Haastnooit's SCX10 Honcho

Ik heb de mijne maar besteld RTR aangezien ik voorlopig geen tijd heb om er één te bouwen omdat mijn Tundra project veel tijd vergt, de hopper nog klaar moet en ook nog leren voor het werk tussendoor, eigenlijk dus best wel druk druk druk. Hopelijk is deze er vrijdag al.

En is de eerst rit al gemaakt met de Honcho, ben benieuwd naar je bevindingen en/of de standaard banden genoeg grip hebben en niet te hard zijn.

Sinds de laatse pics nog een paar kleine dingetjes gedaan aan de Honcho, hieronder een paar foto's:

Touw+nummerplaat op de voorbumper:

full

Ruitenwissers:

full

Brandstoftank:

full

Met brandstofleiding:

full

Wielkasten:

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Van zo'n plastieken bakje/potje/houdertje waar je zo'n 12 of 20 cd's in steken.

Ik heb dat zelf ook zo gedaan :)

De ruitenwissers zijn gemaakt van haarspelden, antennedraad als rubber (tegen het raam) een M2 schroefje+moertje en een klein stukje antennebuis als afstandhouder.

De brandstoftank is gemaakt van polystyreen (of PLA of polystyrol), de brandstofleiding is van staaldraad 1,5mm, dat was het "frame" van zo een chinese lampion. De aansluiting op de tank is een M2 moertje.

De wielkasten zijn inderdaad van zo een CD spindel, die volgen perfect de ronding van de wielkasten.

Waar ik zelf heel tevreden over was, en waar nog niemand ooit iets over heeft gezegd, zijn de ogen in de flatbed waar de binders in haken. Daar heb ik toch lang over nagedacht hoe je zoiets scale kan maken. Naar mijn idee is dat goed gelukt ..... :cool:

Misschien vallen ze niet op ....

Waar ik zelf heel tevreden over was, en waar nog niemand ooit iets over heeft gezegd, zijn de ogen in de flatbed waar de binders in haken. Daar heb ik toch lang over nagedacht hoe je zoiets scale kan maken. Naar mijn idee is dat goed gelukt ..... :cool:

Misschien vallen ze niet op ....

Helemaal correct, k had het wel gezien. Deze dingen kosten teveel van mijn geduld en zal ze zelf ook nooit maken, al wordt het steeds beter qua geduld sinds ik meer met scalers bezig ben.

Uiteindelijk is het vrij simpel en snel te doen. In de flatbed gaatjes van 1 mm geboord, een paperclip recht gemaakt en vervolgens in de vorm van een nietje gebogen op de maat van de gaatjes uiteraard. Deze van onder door het flatbed steken en de uiteinden die nu boven het flatbed uitsteken op de juiste maat knippen. Vervolgens nog met een punttangetje naar elkaar toe ombuigen tot op de flatbed en klaar.

Je hebt nog geen foto's van de huidige staat zoals ik hem gisteren heb gezien toch, door die eigen creatie is het allemaal een stuk steviger en vooral mooier geworden, en in t echie lijken de details zo ontzettend mooi. Ik heb ook hierdoor weer ideeen opgedaan voor mijn Honcho maar die zijn echt voor laaaaaaaaaaaaater anders zie ik straks door de bomen het bos niet meer.

Toch wel, de laatste foto's zijn van de huidige stand. Maar het is zoals je zegt, in het echie is alles vaak veel mooier. Het is een hele kunst om foto's te maken die de realiteit goed weergeven. Door de invalshoek van de foto lijken sommige dingen gewoon anders. En het is altijd een 2D weergave van een 3d object natuurlijk ...

Back