Hallo mede turbine bouwers

Even een update omtrent de nieuwe Jetjoe junior.

Die zijn al wel leverbaar ,en zijn vergelijkbaar met de kolibri van Lambert , alleen de afmetingen dan ,want voor de rest is het nog in de verste verte niet te vergelijken met de kolibri.
Zo word de junior ontzettend warm bijna 900 graden op 240k.
Ook word er standaard een te grote pomp bij geleverd, en is de ecu niet echt bestand tegen veel amperes.
hij levert ook maar 1.2 kg ipv de 1.5 die jetjoe laat zien op de site
Het starten word met een luchtpompje gedaan waar je de luchtbedden mee oppompt,maar zonder een bypass of restricor in de brandstof leiding is hij bijna niet te starten .

Ook zit het vanbinnen nog niet goed.
Ik sprak iemand uit Australie, die had er 1 gekocht ,maar hij had ook al de cone afgezaagd omdat de motor te warm werd.
Er is ook weer een nieuw probleem , de preload.
Bij 240k bezwijkt deze ,omdat de golfringetjes finaal plat gedrukt worden ,en niet meer terug veren .
Het gevolg daarvan is dat de compressor in het huis kan vreten ,en vast slaat .

Het motortje ziet er van buiten niet verkeerd uit maar kijk uit als je er 1 aan wilt schaffen ,want ze zijn nog lang niet goed .
Maarja 1200 euro ,of zoiets , dan zie je toch dat er alweer veel jetvliegers in de wereld al zo,n ding gekocht hebben ,maar komen straks echt grote problemen tegen .

DSCF2733.jpg

DSCF2731.jpg

Hallo Gerald.

Ja ik weet dat het binnen werk erg veel lijkt op de kolibri.

Ik heb in totaal 10 fotos gekregen, die kerel schroefde hem zo open voor mij , geen probleem.

Er zit een vortex diffusor in ,dat is eigenlijk het enige verschil , ik zeg gewoon een lambert gekocht en gekopieerd.

Maar de kwaliteit is nog verre van goed.

Mvg,

Martin.

Weer een te kleine conus die je moet afzagen om de temp omlaag te krijgen en waardoor je veel stuwdruk kwijtraakt..... jammer.

btw, de lambert doet nu al 1.7kg toch?

Laatst bewerkt:
Weer een te kleine conus die je moet afzagen om de temp omlaag te krijgen en waardoor je veel stuwdruk kwijtraakt..... jammer.

btw, de lambert doet nu al 1.7kg toch?

Nee hoor Herman , nog gewoon 1.5kg ,als ie dat haalt ,want ik heb ook van zeer betrouwbare bron vernomen dat ie dichter bij de 1.4 zit dan 1.5kg.

Inderdaad jammer van de jj junior , en wat zullen die mensen een problemen krijgen die het motortje nu al gekocht hebben.

Ze weten nog niet eens of het turbine wieltje wel 240k kan hebben , weer de zoveelste fout van jj.

Ik heb wel net gelezen dat Martin Lambert een upgrade gedaan heeft in 2008 ,maar dat is enkel maar de ngv open maken , en daar word ie dus warmer door, en dat vind ik niet zo goed ,hij zat toch al op 680 graden ,dus dat lijkt me wel genoeg.

Dus ik hou het voorlopig gewoon op 1.5kg

Ik heb wel net gelezen dat Martin Lambert een upgrade gedaan heeft in 2008 ,maar dat is enkel maar de ngv open maken , en daar word ie dus warmer door, en dat vind ik niet zo goed ,hij zat toch al op 680 graden ,dus dat lijkt me wel genoeg.

Dus ik hou het voorlopig gewoon op 1.5kg

volgende week is de presentatie van de nieuwe kolibri.
is iets groter en drukt 2,6 kilo

de meeste MK1 kolibri,s waren tussen de 1,2 en 1,5 kilo.

Bedankt voor de info Sandor.
Heeft die dekselse Lambert toch gedaan wat ie zei op Jetpower.
Hij wist al een tijdje dat ik een iets grotere motor had dan hem ,en dat ie rond de 2.6kg stuwdruk zat op 215k.

Toen ik de foto's aan hem liet zien ,was ie nog meer onder de indruk ,en wou hier wel wat mee.

Toch maar eens even bellen .

wedstrijd verslag Kamperveen ,plus jetmeeting Appingedam

De wedstrijd in Kamperveen op 25-04-09 verliep niet helemaal vlekkeloos.

De Childs play had moeite om zich binnen de lijntjes te houden , en dat resulteerde in een derde plaats.
De Ultimate ging helaas stuk in de finale , een tandwiel schoot los zodat er geen aandrijving meer was naar de wielen.

Bij de Heat ging het niet veel beter , wel geen schade maar ook deze puller was niet in de baan te houden , telkens trok de machine hevig naar rechts, thuis gekomen bleek dat er een tandwiel was dat aan liep.
Alles zou nu weer opgelost moeten zijn .

IMG_65081.jpg

IMG_64721.jpg

IMG_65181.jpg

Dan de volgende dag afgereisd naar Appingedam ,naar de jetmeeting.
Het was een lekkere dag , mooi weer ,en heel veel belangstelling voor de pullers en de kleine freepower.

attachment.php

attachment.php

Mvg,

Martin.

je kunt niet altijd geluk hebben Martin, maar je weet het he?de aanhouder wint.
je kleinefreepower is een lust voor het oog (en oor)
groeten Gertjan

Ja ,ik weet het Gert jan , maar toch....

Ja ,die kleine freepower trok wel bekijks ja , wel een beetje link met die prop ,draaid nogal hard namelijk .
Maar goed , ik ga hem verbouwen , zodat de motor op rozenburg niet meer met prop hoeft te draaien , dan hoor je het echte turbine geluid.

Mvg,

Martin.

Bedankt voor de leuke foto's Gerrit Jan ,en fantastisch dat jullie geweest zijn , ik vond het heel leuk om weer eens wat bij te babbelen .:thumbsup:

Groetjes,

Martin.

@Gerritjan

Leuk dat u de foto's hier plaatst eindelijk zien we foto's van Martin hier, maar iets in mij zei iets klopt er niet, ook ik heb vele malen op een schavot gestaan en als ik 3e werd stond ik voor de kijkers altijd rechts, ik kan het verkeert hebben hoor.

Hier bij de Zijspannen
P1010602.JPG

Hier bij het schaatsen
winnaars_20012111.jpg

Martin dat neemt niet weg dat je wel een toppertje bent, die 4mm slang neem ik wel mee naar Rozenburg

Vriendelijke groeten Jaap

Laatst bewerkt:
Stonden we dan.... net achter dat 2 takt pruttel ding.
De volgende keer moeten we maar is wat minder stuuren.... mischien komt het dan nog goed ;)

Je turbine is nu wel mooi schoon van binnen met al dat zand, lekker gezandstraalt...
Verder geen brokken bij jou??

Nee , gelukkig niet Jaco, ik heb ze de andere dag even schoongedraait in Appingedam.
We zullen wel kijken wat het gaat worden in St-Annaparochie.

Altijd moeilijk die kleibanen.

Groetjes,

Martin.

Geen propellor meer op 40rs

De propellor is voor goed van de 40rs.
Ik heb toch van velen gehoord dat dit op meetings wel eens een veiligheids probleem op zou kunnen leveren.
Daarom heb ik de motor nu op een proef puller staan , waar ik zo en zo overal mee naar toe kan .

De electronica heb ik nog los op een plaatje ernaast , kan ik altijd nog kijken waar ik dit later ga monteren.

Morgen probeer ik proef te draaien , en als alles dan goed gaat , want het enige probleem zou de koppeling nog kunnen zijn , dan ben ik klaar voor Rozenburg , kan iedereen er dichtbij staan zonder dat er iets gebeurt.

Hieronder wat foto's van de puller .

P1010147-1.jpg

P1010148.jpg

P1010149.jpg

Zo de puller nu gebouwd is zou die ,als de klasse bestond in de 2.5kg mee kunnen doen .:cool:

Oh ja, nog even wat , ik neem een aantal propellors mee naar Rozenburg , 2 x 13/8 APC een houten 16/6 en een graupner 14/7 , als iemand interesse heeft , ik doe ze weg voor 8 euro per stuk, nee Ger Kovacs, jou propellors zitten hier niet bij .;)

Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Dat zullen we maar niet doen alexzzz , want als ik dan over je tenen rij , dan krijg je een warme bries in je gezicht denk ik :mrgreen:

Back