Hai 2 fmt

Als je mij de maat die je nodig hebt doorgeeft (of de tekening van de vorm) stuur ik je wel tegen verstuur kosten een stukje.

Heb nog 5 mm (10 laags) hier liggen .

Mvg Johan
 
Als je mij de maat die je nodig hebt doorgeeft (of de tekening van de vorm) stuur ik je wel tegen verstuur kosten een stukje.

Heb nog 5 mm (10 laags) hier liggen .

Mvg Johan

Bedankt voor je aanbod Johan.

Maar ik zou toch graag nog even willen weten van Paul Siemons in welke houthandel ik Berkentriplex kan vinden.
Ga nog een keer zoeken op het WWW in hoop dat ik een houthandel vindt die dit verkopen. Desnoods als we eens in de buurt van NL zijn ga ik me achter wat platen 'Timmerplaat'

Grt,

Lindert
 
Vliegtuigmultiplex moet je hebben .

Het gaat om het aantal lagen die watervast verlijmt zijn.;)

Berkenply krijg je in elke bouwmarkt , daar heb je geen houthandel voor nodig .

Mvg Johan
 
Lindert schreef:Maar ik zou toch graag nog even willen weten van Paul Siemons in welke houthandel ik Berkentriplex kan vinden.

Lindert, zoals ik al gezegd heb : in zowat elke houthandel; is al wel enkele jaren geleden had ik weet van 4 zaken in een straal van pakweg 15 km waar je dat kon aanschaffen.

Dat zijn platen van 150 cm. op 150 cm. (volledig berk)



Mvg,
P.Siemons
 
Het lijkt onwaarschijnlijk maar voor triplex tegen een normale prijs ga ik dus naar Nederland. ( Gelukkig voor mij maar 20 min rijden). Populieren-triplex bij de Karwei in Hulst en voor timmerplaat 3 en 5 mm bij de Gamma in Terneuzen. Deze zijn dus in Belgie bij de populaire DHZ zaken niet te vinden. Berkentriplex kon je vroeger vinden bij Vandergucht in Temse, maar ook hier is niets meer te vinden. Enkel lauan van 3,6 mm maar daar heb je niet veel aan.
Wil je vliegtuigtriplex dan doet het idd pijn aan de geldbeugel en is de enige optie de modelbouwzaak.
Wie in Belgie interresante adressen weet voor berken-, populieren- en vliegtuig triplex mag het altijd laten weten !
 
Verder

Ik ben wat verder gegaan met de HAI...
Eindleisten verlijmt, servo kabels verlengd en bijgeplamuurd, nieuwe motormount gemaakt. Een ik heb een MPX connector gebruikt voor de vleugel in de ontvanger te pluggen. Dan is het simpelweg het MPX connectortje (gebruik ik voor dit soort dingen en batterijen tot 3S) losklikken.

p1030476q.jpg

p1030477w.jpg

p1030478u.jpg

p1030479.jpg

Motormount eruit gesneden...
p1030482m.jpg


Nu nog een ontvanger bestellen (AR600) en dan alle servo's testen nu ik er nog aan kan, dan kan de vleugel in de folie :banana:
 
Gisteravond en deze voormiddag zitten foliën aan de vleugel. Er komen nog kleine afwerkingsstreepje op de vleugel...

En heb de ontvanger besteld + klapprop (11x6)

p1030483k.jpg


p1030484w.jpg


p1030485ws.jpg


p1030487o.jpg


Hopelijk komt het pakketje snel binnen er kan er aan de romp gewerkt worden. Dan nog juist de servo's aan de roeren verbinden en balanceren.... :cool:
 
Ziet er goed uit dat gaat vast goed komen.
Het verschil in kleur boven en onder zou ik verbeteren dus meer verschil.
Ik heb een zwever die aan beide zijde rood is maar daar moet ik nog strepen op maken anders zie je het verschil echt niet veraf.
Dus misschien onder nog een paar donkere strepen?
Succes
Ton
 
Als ik ergens nog een blauwe rol folie op de kop kan tikken, komen er nog blauwe strepen op. Ik ga eerst mijn romp foliën (rood, met witte rudder en rode streep)
En dan ga ik zien hoeveel folie ik overheb, Ik zou nog graag op het bovenste de letters HAI II willen zetten,

Grt,

L.
 
Blauw komt er niet meer aan te pas, ik vind het zo heel mooi :D
Aansturing gemaakt met graupner m2 kwiklinkjes en m2 draad. Spelingsvrij :D
Vleugel is nu af !
Bovenkant
p1030492c.jpg

Aansturing (komt wel nog een moertje op de draad, maar m2 moeren hebben ze bij de lokale DHZ niet.
p1030489l.jpg

Onderkant
p1030488c.jpg

Vleugel heb ik op strandhanddoeken gelegd om krasjes te voorkomen.

Ik merk wel dat er precies weinig interesse in het draadje is ?

Grt,

Lindert
 
Laatst bewerkt:
Je hebt er weer een mooie vlieger bij!!
Ik heb alle houten delen ook nog in de bak liggen dus van de winter gaat er hier ook een hai gebouwd worden.
Nu de maiden nog.
Succes
Ton

O ja en om het linkje nog een klein stukje bandstofslang zodat hij niet meer uit elkaar kan!
 
Laatst bewerkt:
O ja en om het linkje nog een klein stukje bandstofslang zodat hij niet meer uit elkaar kan!
OK.

Ik begrijp niet echt waarom Johan tegen mij zei dat ik deze ook niet kon afbouwen , ik vind dit vele makkelijker bouwen dan mijn Sig pipercub kit. :D
Kvind het gewoon een makkelijke kist om te bouwen en ik ga ook nog een HAI 1 bouwen, voor hier naast het huis in de weilanden te raggen 8)

Er zijn wel enkele dingen die ik anders ga doen (kwestie van bouwen toch) moest ik iets aan gort vliegen... Ook heb ik geleerd dat ik minder bruislijm ga gebruiken. Ik kan daar niet mee werken.

In het vervolg lijm ik ribben, spanten, rompzijde en andere delen die waar belast worden met bruislijm

Beplankig met bruislijm lijmen was een groot fiasco bij mij, deze was zo hard beginnen bruisen dat het mijn beplanking omhoog duwde... dit was bij de linker vleugel dus heb deze opnieuw moeten maken en deze keer met witte houtlijm.
Mijn fout was dat het gewoon niet genoeg geklemd zat... :(
 
Ja da's een fijt, beplanking op maat maken met ik nog wat leren :oops:
maarja, ik die mijn eerste kist bouw vergeleken met iemand die er x aantal heeft gebouwd... En een reputatie van een super strakke bouwer heeft...
Hij gaat er niet slechter mee vliegen, alleen de houtbouw is niet om aan te zien, maar dat zie je dan weer niet door de folie...
 
Wat voor knikversteviging heb je gebruik, of zitten de twee vleugel helften koud aan elkaar?
Het was beter geweest de midden beplanking uit een stuk te maken zoals ik al eerder gezegd hebt en als je ze koud verlijmd hebt had je op zijn minst een glasmat over het midden moeten maken.
Ik zou er niet te wild mee gaan vliegen om een vleugelbreuk te verkomen.
Succes met de romp.

Groeten Hans
 
Vleugelhelften zitten met epoxie aan elkaar... geen glasmatje erover (heb dit zelfs niet liggen) 4 binnenste ribben uit 3.5mm hard multiplex en verstevigingen tussen de liggers... Ben echt geen wilde vlieger, deze is louter voor thermiek.
 
Voor onderscheid tussen onder- en bovenkant zijn deze lijntjes wel aan de iele kant. Als het toestel op honderd meter hoogte vliegt zie je ze denk ik niet meer, en dan is dus alsnog het verschil tussen onder en boven weg...
 
Back
Top