Hacker B20?

Hallo allemaal,..
Wie kan mij desnoods een link of adres opgeven waar ik een Hacker B20 xL 4:1 met bijbehorende Master 30 A kan vinden?.
Ben al een hele tijd opzoek naar..
Moet alleen binnen Europa zijn, liefst in Nederland.
Die Duitsers schijnen al een jaar met vakantie te zijn :roll: . Krijg steeds geen antwoord :( .
Alvast bedankt...

Tijdens de Intermodellbau beurs te Dortmund (in 2002) werd mij bij de Hacker stand het volgende contact-adres gegeven:

Skyhigh modelbouw
Tel: 026-3237027
E-mail: skycat@tref.nl

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mvgr Fred

Dank voor jullie reaktie...
Maar helaas geen baat :cry:
Mailen of bellen geen antwoord.
Misschien een van jullie lezers eentje te koop?
Wel redelijke prijs :wink:
Wil hem nl gebruiken voor mijn ala WaaijldStaaijl.
afb88.jpg

Inspiriatie Seduction WS.
Vandaag MaidenFlight gedaan met een 280BB 1:6...
Vliegt goed, maar wil toch stiller en efficienter vliegen.. :roll:

Tadango,
Ik dacht aan een 16/15/7, maar weet helaas niet of deze wel te doen
is als er een GB op zit. Bij Hacker zitten de specs voor afm. en gew. veel lager en wil props als 10-11x4.7 kunnen gebruiken ..

Als je een speed 280 + vertraging vervanger zoekt kan je ok een Mega 16/7/x kiezen met vertraging :) Welke vertraging precies het beste is weet ik zo niet.

Via motocalc kom ik hier op uit :

Motor: Mega 16/7/8; 2125rpm/V; 0,062 Ohms; 0,5A idle.
Battery: KAN 950; 8 cells; 950mAh @ 1,2V; 0,007 Ohms/cell.
Speed Control: Castle Creations Griffin 40; 0,0012 Ohms; High rate.
Drive System: 10x5; 10x5 (Pconst=1,31; Tconst=0,95) geared 1:3.

NC = 8
Gear Ratio = 3,00
Diam (in) = 10,0
Pitch (in) = 5,0
Batt Amps = 7,2
Motor Amps = 7,2
Motor Volts = 9,2
Input (W) = 66,1
Output (W) = 58,2
Loss (W) = 7,8
Temp (°C) = 40,9
Motor Ef(%) = 88,2
Motor RPM = 18501
Elect Ef(%) = 84,4
Prop RPM = 6167
Thrust (g) = 478
PSpd (m/s) = 13,1
Time (m:s) = 7:56

Vertaling : 10x5 prop met Mega 16/7/8 op 8 cellen KAN950 trekt 7,2A voor 478 gram trekkracht. Motor weegt 47 gram en dat is dus minder dan een Speed Permax 280 BB.

Lijkt we een goede combi :) Lekker zuinig en lekker veel power voor 7 a 8A. Zelf ga ik een 16/7/6 directdrive proberen met een 4,7x2,3 klapprop op een Devine II (holiday achtig dingetje)

Hmzzz...
Heeft jou medeclublid ook van die vertragingkjes in huis dan?.
ben zeer benieuwd.
Zal ook ff kieken wat motocalc zegt voor mijn tuigje...

Eh, de hierboven genoemde Griffin 40 regelaar is voor borstel motoren en kan dus niet werken met een Mega AC motor. Een 40 Amp regelaar leek mij ook wel een beetje veel voor max 7,2 Amp. Een Castle Creations Phoenix 10 lijkt in dit geval beter op z'n plaats.

Je moet wel altijd oppassen met zo'n calculatie programma als motocalc.
Het gaat hierbij niet om daadwerkelijke test resultaten maar om voorspellingen die gedaan worden aan de hand van motor gegevens die door de fabrikant worden opgegeven. Afwijkingen van zo'n 30% in stroom, toeren en thrust komen regelmatig voor.

Het is een beetje als het weer voorspellen: Beter dan niks, maar niet om rotsvast op te vertrouwen.

Mega maakt voor de 16/x/x serie een mooie 1:2,8 gearbox van 9 gram inc. propmeenemer.

Regelaar moet je niet op letten, is puur voor weerstand :) Een Hacker 08 Regelaar moet op deze motor. Werkt stukken beter dan die castle dingetjes.

Vertragingen moet ik even naar vragen, ik zweer bij direct drive :) Hij had ook net mooie 30 grams motoren, zijn nog niet op de markt echt, doen ook bijna 450 gram trekkracht :) directdrive met 10x4,7 props. 75 grams model trekt 1 kilo ver binnen specs :)

Eh Tadango, zweren bij direct drive????
Het licht er dus helemaal aan waarvoor je de motorisering gebruikt.
Direct drive in een 3D kist gaat niet werken (behalve misschien buitenlopers).
Net zoals een gearbox in een pylon racer, helaas....

Precies :) Buitenloper :) Ik heb nu een 3d kist met een Axi 2808/16 meteen 9x4 en dat gaat recht omhoog :) Met een 2808/24 is een 11x4 mogelijk. Leuk voor een 75 grams motortje :)

Denk dat ik maar bij de Hacker blijf.
Heb hem vandaag binnen gehad via een modelbouw producent in Nederland.
Mensen nogmaals allemaal bedankt voor jullie reaktie.
afb127.jpg

Bij deze case..ehh...thread closed...

Tadango zei:
Een Hacker 08 Regelaar werkt stukken beter dan die castle dingetjes.

O ja? Vind jij dat? Op welk vlak dan? Ooit al een castle creations regelaar geprobeerd? Ik denk dat je een uitspraak doet over iets dat je niet getest hebt :roll: . Ik heb zelf de phoenix 10 en 80 , en een vliegmaat heeft een hacker 08

Ik vind castle creations beter en wel hierom;

-Kan tot 16 (20) cellen (zonder bec). Als je dit bij een hacker wil moet je naar een opto-regelaar = veel duurder en geen bec bij lager aantal cellen.

-De laagste gasstand is lager bij CC dan bij Hacker, hierdoor kan je bij grotere modellen taxiën. Bij hacker gaat dit bij modellen met veel trekkracht (3D) moeilijker, de motor valt voortduren uit en moet heropgestart worden.

-Het viel op dat de castle creations minder problemen had bij het opstarten van cdr's met zwakke magneten. CC start altijd even vlot als een gewone borstelmotor.

-Bij hacker moet je veel meer de timingstand verzetten als je aan her experimenteren bent met meerpoligen. Verkeerde timing= motor draait niet, bij CC is dit wel zo.

-CC is wat lichter en liegt niet over het gewicht. Op een ander forum heb ik gelezen dat een hacker 04 even veel weegt als een CC phoenix 10, inclusief de draadjes.

Ik weet wel niet hoe het met her rendement zit, dit kan wel verschillen, maar heb ik niet getest.

Graag had ik geweten wat jij beter vind aan Hacker,

Niels :wink:

(dit maar even om ev. verkeerde info of onterechte "slechtverklaringen" te vermijden :wink: )

Andere dingen die beter zijn aan een Castle Creations Phoenix 10 t.o.v. Jeti Master Hacker 08: De schakel frequentie is instelbaar en de programmeerbare onderspannings afslag kun je soft in laten komen zodat je 3D modelletje niet bij het hoveren met een bijna leeg pack plots uit de lucht valt. Ook kun je het programma veranderen in een heli regelaar met constant toerental, bij hacker moet je dan een andere kopen....
De volgas verliezen zijn hetzelfde als de Hacker 08, de deellast verliezen moet ik nog eens vergelijken.

ja, die van die instelbare afslag en heli-functie was ik nog vergeten.

maareuh, bij de phoenix 10 is de schakelfrequentie (nog) niet instelbaar hoor, bij alle andere (phoenix25-35-60-80) wel.

Mooi te horen dat de verliezen op volgas hetzelfde zijn. Hopelijk op deellast nog minder :) :wink:

Niels

Back