Höllander am Hang Tour 2013

Goedenavond Hellingvliegers,

Laat maar zien wat we missen dat weten zeker dat we er volgend bij moeten zijn
Dus mooie foto's en filmpjes

Veel vliegplezier gewenst van uit Almelo :p

Sorry mannen maar we hebben problemen met de verbinding .
We zijn al een dik uur bezig om alle foto's en filmpjes te uploaden . Het gaat zoooo traag hier .
Maar komen doet het vanavond :-).

Onze eerste vliegdag hier in het Sauerland werd direct al een succes!
Na ons even geïnstalleerd te hebben in het appartement hebben we maar eens de omgeving verkend en we vonden zowaar een prachtig weitje op een mooie helling. Het zonnetje scheen lekker en er stond een mooie bries recht op de helling.
Wim was als eerste in de lucht en de rest volgde al gauw daarna. Sommigen hadden wel even het motortje nodig om op hoogte te komen, maar daarna was het volop genieten dankzij aanwezige thermiek.
Dat het ook zonder motor kon, bewees mijn Domino, die zowaar bijna een half uur in de lucht bleef.
Helaas verscheen de locale boer ten tonele en ondanks Paul's pogingen moesten we toch deze fraaie stek verlaten. De boer was bang voor paniek onder zijn schapen, die een eindje verderop graasden.
Maar omdat het nog maar halverwege de middag was gingen we op zoek naar een nieuwe stek. Harald en Paul spraken bij een boerenschuur een vriendelijke jonge boer aan die er voor zorgde dat we op het pas gemaaide weiland van zijn buurman mochten vliegen. Het was geen echte hellingstek, maar met onze elektromodellen op hoogte gekomen, konden we wederom genieten van een lichte thermiek, zodat er leuke vluchten werden gemaakt. Het was dus echt genieten.
Om circa 18.00 uur gingen we weer richting appartement, waar Jeroen ons een heerlijke nasi-maaltijd voorschotelde met veel vlees en lekkere gehaktballetjes in saté-saus, heerlijk!
En nu maar afwachten wat we de rest van onze Sauerland-dagen gaan beleven. De weersverwachtingen zijn wel wat minder, maar we blijven vol vertrouwen...

Foto550-X3YEQAUS.jpg

Foto550-ZYQHUEVB.jpg

Foto550-OKPETHFF.jpg

Foto550-KCDQIXOT.jpg

Foto550-DGPARCJP.jpg

Foto550-6TZFKPKZ.jpg

Foto550-XSB83AKI.jpg

Wat is dit ?!
Foto550-VXIGJAGC.jpg

Foto550-JBXVANDS.jpg

Foto550-G36FVTVO.jpg

Wat valt daar uit die boom?? Eerst het model en dan Paul. En ja,er stond maar 1 boom op het hele veld...
Foto550-KXKJ8WJ4.jpg

Oh ja, NAAST het veld stond ook nog een boom. Kun je ook invliegen.
Foto550-ZXKWM7CU.jpg

Foto550-UC6VREWY.jpg

Foto550-PSCIU4PS.jpg

Foto550-LVZSJWS8.jpg

Foto550-IDJ4D4RS.jpg

Foto550-KB3VSBKA.jpg

Laatst bewerkt:
geweldig!!!!! Fijn dat jullie zo'n lekkere eerste dag hebben gehad! Hopen op nog meer van deze dagen. Genieten mannen!

Ik moet toch even wat uitleggen na mijn beschamende foto"s..
Ik wilde op zeker gaan en eerst even lekker invliegen met de Swift. Dat ging twee vluchtjes uitstekend maar de derde vlucht gaf mijn ontvanger de geest, op twintig meter hoog ging opeens het gas er vol op en dook hij loodrecht omlaag de boom in. Er was niets meer aan te sturen.
Toen ik bij de boom aan kwam verbaasde het mij hoe ver zo'n schuimpje nog door de takken weet te komen. Er was niets meer van over...
Tja, en dan moet je de boom in. Erin ging nog wel maar eruit was minder. Mijn ''landing'' was net zo beroerd als die van de Swift. En natuurlijk staat er dan eentje met de camera klaar.

Gelukkig kwam ik er beter vanaf dan het Swiftje.
We lagen dubbel van het lachen!

Morgen meer, we gaan nu aan het bier..

Groeten,

Paul.

Mooie foto's en een leuke verhalen

Geniet ervan en ik wacht op de volgende "reportages" ;)

Maak er nog een paar mooie dagen van

Goede avond heren,

Een impressie van de 2e dag.
Een prima helling gevonden en lekker kunnen vliegen maar ook vandaag zijn er 2 modellen met schade, zeg maar één zal hier in ieder geval niet meer vliegen en de ander is Jako nu mee aan het repareren, die doet het morgen weer.
Helaas zijn de foto's van beide schades verloren gegaan door problemen met de computer.
Het leek er vanmorgen op dat het een regenachtige dag zou worden maar achteraf viel het allemaal erg mee, er was goed te vliegen met een paar druppeltjes in de middag.
We zijn vanmorgen eerst rond gaan rijden om geschikte plekken te zoeken en hebben een hele mooie gevonden in Neuaschenberg. Na nagevraagd te hebben bij de plaatselijke VVV en van daaruit een telefoontje naar het gemeentehuis kregen we toestemming om te vliegen op de ''Postwiese''.
Een prachtige helling en pal op het zuiden, helaas hadden wij iets zuid-west wind waardoor we iets scheef op de helling moesten vliegen maar dit was goed te doen.
En warempel, zelfs met dichte bewolking was er weer thermiek :-). Jako wist deze thermiek prima te pakken en cirkelde gestaag omhoog.
Door de regen (eigenlijk een paar drupjes) moesten we stoppen en we zijn weer in de auto's gestapt op zoek naar andere plekken. Van de beheerders van ons appartement kregen we vanmorgen een tip dat er een modelvliegveld in de buurt zat en die hebben we maar eens opgezocht. Na een half uurtje hadden we hem, en wat een mooi veld, perfect gelegen en met een mooie hut erbij en een pracht veld.
Jammer dat er geen leden waren anders hadden we daar ook nog even willen vliegen.
Omdat het al later werd zijn we toen maar naar ons ''huisveld'' gegaan en daar nog lekker een uurtje kunnen vliegen.
Tenslotte huiswaarts gekeerd, een lekker biertje gepakt en ons wederom laten verwennen door Jeroens kookkunsten: heerlijke mosterdsoep met stukjes appel (mmmm...!!!) en daarna een zeer complete boerenkoolmaaltijd met erg veel toebehoren. De details merken we vannacht wel.... :-) :-)
Welterusten!

Foto550-RV7PLJXZ.jpg

Foto550-LJKIXHBO.jpg

Foto550-SBHA7GXX.jpg

Foto550-KL6IYNI3.jpg

Foto550-KHYMVMZH.jpg

Als ik het allemaal zo hoor en lees is het reeds nu al een meer dan geslaagde trip, ook al gaat het morgen hagelen en sneeuwen (wat ik jullie niet toewens).

Veel plezier gewenst vanaf deze kant. :p

(Het wachten is en blijft op filmpjes. :( )

jan.

Klopt Jan ,

Maar de filmpjes zul je op moeten wachten tot we terug zijn . De Wifi verbinding hier is zo beroerd dat hij met kb's upload . Is niet te doen met film . Het bericht wat we vanavond hebben geplaatst heeft ons meer dan 2uur gekost .
En we willen natuurlijk ook nog even samen wat lol maken 's avonds. Het is erg gezellig met zijn achten en we lachen heel wat af :-)!
Als we achter de computer zitten moeten we naar de kelder omdat daar de router staat ,heb je nog iets snelheid .... En natuurlijk is dat niet gezellig als de groep uit elkaar is...

Morgen meer ...

Hey Jaap,

Het regend nu en we balen ..
Maar het geeft ons wel de tijd om wat anders te gaan doen . Jako en Frans zijn druk aan het zoeken naar een modelbouwzaak .
Tja, en die schades.... Jako en ik waren aan de beurt . Ik gooide de Pilatus van de heuvel af en dat ging eigenlijk best wel goed . Op het moment dat ik wilde landen moest ik met een korte bocht de final in en daar ging het wederom mis . Halfweg de bocht ging de neus omlaag en ik hield er niets meer aan . Zelfs toen ik de motor aan deed hielp het niet . Twee tel later lag hij op de helling met een flinke scheur in de romp . Prima te maken maar dat lukt hier niet.
De tweede plof was voor Jako , hij wilde zijn Akro maidenen. De eerste handstart ging best aardig ,hij had alleen een paar tikjes up nodig . De tweede poging ging niet goed,op het moment dat hij los was rolde hij iets naar rechts en plotseling rolde hij helemaal door en ging hard het gras in.
Nadat we gekeken hadden wat er mis kon zijn zagen we dat de rol verkeerd om zat . Links rol op de zender was dus rechts rol op het toestel .... Jako had nog wel gecontroleerd en alles leek goed . Later kwam hij erachter dat hij voor de vlucht de servo stekkers van de rol op zijn ontvanger eruit gehaald had en weer terug gestoken had . Kennelijk zijn ze toen verwisseld.
Gevolg was een vleugel die ineens deelbaar was :-(.
Maar toen wij beneden zaten te k#tten met internet ging hij aan de slag met lijm en hout en alles zit weer aan elkaar ..
Met een beetje mazzel vliegt hij vandaag weer .

Tot zover ... Vanavond meer hoop ik ;-).

Groeten , Paul .

Omdat het vandaag (3e dag) toch regent doen we nog een poging om de foto's van gisteren wat aan te vullen...
Foto550-6QA3WCK8.jpg

Bij deze skiehelling in Neuastenberg mochten we van de plaatselijke VVV-dame gaan hellingvliegen!

Foto550-LL8X8VQT.jpg

Dus was dat niet tegen dovemansoren gezegd: de wind stond een klein beetje schuin op de helling (windkracht 1 á 2), maar nauwelijks thermiek, dus werden er hooguit "nulletjes" gedraaid, maar toch heerlijk kunnen vliegen!

Foto550-AEA7ROGN.jpg

Foto550-S8GAFHPW.jpg

Foto550-KQCPIYX3.jpg

Een fraai modelvliegveldje in Bromkirchen op een steenworp afstand van ons appartement.

Foto550-TZDWMWDC.jpg

Helaas niemand aanwezig, maar wel een bordje met de mededeling, dat we er niet mogen vliegen zonder dat er een "Mitglied vom Verein" aanwezig is... jammer, we hadden graag nog een vluchtje gemaakt.

Foto550-N6EKYXVO.jpg

Later op de middag op ons "thuisveld" toch nog "wat" schade bij de handstart van Jako's Multiplex Akro. De servosnoertjes van de ailerons waren per ongeluk verwisseld.... Dat is meer van ons ooit wel eens overkomen!!!
Maar 's avonds is alles weer keurig gerepareerd!

Foto550-AWC84VGZ.jpg

Het was een beste breuk! Maar 's avonds was het door ijverige Jako al weer helemaal hersteld!

Foto550-ZCZUSHIW.jpg

Ook Paul's Pilatus sneuvelde op raadselachtige wijze.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag Hellingvliegers,

Is het misschien een goed idee om na dit weekend contact te zoeken met deze duitse club.
Misschien kan je voor volgend jaar regelen dat je er wel vliegen mag.
Dan heb je alles kort bij elkaar.
Ik hoop dat het snel stop met regenen dan kunnen jullie vandaag
nog even aan de bak

Ik hoop ook dat het stopt Han . Helaas is het een hardnekkig buitje :-(.
En we gaan zeker contact zoeken met die vereniging, we proberen dan ook iets te regelen. Dat gaat vast lukken want ze zijn hier allemaal erg vriendelijk.

Help ons duimen dat die vervloekte bui over trekt , wij staan te popelen!

Groeten Paul .

Back