Hallo mede turbine bouwers

want als ik dan over je tenen rij , dan krijg je een warme bries in je gezicht denk ik :mrgreen:

Ja precies, en ben ik meteen mijn neusharen kwijt zeker:mrgreen:

Maar gaat vast goedkomen, we praten zondag nog wel even verder:)

Ik heb toch van velen gehoord dat dit op meetings wel eens een veiligheids probleem op zou kunnen leveren.
Helemaalg goed :thumbsup:

Heb hem op Appingedam horen draaien en vondt het een schitterend geluid.

Ben echter wel uit de buurt van de prop gebleven want je weet het maar nooit, vondt sommige echt helden om zo dicht bij zo`n prop te gaan staan.

Succes met de volgende demonstratie :D

Bedankt Berto , zie ik jou in Rozenburg nog?

Zo ja , kunnen we altijd nog even over balanceren praten of niet .
Pas het monster van Ger kovacs nog uitgebalanceerd , ja ik noem het een monster omdat ik die grote motoren niet meer gewend ben , wat een compressor wiel zeg , maar volgens Ger prima in balans , dus ook weer blij.:D
Hoop wel dat ie er mee kan vliegen op Rozenburg, zou zeker mooi zijn.

Nou groetjes,

Martin.

Hoi Martin,

Yes vakwerk weer van je, wat we hier weer zien op het MBF toppie van je, ik ga je zien op Rozenburg en ik neem dat potje appelmoes echt wel mee en die bak bami ook natuurlijk.

Vriendelijke groet Jaap

Hee Martin,

Nop, op Rozenburg ben ik jammer genoeg niet aanwezig :cry:

Mocht eerst van de vrouw al niet maar moet ook werken :-( Dus nu wordt het 100% zeker dat ik er niet ben :mad: )

Balanceren gaat zeker een keer gebeuren :yes: echter wil ik dat laten doen wanneer ik ook in het bezit ben van nieuwe lagers, dan moet dat in 1 keer goed gebeuren :-)

Zit zelf echter ook zeer krap in de tijd om "even" heen en weer te crossen maar daar kom ik tzt wel een keer uit (desnoods gaat ie per Pieter Post jouw kant op ;-) ).

Alvast een gezellige meeting voor komende zondag ik zal aan jullie denken en we spreken elkaar tzt zeker weer.

Grt,
Berto.

Herman zei:
Ik had geen moeite met die prop
Ik zal er direct even bijzeggen dat dit niet aan Martin ligt hoor :nooo:

Ook bij kisten bij ons op het veld etc blijft ik uit de propbaan weg :yes:
Als je 1 keer een blad voorbij hebt zien komen blijf je toch altijd wel op je hoede.

Nou ,ik heb nieuws ,vandaag even een paar keer de puller gestart , wat een geweld zeg , ik had een wielspin berekend van 70kmh ,maar dat kan ie makkelijk.:cool:

De banden gingen roken ,toen ben ik maar gestopt.

Maar het enige probleem is de koppeling ,die pakt veel te vroeg , maar ondanks dat gewoon gas geven en de banden staan er als een ei onder:mrgreen:

Nu zal ik nog even de spatborden monteren , en dan ben ik klaar voor Rozenburg.

Groetjes,

Martin.

Nou ,ik heb nieuws ,vandaag even een paar keer de puller gestart , wat een geweld zeg , ik had een wielspin berekend van 70kmh ,maar dat kan ie makkelijk.:cool:

De banden gingen roken ,toen ben ik maar gestopt.
Groetjes,
Martin.

...euh..., da's écht een understatement, wat een geweld komt er uit dat mini machinetje van je zeg!!! Vandaag effe te gast geweest bij de free-turbine Guru van nederland (..en wellicht verder) en ben erg onder de indruk. Had zijn kleine RS40 provisorisch op een puller gemonteerd en een testrun gedaan. Machtig hoor! Motortje loopt als een trein, geen vlammen en hotspots. Effe een héle kleine oranje gloed bij snel optoeren maar dat was onmiddelijk weer weg na de snelle acceleratie. Geluid viel reuze mee, we stonden desnoods half in de schuur.

Ook mijn GR180 effe de sporen gegeven, bruut lomp vermogen versus een klein sierlijk machientje ha ha ha! :D

Groetjes,
Gerald

Filmpje:

GroteFoto-7UOJP7F4.jpg

GroteFoto-IQSWOCTC.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Gerald.

Super bedankt man voor de foto's en het filmpje .

Het was echt een superdag vandaag ,en Gerald we hebben een hoop gezien en geleerd he ;)

En dan die GR180 wat een beest , Gerald zet hem tegenwoordig gewoon met touwen vast ,anders is ie echt weg , de tafel ,en die is al niet licht ,zie je gewoon torderen , werkelijk waar een plaatje om te zien ,en te horen de Gr180.
P1010126.jpg

P1010125.jpg

P1010127.jpg

Nou Gerald bedankt voor het langskomen , ik heb nog wel een kruiskop schroevedraaier van jou , dus direct in mijn gereedschapskist gelegd ,en die neem ik mee naar Rozenburg , dus herrinner me tegen die tijd er even aan dat ik hem geef.

De p60se is klaar ,alles is gemonteerd ,en kan gestart worden , dus ik ben al een end.

Groetjes, en bedankt.

Martin.

prachtig mannen. Je kunt zien dat er veel aandacht aan is besteed :thumbsup:

Gr. rik

(p.s. mijn NGV zal volgende week wel arriveren, met een freepower turbinewiel :cool: )

ik heb nog wel een kruiskop schroevedraaier van jou , dus direct in mijn gereedschapskist gelegd ,en die neem ik mee naar Rozenburg , dus herrinner me tegen die tijd er even aan dat ik hem geef.

..euh.., ok, komt wel goed dan.

Heb tóch besloten om de motor ook mee naar rozenburg te nemen, kunnen we daar oom mooi draai-hoek van maken. ;)

Groetjes,
Gerald

Hey perfect Gerald , ik neem de p60se ook mee , heb ik vandaag al een paar keer laten draaien , maar ik moet zeggen ,qua opspoelen, is jou motor niet langzamer.

Mvg,

Martin.

Het is inderdaad minder dan 2 seconden , maar dan heb ik het over de p60se , en van 50.000 tot 165.000.

De GR180 van Gerald is niet langzamer ,maar is wel tig keer zo groot , en veel meer massa , daarom vind ik dat zo knap.

Heb je gelijk in. Toch doen de grotere motoren zoals de jetcat 120sx en 160sx edg het ook erg snel. Ook de 19+ kg frank turbine accellereert als een electro motor :)

Mischien interresant om te weten: het fadec forum is weer online :yes:
Gaspar heeft het forum weer vrijgegeven voor de fadec gebruikers

Website: www.xicoy.com

Groetjes,

Martin.

Laatst bewerkt:
Back