Hallo mede turbine bouwers

mooi man.

Hoi Mart.

Je hebt er weer zin in gekregen zie ik en je heb weer wat tijd voor jezelf, je hebt tenslotte al zoveel mensen geholpen, dit jaar alleen al :wink: en hier gaat zoveel vrije tijd inzitten.
Volhouden en lekker die 2e RS 40 bouwen, want je weet al dat een heleboel mensen je weten te vinden en dan gaan je eigen projecten niet zo hard.
Het is en blijft schitterend hoe jij dit allemaal voor mekaar krijgt en ook nog eens duidelijk voor iedereen toegankelijk maakt, tekst, foto's en heldere antwoorden.
Ben ook weer met de 44er bezig, tunnel, as, diff, huis en nog wat klein spul zijn zo goed al gereed, ben aan de vuurkorf begonnen en moet nog 5mm pijp hebben om er direct een 12 sticker van te maken, ik had al pijp van jou gehad voor 6 sticks, moet zelf nog bijbestellen.
Ben zelf ook meer aan het uitvogelen om de totale constuctie zo eenvoudig en licht mogelijk te houden, dan het eigenlijke bouwen.
Ook de ECU spulletjes heb ik van Gaspar, lekker licht en mooi spul, heb de manual start genomen en niet de auto start.
Kom wel binnenkort buurten, alleen een beetje bij praten hoor, prutsen aan die vuurdoosjes doe ik zelf wel :wink: voornamelijk van jou geleerd.
Neem dan gelijk die spulletjes mee waar we het pas nog over hadden, is wel het minste wat ik voor je kan betekenen.
PS het lijkt wel of de RT Hammer steeds beter gaat lopen, hij is stiller en sneller geworden en zeer betrouwbaar heb er nog geen flame out mee gehad.

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan zo'n autostart ecu niet anders inregelen zodat je er een handstart mee kan doen toch? Erg jammer. Kwestie van niet de gloeiplug checken en wachten totdat er toeren worden gemeten :)

Hallo Ger
Waar heb je de ecu besteld en wat zijn de totaal kosten .
gewoon hand matig starten ga ik ook weer doen .

Hoi Gerrit Jan, de schrik al weer een beetje te boven :wink:

De ECU heb ik bij Gaspar Espiel vandaan. xicoy.com - Home.

De manuele ECU plus programeerdoos, thermokoppel, hal sensor en magneetring en een klepje koste mij 227 euries, inclus verzendkosten.
Bestellen, betalen en 4 dagen later in de bus, plus duidelijke mail van de beste man zelf gehad want hij vroeg zich af waarom ik een klepje nodig had, heb het hem uitgelegd :wink:

Let wel dat de handstart géén kleppen, (gas en kero) bedient alleen maar de pomp aanstuurt en de temperatuur en toerental controleert.
Die brandstof klep bedien ik via de zender op een apart kanaal want ik wil het veilig houden.

Groet Ger.

moet je niet te vaak hebben

De schrik ben ik te boven, er spreken mij nog steeds mensen op aan was jij dat.
Het is lachen voor iedereen.
Zelf niet natuurlijk, normaal gaat het stiekem de mot bak in, wie kent het niet.
Ik kon niet snel genoeg weg komen en verstoppen had ook geen zi.n
Maar ik ben al weer lekker bezig en plannen zijn er al voor een nieuw speeltje.
Ik heb een beetje veel pech met het turbine vliegen
Mijn auto is ook al eens vernield tijdens het turbine vliegen de vraag is wie was er op tegen.
Het is maar hobby en wie weet gaat het volgende speeltje wat langer mee. ga ik maar van uit aan de kj 66ers zal het niet liggen want die lopen prima.

De schrik ben ik te boven, er spreken mij nog steeds mensen op aan was jij dat.
Het is lachen voor iedereen.
Zelf niet natuurlijk, normaal gaat het stiekem de mot bak in, wie kent het niet.
Ik kon niet snel genoeg weg komen en verstoppen had ook geen zi.n
Maar ik ben al weer lekker bezig en plannen zijn er al voor een nieuw speeltje.
Ik heb een beetje veel pech met het turbine vliegen
Mijn auto is ook al eens vernield tijdens het turbine vliegen de vraag is wie was er op tegen.
Het is maar hobby en wie weet gaat het volgende speeltje wat langer mee. ga ik maar van uit aan de kj 66ers zal het niet liggen want die lopen prima.

Ja het beste is zo snel mogenlijk weer te gaan vliegen,de turbine,s lopen weer perfect dus gewoon doorgaan.
Met de formost daar vloog je toch machtig mooi mee,iets minder power de volgende keer en wat meer versterken .
Deze week dan maar eerst mooi met de pipercub samen met de moth vliegen.
Het weer lijkt goed dus tot ziens op het veld.'
gr Rene.

Laatst bewerkt:
iets minder power de volgende keer en wat meer versterken
Hij was toch versterkt?

Ben er van overtuigd dat als je de verstevigingen uitvoer zoals aangegeven in mijn draadje dat je deze kist dan niet kapot krijgt.

Kampioen ,ja ja ,ja

Het is dan toch eindelijk gelukt, de Childs play is Nederlands kampioen geworden in de vrijeklasse 4.5kg.

Ik ben hier super blij mee.
De machine is gebouwd in 2004 ,en al die tijd wou het niet.
2009 is het jaar geworden van turbine power:music::celebrate:

Laatst bewerkt:
Ook van deze zijde van harte MArtin.

Eindelijk krijg je waar voor al je ingestoken uurtjes.

Op naar 2010 :yes:

He Martin
Kampioen met Childs play.

Goed gedaan het is je zeker zeer gegund na al dat zwoegen.

Op naar een nieuw en zeker succesvol jaar.

Ger en EL.

Bedankt allemaal , het is zeker loon naar werken geweest .

Mooi dat het eindelijk gelukt is.
De kleine heeft ook weer gereden , en ze waren allemaal diep onder de indruk van het vermogen van de 40RS.

Al met al een geslaagde dag.

Mvg,

Martin.

Gefeliciteerd :) Je hebt er hard voor gewerkt en eindelijk heeft al die inspanning zich terug betaald :) Erg mooi ;)

Denk je dat er meer mensen met turbine gaan rijden of blijft dat bij de elite ;)

Hallo Herman.
Bedankt voor de felicitaties .
Nee ,er komt voorlopig niemand bij.
ik denk dat ik lang de enigste zal blijven.
Is niet eenvoudig om met turbine pullers goed te presteren.

Gefeliciteerd Martin !

Ik heb nog een kannetje peut staan voor je,

Tot ziens !

Bedankt Jochem , mischien dat je het een keer kan komen brengen.

Balanceer ik gelijk de p80 weer uit.
Is alles weer oke.

Mvg,

Martin.

gefeli

Hee Martin.

Mooi man, eindelijk is alles goed gekomen met de Childsplay, zijn er nog plaatjes of filmpjes van het heugelijke feit?
Enne de weg naar de multi turbine puller ligt nu open voor je toch? de RS loopt als een raket en met 2 van die krachtpatsers is die onoverwinnelijk (of 3 zelfs? )
Was het nog gelukt met het 'voorwielschuim' ?

Zie je Ger.

Hoi Martin,

Mooi resultaat! Ik ben blij voor jou. Gefeliciteerd. Je hebt het verdiend met al die inzet van jou.
Het lijkt mij leuk om weer eens een kop koffie te komen drinken, of als je in de buurt bent ben je ook hier altijd welkom. Doe je ouders de groeten.

Groeten Alex

Back