Gz-15 drijfstang kapot wat nu ?

bij de verkoper aankloppen heeft geen zin

Voor garantie moet je dat altijd en de winkelier mag dat niet weigeren tenzij er een andere procedure is afgesproken voor garantie.

Mooi verhaal maar ik vraag mij af als de verkoper uit ervaring praat. Ja, 10% moet voldoende zijn maar afterrun in de brandstof? Dan heet het toch geen afterrun meer? Overigens hoeft afterrun geen goede smeereigenschappen te hebben, als het maar de oxidatie tegen houdt.
Dan mag de motor niet boven de 100 graden uit komen, Kyosho motoren kunnen duidelijk veel heter worden.....
Duidelijk komt het niet bij hem op dat het mogelijk ook door een productiefout kan komen en hij gewoon als coulance de motor kan opsturen, dat is immers zijn taak. Sterker noghet is zijn plicht volgens de consumentenwet.

Maar eigenlijk zegt die dat je er niet mee moet rijden en in de vitrine moet zetten, dan haal je de maximale levensduur uit de motor.

Kyosho motoren worden idd erg heet, goede koeling en extra olie is wel gewenst.
Een nitro auto MOET je bijna altijd afstellen ivm weersomstandigheden.
Ook geeft kyosho 2 instellingen aan 1 voor inlopen en 1 als de motor is ingelopen. Welke de winkelier gekozen heeft weet ik niet.
25% nitro is erg veel, zoveel power heb je als beginner niet nodig.
Waarom heb je gekozen voor wot?
Dit is meer voor gevorderden.
Zou bij een te hete motor niet eerder een vast loper ontstaan?

Vergelijk de prijs van een drijfstang, cilinder en cilinder bus bij elkaar eens met een nitrobull motortje, je loopt het risico dat je dat allemaal moet vervangen.

Ga niet op eigen handje een 2e hands motor op mp kopen!!! Even afstellen, makkelijk voor een ervaren iemand betekend meestal afgeschreven en versleten.

Voor garantie moet je dat altijd en de winkelier mag dat niet weigeren tenzij er een andere procedure is afgesproken voor garantie.

Mooi verhaal maar ik vraag mij af als de verkoper uit ervaring praat. Ja, 10% moet voldoende zijn maar afterrun in de brandstof? Dan heet het toch geen afterrun meer? Overigens hoeft afterrun geen goede smeereigenschappen te hebben, als het maar de oxidatie tegen houdt.
Dan mag de motor niet boven de 100 graden uit komen, Kyosho motoren kunnen duidelijk veel heter worden.....
Duidelijk komt het niet bij hem op dat het mogelijk ook door een productiefout kan komen en hij gewoon als coulance de motor kan opsturen, dat is immers zijn taak. Sterker noghet is zijn plicht volgens de consumentenwet.

Maar eigenlijk zegt die dat je er niet mee moet rijden en in de vitrine moet zetten, dan haal je de maximale levensduur uit de motor.

Lijkt mij meer de reactie van een particulier als een echte winkel .... Dingen als was afgesteld op 25% , horen lopen en de gehele uitleg erbij doen me dat sterk vermoeden in ieder geval.

Wat de afterrun betreft dat kan kloppen hoor Roelof , ik heb een tijd met Coolpower gereden waar het ook al in de brandstof zat en het werkte prima :thumbsup:

Met 25% nitro en een goede afstelling (zoals ik altijd doe om een auto te verkopen) kan de motor 30 á 50 liter brandstof zonder problemen rijden.

Best wel een onsamenhangend verhaal... 30 a 50 liter met regulier onderhoud neem ik aan (vervangen van lagers, drijfstangen etc etc) anders een echt broodje aap verhaal.

Zit er niet al een C/G clipje in aan de kant dat je hem erin wilt schuiven?

Moet de drijfstang in de pin draaien of niet?
Of moet de pin in de zuiger draaien?
Ik had hem wel weer in elkaar gezet de drijfstang heb ik van binnen gevijld amders wasvhet onmogelijk. Maar hij werkt nu wel goed.

Moet de drijfstang in de pin draaien of niet?
Of moet de pin in de zuiger draaien?
Ik had hem wel weer in elkaar gezet de drijfstang heb ik van binnen gevijld amders wasvhet onmogelijk. Maar hij werkt nu wel goed.

Doordat je er aan hebt zitten vijlen om hem passend te maken, heb je hem naar de klote geholpen. Niet mee rijden want god weet wat je allemaal kapot rijd.
Sorry voor het taal gebruik, maar anders is het niet uit te leggen.

Bij de oude zit er veel spelling en bij deze niet nadat ik hem heb gevijld.
Wat is dan het probleem?

Het probleem is, dat in dit soort motoren met hele kleine toleranties wordt gewerkt. Enig idee waarom je oude drijfstang de geest heeft gegeven? Goede kans dat het komt omdat er een hoop speling in het lager zat. Een vijl erdoorheen halen staat gelijk aan de slijtage die ontstaat na het verstoken van vele liters brandstof.
Vijlen of schuren aan dit soort onderdelen doe je gewoon niet!

Joh, als jij denkt dat je het goed hebt gedaan, moet je het vooral zo laten zitten. Altijd fijn als hulp zo wordt gewaardeerd.

Back