Hawker Demon van Gordon Whitehead

Het zal wel een mix van van alles en nog wat worden, maar als basis denk ik dat ik zo'n line drawing à la die middenpagina uit dat blad neem.

De contouren van de romp plus kielvlak zijn het belangrijkste! :p

Maar dat duurt allemaal nog wel even: eerst andere dingen afmaken, en het is druk op het werk . . .

Erg druk.


jan.
 
Gebeurt hier nog wat, of hoe zit dat???

;)

Nog niet zo heel veel. :neutral:

Ik heb nu de tekeningen van
- Whitehead. Niet slecht, maar niet helemaal schaal, en soms erg onduidelijk. Mooie constructie van de romp.
- Wright (schaal 1 : 6): Vleugels: prachtig getekend; romp: heel veel fouten, onbruikbaar.
- Davis (X-list, schaal 1 : 6): romp: redelijk/goed, constructie lijkt veel op Whitehead, maar de contouren kloppen niet. Vleugels: redelijk

Zo heeft alles wel iets bruikbaars. :D

Ondertussen heb ik oa. ook dit:

full


Kijk, daar kan ik op bouwen (letterlijk en figuurlijk). :thumbsup:

Dus ik hark bij elkaar wat bruikbaar is en de rest bedenk ik zelf. :p


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Donderdag pakketje in de bus: :p

full



En in het midden, gestoken scherp:

full



full



We kunnen los! :p

Helaas moet ik eerst nog een Strega aflakken . . . :(

;)


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
2013-2004...=.......eeeehhh.....ai 9

[post1]

Jan, een muziekleraar die niet kan tellen...oei oei :o:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Femmo,


Ik ben in 2004 met de bouw begonnen.

Tot in 2010 was ik nog met mijn 'lakwerkzaamheden' ( :? ) bezig.

Dus da's drie jaar.

Ik snap niet hoe je bij 2004 komt. :nooo:

Je kunt toch niet gelijk als je begint direct al gaan spuiten? :confused:

Doe jij dat wel? :p


(Als ik wist hoe het moest, plaatste ik hier zo'n smiley die met de vlakke hand op tafel slaat van het lachen.)

Geintje!!!

;)


jan.
 
Overigens, de muziekleraar is (was) mijn vader.

(En tellen en rekenen zijn twee totaal verschillende zaken.)

Ik hoe me bezig met bedrijfseconomie, bedrijfskunde, methodologie en onderzoeksvaardigheden en last but not least: Lean.

En nu maar weer: :ontopic:


jan.
 
Valt in het begin nog lang niet mee, om vast waar de stringers etc. moeten komen. :eek:

Het lijkt wel een Sudoku cq. een stelsel van vijf vergelijkingen met zes onbekenden (da's slecht oplosbaar). :mad:

Maar we komen er wel uit! :p


Qua profiel denk ik aan een van deze twee:

RAF 28 AIRFOIL (raf28-il) (het originele profiel van de Hart)

of

NACA 2410 (naca2410-il).

Andere parameters:
- motordomp: 0 graad
- seitenzug: 0 graad
- stabilo: 0 graad
- vleugels: beide + 1,5 graad

Vwb. de motor: als je wel domp en seitenzug inbouwt, is het mooie van de neus helemaal weg. :(

Gaat dit vliegen, of zijn er serieuze bezwaren?


jan.
 
Ik zit me ook al stiekem af te vragen (want wil motorspant inplannen), wat voor soort elektromotor je hier op zet (beoogd gewicht: rond de 5 kg.).

'Direct drive', of met een vertraging? :confused:

Een schaal-prop zou 52 cm zijn, da's 20 inch! :eek:

Waarschijnlijk iets teveel van het goede? :|

Ik vind dit wel iets:

A50-16 L V3 | A50 14pol | Hacker A50 | Motoren

Zeker ook omdat er zo'n mooie motordrager beschikbaar is:

Motorträger Alu A40/A50 komplett | Ersatzteile / Zubehör | Hacker A50 | Motoren

Of zit ik er nou helemaal naast? :(

Ervaren deskundologen, laat het maar horen. :yes:

Dank!


jan
 
Hoi Jan.

Veel zal afhangen van het gewicht van het toestel en hoe je de neus opbouwt, welke motor te gebruiken.


Foto kan je mogelijk een idee geven.
Veel bouwplezier.

Johan.
 
Er begint al een klein beetje schot in te komen.

full



Die tekening van Caruana in Scale Aviation Modeller is echt perfect; alle mate kloppen onderling, alleen staan daar nou net de spantjes niet op. :mad:

Die haal ik dus uit een andere bron op een andere schaal, en die kloppen dus weer net niet . . . :mad:

(Als er mensen langzamerhand enthousiast beginnen te worden, en het group-build idee nieuw leven willen inblazen, dan hoor ik dat natuurlijk graag. :D)


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jan,

Vooral zo lekker door blijven gaan is een prachtige kits wie weet haken er later nog meer aan. Zal zeker ook een lang lopend project worden dus alle tijd om aan te haken. Ga je nu zelf de hele constructie tekenen of een bestaande tekening aanpassen.

Ton
 
Wat ik me afvraag: hoe bevestigen jullie (de mannen met de grote Sopwith's, Moth's etc.) het middenstuk van de bovenste vleugel aan de 'cabane struts'?

Permanent? En zo ja, hoe? :confused:

Demontabel? En zo ja, hoe? Schroeven? :confused:

Ik heb een sterke voorkeur voor demontabel (en dan bij voorkeur ook nog zo dat je het een pietsie kunt in-/bijstellen). :)

(Plaatjes zijn natuurlijk altijd het mooist. :p)


jan.
 
Back
Top