gy 611 vs spartan

ja Klopt maar omdat het om een nieuwe servo ging en ik niet bekent ben met de spartan dacht ik, vraag het ze even hoe ik de instellingen voor deze servo moest zetten
en aangezien ik naar 6v wilde was deze servo een mooie optie de bls 251 is ook geen probleem maar dan een step down er tussen vindt ik een minder mooie oplossing als er een servo op 6 volt is MAAR zo als het er nu uitziet is dus de bls 251 dus ook voor 6 volt geschikt , ik had gewoon weg niet het antwoordt van spartan zo verwacht en die kwamen dus met de 760 uS verhaal.

Als zij gewoon hadden gezegt op 1520 uS zetten en klaar was ik niet zo verbaast geweest ik snap dus niet waarom spartan over de 760 uS begonnen .

de bls 251 is volgens futaba alleen goed voor een 611 . een 611 kan wel op 6 volt werken , maar je zou dan dus eigenlijk het uitgaande stroompje naar de servo moeten meten op een 611.

Nee, de BLS257 en 254 zijn niet geschikt voor op een 601/611. Want ze hebben immers een middenpuls van 1520uS en niet 760uS

Hoi,

De GY611 (en waarschijnlijk ook de GY601) heeft een hidden menu waarmee je nog meer instellingen kunt doen. Een van de instellingen is het wijzigen van de middenpuls zodat je ook bijvoorbeeld de 254 kunt gebruiken. Het hidden menu is al op meerder forums beschreven.

Gr. Paul

tja, ding is jaren verkocht als 4,8 V. Wel apart dat ze opeens de specs ophogen. Verkort alleen maar de levensduur lijkt me want de BLS251 is meer dan goed.

Die van mij blijft lekker zagen op 4,8V. Wie weet hebben ze bij de huidige productie wat veranderd. Als dat zo is, en hij gaat dus nog lang mee, draai hem dan op 2S ;)

de bls 251 is volgens futaba alleen goed voor een 611 . een 611 kan wel op 6 volt werken , maar je zou dan dus eigenlijk het uitgaande stroompje naar de servo moeten meten op een 611.

Is er iemand die dit eens wil meten natuurlijk wel met 6 Volt input

eeh , ik begrijp de hint jd1uth :].
ik heb hier geen volt meter , maar zal morgen op de zaak even meten .

Is er iemand die dit eens wil meten natuurlijk wel met 6 Volt input

De gyro zelf zal ook 6 volt doorgeven, daarvoor heb je dan ook die stepdown nodig. Die krijg je bij de set, als je hem als set haalt.
Het laat alleen de spanning van je ontvangerpack zien.

maar w8 eens even , ik heb een 5 volt systeem , mn nieuwe 611/bls251 combo beschrijving zegd dat de gyro ook op 6 volt kan en mag werken , ik meet bij de servo output dus hetzelfde als in de gyro gaat , de gyro knijpt het dus niet , dan is het toch duidelijk en ja hij kan dus op 6v werken ?

bls-251 werkt perfect met een spartan samen. Ik gebruik deze combo zowel op mijn trex 600 als 500 in het partan menu kun je gewoon de bls-251 kiezen
uiteraard heb je een step down nodig voor de bls-251

gr marc

Heb momenteel voor de gein een CSM SL720 (gewonnen) met een BLS251 op de staart van de MP-XL staan, en ik moet zeggen dat hij het eigenlijk wel heeeel erg goed doet:-D

maar w8 eens even , ik heb een 5 volt systeem , mn nieuwe 611/bls251 combo beschrijving zegd dat de gyro ook op 6 volt kan en mag werken , ik meet bij de servo output dus hetzelfde als in de gyro gaat , de gyro knijpt het dus niet , dan is het toch duidelijk en ja hij kan dus op 6v werken ?

de gyro zelf zal het niet snel verminderen, daar is juist die stepdown voor. Ik zou gewoon de BLS251 op 4.8 draaien, ze werken prima dan. Het beetje extra aan snelheid wat je erbij krijgt op 6V is overbodig. Je kunt dus wel je gyro op 6V laten draaien met een stepdown erachter naar je staartservo.

Wanneer je met je hekservo op 6 Volt wil, en dus zonder stepdown ertussen,
dan neem je gewoon een BLS-254 deze heeft de zelfde specificaties als de BLS-251 (alleen 4,8Volt),
alleen de pulsen zijn van beide anders BLS-254 is 1520usec., en de BLS-251 is 760usec..
De frequentie zijn het zelfde 333Hz.
Overigens is de BLS-254 wel te gebruiken op 4,8 & 6.0 Volt.

Laatst bewerkt:
Nee, de BLS257 en 254 zijn niet geschikt voor op een 601/611. Want ze hebben immers een middenpuls van 1520uS en niet 760uS.

De BLS254 is wel geschikt voor een GY601/-611. Want deze servo is comatible met een 760uS pulse. Zie onderstaande link. Daar staat "For use with the GY601, GY611 and GY520 only." en "Compatible with Super Narrow Pulse of (760µs) drive."

Futaba BLS254
Futaba® Search

Overigens is de BLS-254 wel te gebruiken op 4,8 & 6.0 Volt.

De BLS254 is NIET geschikt voor 6V. Zie bovenstaande link.

Het is soms lastig om die vervelende step-down er weer tussen te zetten, maar het is helaas niet anders.

De BLS254 is wel geschikt voor een GY601/-611. Want deze servo is comatible met een 760uS pulse. Zie onderstaande link. Daar staat "For use with the GY601, GY611 and GY520 only." en "Compatible with Super Narrow Pulse of (760µs) drive."

Futaba BLS254
Futaba® Search

De BLS254 is NIET geschikt voor 6V. Zie bovenstaande link.

Het is soms lastig om die vervelende step-down er weer tussen te zetten, maar het is helaas niet anders.

De BLS-254 is zeker geschikt voor 6 Volt het staat zelfs in de gegevens die er bij zitten. Ik heb er zelf ook één in gebruik.
Wanneer je de stepdown er tussen doet ben je in ieder geval wel zeker, gewoon goed in tapen.
De BLS-251 is wel alleen gechikt voor 4.8 Volt.

Beide kunnen gebruikt worden voor een Spartan of 611
De BLS-251 kan niet op een 401
251 is 760µs en de 254 is 1520µs.

Laatst bewerkt:
Back