gy 611 vs spartan

Heb de beast erop zitten(op mijn 600) en die staartservo. Ik draai op 6volt... Maar als ik maar een klein beetje rudder geeft schiet de servo al helemaal om. Zowel in HH mode als in Rate mode.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beter een stepdown gebruiken, maar dat terzijde.

Staat je BeastX wel goed? Welke versie?
In het setup menu moeten de volgende stappen goed staan.
menu D moet de LED Blauw branden. (Neutraal impuls)
menu E moet de LED Blauw branden. (Frequentie)

Wanneer dit het geval is dan de servo even met een gewone gyro nakijken,
zodat je zeker weet dat het niet de servo is.

Laatst bewerkt:
Nee dat zou niet kloppen als ik dat zo zou doen. Ik heb de V2 firmware, en C en D zijn de neutralpulse en de frequentie. Ik heb C op Blue(1520) en D op blue flashing(333)

Nee dat zou niet kloppen als ik dat zo zou doen. Ik heb de V2 firmware, en C en D zijn de neutralpulse en de frequentie. Ik heb C op Blue(1520) en D op blue flashing(333)

Daarom vroeg ik ook welke versie?

C op blauw
D op Blue Flashing
inderdaad, dus dat is goed

Zou ik eerst even je servo controleren
PS zeker weten dat je blue in plaats van purple hebt? Is maar een vraag hoor, ik twijfel niet aan je.... :-)

Anders eerst de servo testen, wanneer die goed is, zou ik de firmware even opnieuw doen,
of heb je hem met deze firmware al nieuw gekocht?

Laatst bewerkt:
Ik heb de firmware zelf geinstalleerd.

Maar je bent het met mij eens dat het gek is dat de ze bls254 meteen doorschiet naar het uiterste als ik rudder geef?

Zal zo de servo even aan de 401 hangen van de 450

Net op de 450 aangesloten......

Het enige echte verschil dat ik merk is dat als ik de rudder stick helemaal opzij druk en dan loslaat. Dan staat de stick nog even te trillen en de staartservo ook op de 401 aangesloten. Sluit ik hem weer op de beast aan dat is dat effect er niet meer. Lijkt me niet in orde.

Dan de firmware even opnieuw installeren, lijkt me.
Neem aan dat deze servo wel werkte met de oude versie van de BeastX?

In het ergste geval de oude firmware er maar weer even op zetten.

Ok zal het proberen. Ik wil zo geen maiden maken :) Wil wel eerst overtuigd zijn dat alles goed werkt.

Heb hem terug gezet op 5 volt en de firmware opnieuw gedaan. Lijkt te helpen :)

IS het ook niet zo dat als je de voltage omhoog gooit dat de frequentie omlaag moet?

IS het ook niet zo dat als je de voltage omhoog gooit dat de frequentie omlaag moet?

Nee, dat heeft er niets mee te maken.
Denk gewoon dat er een bitje is blijven hangen bij de vorige update.

En ook denk ik dat je de BLS beter op 5V kan hebben.

Hoe dan ook als het nu goed werkt is het goed,
en ook niet vergeten om hem geheel opnieuw te checken na de update

Mooi, succes en een goede maiden met V2.
Laat het nog even weten wat je er van vindt...

Laatst bewerkt:
mijn esp is helemaal omgebouwd. Direct to swash, Flybarless en meer dingen 350 gram lichter nu. 10S en binnenkort 12S.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back