hoe dit zit of kan iemand mij een foutloos bestand PB'en.?

Bedankt Steven

Ik wou er inderdaad brushless en lipo's in hangen, waarschijnlijk ga ik ze bij himodel.com bestellen (of een andere goede-goedkope chinese site) kan ik gelijk wat onderdelen bestellen voor komende projecten etc.

Als het goed is bestaat er ook een PDF bestand, ik denk dat jij die voor autocad hebt gedownload.

[edit]

ah natuurlijk, ik dacht dat je een vraag had over de bouw, haha

Laatst bewerkt:
Heey,
Wij hebben vanmiddag ff de linker binnenvleugel gebouwd alleen nog de bovenkant ff beplanken en dan de volgende.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik plaatjes plaats?

Mzzl Steven en Bas

Heey,
Wij hebben vanmiddag ff de linker binnenvleugel gebouwd alleen nog de bovenkant ff beplanken en dan de volgende.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik plaatjes plaats?

Mzzl Steven en Bas

Ik snap niet zo goed wat je vraagt. Bedoel je hoe je de bovenkant moet beplanken? Ik heb dat gedaan zoals het in de handleiding stond, maar dat kan je ook met gewichten enz doen.

plaatjes kun je plaatsen als je op een andere site al hebt staan, bv op linkje fotomodelbouw forum

dan staat er een plaatje van een landschapje met een zonnetje erbij hierboven, daar klik je op en vul je in het venster wat er dan open het adres (http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10102/thumb_0 00000512.jpg) van je foto in... dan krijg je in dit geval dit
thumb_0%2000000512.jpg

plaatje:wink:
en als je dan de grote versie van de foto pakt neemt ie ook het grote plaatje:)

de uitleg van het ubb heb je niet zo veel aan de leuke dingetjes als glow of moving krijg ik zo snel niet werkend:(

Hoi allen,
Ook ik ben van plan om een Guppy te gaan maken. De tekeningen heb ik al uitgeprint. Ik denk dat hij er als volgt uit komt te zien(zie foto) foto lukt nog ff niet

@stebanos
Leuk dat je ook een guppy aan het bouwen bent! Is het jou eerste vliegtuig? het *lijkt* mij een goed beginnersvliegtuig, maarja ik heb er zelf ook nog niet meer gevlogen. Nog wat tips: probeer iets netter te bouwen, alles zie je terug in het uiteindelijke model of vlieggedrag. Gebruik altijd scherpe mesjes! En probeer neit te haasten, maar probeer er juist zo rustig mogelijk over te doen. Veel succes met de bouw!

Willem, leuk dat je hem ook gaat bouwen. Het word nog een populair model :D wie het eerste klaar is!

Op dit moment heb ik 3 vleugeldelen af. Zou ik ze gewoon aan elkaar lijmen met epoxy of ook nog een glasmatje over de naad heen? (hier ben ik nooit zo goed in...:( )

Daniel 8)

Laatst bewerkt:
Hooi,
Tsja netjes bouwen is wel een goed plan:p
Ik heb nu de 3 vleugeldelen aanelkaar gelijmd en de vierde gaat zo eran.
De guppy heeft een handleiding en die zegt dat je er inderdaad een glasmatje over moet doen.
Ik heb nog wat fiberglass tape liggen en dat gaat er straks op.

Ondertussen zit bij mij ook de onderkant van de romp erop (meerdere lagen 1,5 mm balsa opelkaar gelijmd) en de neus natuurlijk.
Ook heb ik het stabiloaf en beplankt en het richtingsvlak ook aan een kant (kwacht nog op de control rods(vergeet niet die er eerst erin te doen alvorens hem dicht te planken)).

En waar ik ook nog op wacht is de carbonfiber buis voor de staart, helaas woon ik niet heel dichtbij een Hobbystore dus duurt het nog even voordat mijn ouders me erheen willen brengen :(((.

Mzzl Steven

P.S. Veel haakjes he :p

@robert14
Leuk dat je ook een guppy aan het bouwen bent! Is het jou eerste vliegtuig? het *lijkt* mij een goed beginnersvliegtuig, maarja ik heb er zelf ook nog niet meer gevlogen.
volgens mij was ik dat niet maar willem p :wink:

en het is zeker niet mijn eerste vliegtuig :D ookal ga ik hem niet bouwen.

Hi Boatfreak,

hoever is je Guppy inmiddels? ben benieuwd naar het vlieggedrag.
heb je hem als zwever of als elektrozwever gebouwd?

gr.

gait

Hoi allemaal,

Voor de eerste keer op het forum (net aangemeld).
Vroeger 30 jaar geleden wel eens wat gemaakt voornamelijk lijnbesturing vliegtuigen.
Nu ik deze beginners zwever heb gezien begint het weer te "kriebelen"
Om nu meteen van tekening te bouwen lijkt me lastig.
Weet een van jullie of dit toestel als kit te verkrijgen is en waar ik die dan kan bestellen?

Alvast bedankt

Hallo JPGZ, welkom op het forum. Van dit model is geen bouwkit oid. Wil je graag leren vliegen dan raad ik je aan om eens de draadjes van de MPX Easystar door te lezen. Dit is een heel goed starters model en in die draadjes staat enorm veel info voor starters. Wil te toch graag zelf wat bouwen dan is dit model wel een geschikte. En natuurlijk de bekende ga eens bij een vliegclub bij je in de buurt kijken. Altijd leuk en geeft je de kans om heel veel vragen beantwoord te krijgen ;)

Ps. zie nu dus dat er wel een bouwkit zou kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Back