Hallo mede turbine bouwers

Nee , dat is niet meer , gaat tegenwoordig met usb kabel ,die moet je bestellen bij Gaspar.
en op z,n site kun je de drivers downloaden.

Mvg,

Martin.

Aansluiting is gewoon rs232 op ttl niveau en ik heb de pin layout inmiddels gevonden. Usb kabel kost nogal wat :( Ik ga wel effe solderen ;)

Hoi Tadango,
Ik lees dat je de pin layout inmiddels weet, als het goed werkt zou je dan dit schema aan mij willen sturen,kan ik ook effe solderen.
Want de usb kabel vond ik ook behoorlijk prijzig.

Groeten Straalpijp (Adrie)

opzich is die 30 dollar niet erg maar ik vindt nergens ene goede webshop. Dan nog 30 voor verzenden wordt me wat veel.

RS232 ttl naar pc aansluiting kan met een simpele chip waarover 1001 schema's zijn gepubliceert. Zoek maar eens op Max232 ;)

Ja, jij weet dat allemaal weer natuurlijk,:shock:

vind ik toch wel knap van je ,maar eh , de rs232 werkt toch niet meer op Vista ,of wel ?
Of heb jij geen Vista?

Mvg,

Martin.

opzich is die 30 dollar niet erg maar ik vindt nergens ene goede webshop. Dan nog 30 voor verzenden wordt me wat veel.

Ik de USB aansluiting gewoon samen met de fadec ecu gekocht op de site van Gaspar, 25€ en nergen zorgen over, werkt prachtig. :D

Xicoy Electrónica SL

UsbAdapter.JPG

Hoi Sander, ja sorry, ben er sindsdien niet meer mee bezig geweest. Kwam wat anders tussen en nu ook weer maar ga er binnenkort effe naar kijken. In ieder geval nog bedankt voor je info en ik laat wel weten of het gelukt is.

Groetjes,
Gerald

Zo , en hier is ie dan ,de nieuwe aanwinst.:mrgreen:

Nee ,ik ga niet vliegen , het is alleen maar om een beetje mee te rommelen ,en er van te leren .
De spik splinternieuwe p60se.

Het mooie aan deze motor is ,dat het de allereerste uitvoering is met een compleet gefreesd compressor wiel.

Het motortje loopt hartstikke goed , spoold snel op en komt niet boven de 680 graden ,maar ik moet er wel bij zeggen dat de egt probe bijna een cm in de cone zit.
Voor de rest een schitterend motortje om te zien , maar echt stil is ie niet .
Ben al een beetje bezig geweest om parameters te verstellen , en nu start hij heel vlot op , alleen die delay die er in zit als ie overschakeld van gas op kero , duurt in mijn ogen te lang , veel slijtage voor je start motor.
Maar goed, het zal wel zo moeten .

De ecu is een v6.00 , meer weet ik niet , en je kan hem ook omschakelen naar kerostart.
Alleen ik kan het accu type niet verstellen ,blijft op 6cells niccad staan .

Fotootjes:

P1010113.jpg

P1010114.jpg

P1010116.jpg

Groetjes,

Martin.

nou ... dat weet ik nog niet hoor , ja of de motor moet van de testbank afbreken , dan vliegt ie even;) , maar ik niet denk ik.

Ja , er in passen denk ik wel Jacques , maar ik denk dat het zwaarte punt een beetje lastig word;), en hij zal waarschijnlijk iets harder gaan.

Hey die Kees.

Ja, soms moet je wel eens het een en ander kopen om weer wat meer te weten te komen, maar als ik wil ben ik hem zo weer kwijt hoor geen probleem;)

Back