Höllander am Hang Tour 2013

Mijn zoon Nick valt af.
Hij is net begonnen aan een studie Megatronica op het Saxion in Enschede.
Na lang getwijfeld te hebben lijkt het ons toch beter dat hij zijn tijd aan die studie besteed. Nick was het daar zelf ook mee eens.
Jammer voor hem maar je kunt niet alles hebben...

En Jeroen gaat zeker mee hoor ! Hij is tenslotte de bedenker van dit alles :-).

Groeten,

Paul.

Heren,

Leuk dat jullie een clubje bij elkaar hebben. Hellingvliegen is gewoon verslavend, zeker in gezelschap van soortgenoten. [URL="
weten wij/ik alles van[/URL].

Alvast heel veel plezier, laat het aftellen maar beginnen.

JB

Laatst bewerkt door een moderator:
Jacob bedankt :-) !

Gaat zeker lukken. We hebben inderdaad een erg leuk clubje bij elkaar en dat kan alleen maar erg gezellig worden.
Helaas zitten we niet zo hoog in de bergen als jullie, maar met een beetje wind moet het bij ons ook wel gaan.
Mooi filmpje trouwens :-). Ik had hem al eerder gezien maar het blijft leuk.

Nog maar een paar nachtjes slapen ......

Groeten,

Paul.

Ik denk niet dat je heel veel hoogte nodig hebt om leuk te kunnen vliegen. Het is leuk als je hoog zit, de demensie word wel groter. Ik leef met jullie mee, want het zijn wel hele leuke vooruitzichten.

Ik wens jullie dan ook heel veel plezier!

Ohja! Zal dat morgen ff doen :p

Al gevlogen??

Afgelopen weekend even een testvluchtje gemaakt. Was nog wel even een gedoen om de flaps aan te sturen omdat die via de MX-12 op kanaal zitten en de servo's dan een tegengestelde draairichting hebben. Daar moest dus even wat solderr- en priegelwerk aan te pas komen maar het is gelukt. Het probleem met de instelhoek na de reparatie is inderdaad zoals ik al dacht te wijten aan het feit dat het stabilo iets te ver naar achter is gemonteerd omdat de gaatjes niet helemaal op de juiste plek zitten. Hij vliegt verder goed en de moeilijkheidsgraad viel mij erg mee. Hij trekt alleen nog een beetje naar rechts, ben er nog niet helemaal uit hoe dat kan, moet ik komend weekend nog even uitzoeken...

Iemand zin in een weekendje hellingvliegen?

Afgelopen weekend even een testvluchtje gemaakt. Was nog wel even een gedoen om de flaps aan te sturen omdat die via de MX-12 op kanaal zitten en de servo's dan een tegengestelde draairichting hebben. Daar moest dus even wat solderr- en priegelwerk aan te pas komen maar het is gelukt. Het probleem met de instelhoek na de reparatie is inderdaad zoals ik al dacht te wijten aan het feit dat het stabilo iets te ver naar achter is gemonteerd omdat de gaatjes niet helemaal op de juiste plek zitten. Hij vliegt verder goed en de moeilijkheidsgraad viel mij erg mee. Hij trekt alleen nog een beetje naar rechts, ben er nog niet helemaal uit hoe dat kan, moet ik komend weekend nog even uitzoeken...

Het kistje vliegt helemaal niet moeilijk! Mooi dat het instelhoek probleem netjes is opgelost. Dat naar rechts trekken komt mij niet bekend voor? Ben je er zeker van dat alle roeren netjes neutraal staan? V-staartje staat er ook weer recht op? Zal eens in mijn zender kijken hoe mijn trims stonden. In ieder geval veel plezier op de helling met dit leuke zwevertje!

En eh.. offtopic, maa rmijn nieuwe aanwinst is ook binnen momenteel :)

a7epesav.jpg

e8ybyhy4.jpg

Yep, en je kunt nog mee Frans...........

Ieder ander ook trouwens.
We zijn met de voorbereidingen al zover dat alles geregeld is. We zijn daarbij uitgegaan van 7 man.
Alles is dus rond maar als het moet kunnen er zelfs nog twee meer mee, het appartement is groot zat.

Groeten,

Paul.

Net even een prettig telefoontje van Frans gehad.

Hij gaat ook mee :-).

Details volgen via mail Frans...
Welkom !!

Groeten,

Paul.

Als ik de wind verwachtingen zie 1,2, max 3 beaufort, moeten we rekening houden met een thermiekzwever :(
Bij voorkeur met elektromotor.
Hopelijk veranderd dit nog, anders kunnen we F5J oefenen.

Als de wind echt weinig blijkt te zijn dan gaat de Amigo mee. Die houd me dan wel bezig de hele dag ;-).
En om alvast in de stemming te komen hierbij een mooi filmpje van Frans:

[URL="
in het Sauerland - 2008 - YouTube[/URL]

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet je bekennen, dat ik als inmiddels "bedaarde grijsaard" niet zo hou van harde hellingwind. Een eenvoudig briesje met wat thermiek deed bij ons in Bödefeld altijd wonderen en dan kun je zonder al te veel problemen "schadevrij" blijven vliegen. Een stevige bries is weliswaar spectaculairder maar vereist een zekere stressbestendigheid en ervaring en is desondanks altijd risicovoller...
We gaan het mogelijk zelf ervaren. ;)
En die elektromotor moet natuurlijk zo lang mogelijk uitgeschakeld blijven :thumbsup: .

Laatst bewerkt:
Vandaag is de weersverwachting voor winterberg al weer helemaal anders.
Meer wind en niet meer dan 10 a 11 °C
eea is afhankelijk van welke voorspeller je raadpleegt......... :)

Een beetje straf windje lijkt me wel de bedoeling als je gaat hellingvliegen :D

Wat mij betreft niet. Een beetje heen en weer zweven voor de helling in de stijgwind kan iedereen. De vluchten die mij het meeste bijgebleven zijn, waren allemaal thermische vluchten met 0,0 wind. Vooral als iedereen aan de grond staat en jij de eerste bent die z'n zwever van de helling smijt en een bel pakt....

Max

Back