Bouwverslag Hawker Hurricane THE BIG ONE(Mike Reeves)

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door hannesie, 5 nov 2022.

  1. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Gaat helemaal goed Panos.
    Ik heb dit op precies dezelfde manier ook opgelost.

    Mvgr Hans
     
    serge pot en panos vinden dit leuk.
  2. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    De servo voor het richtingsroer zit nu vast geschroefd en de kabels voor de closed loop aansturing zijn gemonteerd.
    De kabeltjes gaan via kunstof buisjes uit het rompje om vervolgens aan het richtingsroer gemonteerd te worden(moet nog gebeuren).
    S8300051.JPG

    S8300052.JPG

    S8300053.JPG

    De staartvlakken op het rompje zijn met zijde bespannen(het hoogte en richtingsroer moet nog gebeuren).
    S8300054.JPG

    Ook heb ik de bespanning voor het achterste gedeelte van het rompje nog te pakken kunnen krijgen n.m.l NYLON.
    Dit heeft de eigenschap dat het een hele taaie bespanning is en niet gemakkelijk wegscheurd o.i.d.
    Ik gebruik deze bespanning voor dit gedeelte van het rompje omdat de latjes best wel fragiel zijn en gemakkelijk kunnen buigen/breken.
    Daarom heb ik op bepaalde plekken deze latjes aan de binnenkant gedubbeld voor de nodige sterkte.
    Ook komt daar nog eens bij kijken dat deze bespanning het toch best wel flexibele rompje genoeg stijfheid gaat geven zodat dit gedeelte niet meer beweegt als er b.v. op de bovenkant van het rompje gedrukt wordt(dus ook het torderen wordt sterk/totaal gereduceerd).

    De prijs die je af kan lezen op de foto is trouwens de GULDEN prijs.

    S8300055.JPG

    De aansturing voor het hoogteroer heb ik ook al klaarliggen n.m.l Bamboe.
    Deze stokjes zijn erg licht van gewicht en sterk zodat ze niet breken voor deze functie.
    Het stokje moet nog wel even op lengte en compleet gemaakt worden door de 2mm metalen stuur stangetjes .

    S8300057.JPG

    S8300056.JPG
     
    kvlasblom, jmk1 en panos vinden dit leuk.
  3. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    De roeren voor het kielvlak zijn ook bespannen en losvast gemonteerd om de stuurstangen op lengte te maken.
    Dit op maat maken van de stuurstangen moet eerst gebeuren voordat het rompje bespannen wordt omdat er anders niet meer gemakkelijk(of helemaal niet meer) bij gekomen kan worden.
    Dit komt omdat ik de aansturing voor het hoogteroer in het rompje maak.
    Dat geld ook voor de aansturing van het staartwieltje.
    Daarna kan dat gedeelte van het rompje bespannen worden.
    S8300061.JPG

    de stuurstangetjes op lengte gemaakt en in het rompje ondersteunt.
    Dit is de aansturing voor het hoogteroer.
    Dit heb ik gedaan met een kogel linkje omdat dit spelings vrije aansturing is.
    S8300058.JPG

    Dit is de aansturing voor het staartwieltje.

    S8300059.JPG

    De servo'tjes vast gezet en alle stuurstangen en kabels gemonteerd.
    De kabels zijn voor de closed loop aansturing voor het richtingsroer en het stokje voor het staartwieltje.
    De andere servo waar het stokje aan bevestigt zit is voor het hoogteroer.
    Uiteraard zijn de stuurstangen halverwege het rompje ondersteunt omdat ze anders gaan zwabberen en buigen wat niet de bedoeling is.

    S8300060.JPG

    De romp bespanning onderop het rompje als eerste gedaan.

    S8300062.JPG


    Daarna de zijkanten.
    S8300063.JPG

    Daarna de bovenkant van het rompje

    S8300064.JPG

    S8300065.JPG

    Het voorste gedeelte van het rompje moet nog gebeuren alvorens dit eerst een beetje met glasvezel plamuur gedaan is(staat nu te drogen en uit te harden) om alle kleine butsjes en kleine kiertjes weg te werken.

    Ook ben ik alvast maar aan de vleugels begonnen.
    Gezien de leeftijd van deze bouwdoos zijn er een paar gedeeltes van het fineer los gelaten en die moeten eerst weer vast gelijmt worden.
    Dit heb ik gedaan met gewone watervaste witte houtlijm.
    Waar kon heb ik de balsahouten vleugeldelen er al aan gelijmt(ook met de witte houtlijm) en stevig vastgetaped zodat deze niet meer van hun plekkie kunnen komen.
    S8300066.JPG

    Op deze foto is te zien dat eerst het fineer vast gelijmt moet worden om vervolgens het neus lijstje te monteren.
    S8300067.JPG
     
    kvlasblom, jan brilman, Berto en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. panos

    panos

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wateringen
    Gaat lekker snel zie ik Hans! Mooi!
    ik ben ook begonnen nu met de vleugels. Mijn staart blijft simpel als per kit materiaal, niet schaal. ik vind deze design niet schaal dus lekker makkelijk sportschaal maken! Ga je flaps ingebouwen? ik niet. Zijn deze Hitec 225MG servos die je gebruik goed genoeg voor deze model?
    Sommige foto's van mijn bouw tot nu:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    ramses, kvlasblom, aurectar en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Hoi Panos,
    de servo'tjes zijn sterk genoeg voor dit kistje.
    Standaard sevo's zoals de futaba 3003 zijn ook goed genoeg.
    Ik ga ook flaps inbouwen.
    Wat de roeren en aansturing betreft kan ik het niet laten om er wat schaal in te bouwen ondanks dat het een voor deze tijd eigenlijk een semi schaal kist is.
    Bij jouw gaat ie ook lekker
    Zorg er wel voor dat je een stevige bespanning gebruikt voor het achterste gedeelte van het rompje waar de latjes zitten omdat dat voor de stijheid van het rompje zorgt.
    De Nylon bespanning die ik heb gebruikt maakt dat gedeelte van het rompje torsiestijf( geen beweging meer in te krijgen).

    Mvgr Hans
     
    jmk1 en panos vinden dit leuk.
  6. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    De loze ruimte boven het brandstof tankje gaat gebruikt worden om daar een uitlaat in te plaatsen.
    Uiteraard is dit compartiment nu gescheiden door een plankje waar het uitlaatje komt om uitlaat en brandstoftank te scheiden.
    Zoals eerder aangekondigt wordt dit een werkende schaaluitlaat (de uitlaat pijpjes aan de buitenkant) waar bij deze kist een dummie uitlaat zit.
    Wel moet ik ervoor zorgen dat de warmte in dit compartimentje voldoende afgevoerd wordt.

    S8300069.JPG

    Mvgr Hans
     
    ramses, jmk1, panos en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Al het balsa houten lijstwerk wat op de vleugels gemonteerd is is geschuurd.
    Nu moeten de rolroeren, de flaps en het intrekbaar landings gestel erin gemaakt worden.
    Alvorens het mes of de zaag erin te zetten eerst maar even de positionering van de servo's en het landings gestel positioneren.
    De roelroeren gaan aangestuurd worden door een intern stuur mechanisme.

    S8300001.JPG

    De rolroer servo met de interne aansturing!
    Dus GEEN rolroer heveltje te zien aan de buitenkant of wat dan ook.
    Dit systeem werkt prima mits goed gemonteerd.
    Het buisje wat al in de vleugel gemonteerd was voor de aansturing van het rolroer gaat eruit en wordt vervangen door een iets grotere diameter buis om de bekabeling voor de servo door te voeren(dit geld uiteraard ook voor de andere vleugelhelft).
    S8300003.JPG
     
    ramses, HansH, serge pot en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Afgelopen week heb ik de fairings gemonteerd.
    Dit was best wel een KA Uu TEE klusje omdat alle plastik delen die de fairings tot één geheel moeten maken op maat geknipt moesten worden.
    Deze plastik delen die bij deze bouwdoos zitten hebben wat overmaat dus dat is passen en meten en goed de foto's bestuderen van de echte Hurri zodat ze de zo goed als juiste afmetingen hebben.
    Uiteraard zijn de 0,8mm berken triplex stroken aan de onderkant gemonteerd waar de vleugel tegen aan komt te zitten.
    Dit moet als eerste gedaan worden voordat de plastik fairing onderdelen gemonteerd worden.
    De lijm moet nu nog een aantal daagjes doorharden en kan de fijn afwerking van de fairings gedaan worden zodat de overgangen van de delen netjes weggewerkt kunnen worden.
    Ook de rest van het rompje heb ik in de bespan gezet met zijde en spanlak.
    Het instrumenten paneeltje(voor wat het door moet gaan) heeft ook z'n plekkie gevonden.

    S8300004.JPG

    S8300005.JPG

    S8300006.JPG

    S8300007.JPG

    De volgende klus wordt de vleugel waar de rolroeren,de landingskleppen en het intrekbaar landings gestel een plekje moeten gaan krijgen.
    Alles is afgetekend dus dat wordt binnenkort flink veel snij en/of zaagwerk.
     
    ramses, kvlasblom, jan brilman en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. panos

    panos

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wateringen
    Mooi Hans,
    ik ben ook op dit moment bezig met de wing-fairings ...veel werk.
    verder mijn bouw progress zie fotos:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    mvg Panos
     
    ramses, kvlasblom, jan brilman en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    De afgelopen weken heb ik niet stil gezeten met bouwen.
    De rolroeren,flaps(uitsparingen),en het landingsgestel waren aan de beurt.
    De rolroeren zijn geen probleem om die te maken.
    Alles uitgemeten en daarna uitgesneden.
    Alle latjes op maat gemaakt en erop gelijmt.
    Daarna pas de vleugeltip blokken erop gelijmt en geschuurd.
    Ook de uitsparingen voor de flaps gedaan.
    De posities van het intrekbaar landings gestel ook uitgemeten en vervolgens uitgesneden.
    Daarna de wielkasten erin gelijmt.
    De latjes waar de flaps aan bevestigt worden iets door laten lopen langs het latje waar het rolroer aan wordt bevestigt.
    Dit heb ik gedaan om de nodige sterkte in de lengte van de vleugel weer terug te krijgen.
    S8300014.JPG

    S8300013.JPG

    S8300010.JPG
    Die vlekken op het hout zijn afkomstig van de gewichten die erop gelegen hebben om het hout goed aangedrukt te houden.
    Dit komt door de houtlijm die door het balsahout zijn opgezogen.
    Dit heeft wel even een tijdje moeten drogen.
    Daarna alles in profiel geschuurd.
    S8300009.JPG

    S8300015.JPG

    S8300017.JPG

    De bodemplaat voor de wielkast lekker in een badje van witte houtlijm erin gelijmt.
    Deze bodemplaat is 2mm berken triplex(heb ik gedaan om de nodige stijfheid in de vleugel weer terug te krijgen omdat er flink wat styropor uitgehaald is.
    S8300018.JPG

    Daarna de zijkanten erin gelijmt met 5 min epoxy(werkt lekker snel door).
    De houten bevestigingsplaat vervangen voor een DURAL bevestigingsplaat om daar het intrekbaar landingsgestel op te bevestigen.
    De retracs komen er verdiept in te zitten want deze mogen niet buiten de vleugel uitsteken.
    Het Dural bevestigings plaatje heb ik met UHU endfest vast gelijmt.
    De landingsgestel poten moet ik nog even maken op de draaibank.
    Deze maak ik van aluminium staf

    S8300019.JPG

    Zo dat was ie weer voor even.
    Iedereen een fijne KERST toegewenst.

    Mvgr Hans
     
    ramses, kvlasblom, aurectar en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. jmk1

    jmk1

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    298
    Doe je nog extra versteviging op de plek waar het landingsgestel vast zit, behalve dat plaatje?
     
  12. panos

    panos

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wateringen
    Mooi Hans, ik vind je flaps constructie mooi! Misschien ga ik later ook flaps instaleren als dat nodig zijn.
    Omdat ik de constructie en de schaal factor simpel heb gehouden ik heb nu begonnen met de ''finishing'' van de model.
    hier en paar foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2022
    ramses, strutter, kvlasblom en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Vandaag de landingsgestel fundatie's verder afgemaakt.
    Bovenop de Dural bevestigingsplaatjes heb ik de 9mm multiplex bevestigingsplaatjes die nu als opvulplaatjes gebruikt worden vastgelijmt met epoxy.
    Daarbovenop heb ik balsaplaatjes gelijmt(ook met epoxy).
    Het balsaplankje heb ik met de nerf in de breedte van de vleugel gelijmt om aan de voorkant weer wat sterkte terug te winnen omdat het op die plek nog wat te flexibel was naar mijn mening.
    Nu moet er nog een glasmatje overheen gedaan worden om het geheel nog sterker te maken zoals het hoort maar dat is een klusje voor later als de vleugeldelen aan elkaar gelijmt zijn.
    De retrack's heb ik 6mm hoger gezet d.m.v hard rubberen plaatjes om zo als een soort schokbreker te kunnen functioneren.
    Voor deze opvulplaatjes heb ik (ja jullie lezen het goed) de deurmat verkanibaliseerd.
    Een smal randje van 10mm eraf en je kan daar uitstekende strookjes schokabsorberende opvulplaatjes van maken(waar een deurmat toch al niet goed voor is).
    Ook de landingsgestel pootjes heb ik op het draaibankje gemaakt(een beetje look a like schaal).

    Het dural bevestigingsplaatje(met nu gaatjes 4mm erin getapt) met de houten opvulplaatjes.
    Het geheel in profiel geschuurd.
    S8300021.JPG

    De deurmat die eraan moest geloven voor de hard rubberen opvulplaatjes.
    S8300020.JPG

    Eén van de 4 opvulplaatjes.
    S8300022.JPG


    Het 6mm verenstalen bevestigings staafje om het aluminium landingsgestel pootje te kunnen monteren.
    S8300023.JPG


    Het aluminium landingsgestel pootje
    S8300024.JPG

    Zo weer genoeg gedaan voor vandaag.

    Mvgr Hans
     
    ramses, kvlasblom, jmk1 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Vandaag de twee vleugelhelften aan elkaar gemaakt.
    Als ik deze twee vleugelhelften aan elkaar vast had gelijmt volgens de instelhoek zoals die gesneden was dan had er een enorme V-stelling in de vleugel gezeten wat zekeweten niet goed was.
    Bij de 1 op 1 Hurricane als er naar de bovenzijde van de vleugel wordt gekeken geen V-stelling in en de onderkant geeft wel een V-stelling .
    Dit komt door de taps toe lopende vleugels(het wortelprofiel is beduidend dikker dan het vleugeltip profiel).
    Dus ook bij deze 1:6 Huricane moet de vleugel aan de bovenkant horizontaal lopen en aan de onderkant moet er een V-stelling in zitten.
    Dat wordt dus een wortelrib maken en die op en bepaalde manier afschuinen zodat de beide vleugelhelften goed op elkaar aansluiten.
    Zo gezegt zo gedaan.

    Hier een foto zoals die volgens de instelhoek gemonteerd zou moeten worden zoals die gemaakt was(lijkt op de V-stelling van een beginners kistje).

    S8300029.JPG

    Het plankje bewijst wat een enorme V-stelling het vleugeltje heeft zoals die in deze bouwdoos zit.
    S8300028.JPG


    En zo moet ie worden(recht aan de bovenkant) met dus een enorme kier,spleet,opening tussen de twee vleugel helften.die dus opgevult moet worden.
    S8300027.JPG

    Hier is wat beter te zien zoals die moet worden(recht aan de bovenkant)
    S8300026.JPG

    Hier zijn de twee vleugelhelften aan elkaar gelijmt met een pasrib tussen de twee vleugelheften zodat de bovenkant van de vleugel recht loopt en de onderkant een lichte V-stelling heeft.

    S8300030.JPG

    Op deze foto is het nog beter te zien zoals de vleugel moet zijn.
    S8300032.JPG

    Ik weet niet hoe die bij Panos eruit ziet maar als hij de twee vleugelhelften aan elkaar gelijmt heeft zoals die bij mij waren dan is dat niet goed.

    Zo morgen weer een dag om wat aan de Hurricane te doen.

    Mvgr Hans
     
    ramses, Bart83 en jmk1 vinden dit leuk.
  15. panos

    panos

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wateringen
    Ik weet niet hoe die bij Panos eruit ziet

    Hans, ik heb volgens bouw instructies 6cm onder elke tip gedaan, dit geeft ook klein V-stelling op de bovenkant van de vleugel. Niet vergeten dis is geen schaal design! In het midden heb ik ook veel epoxy gebruikt!
     
  16. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Panos,om precies te zijn moet het volgens de bouwbeschrijving 63mm zijn maar die 3mm maakt niet veel uit.
    Dat het geen schaalmodel is heb ik aan het begin van dit bouwdraadje al geschreven(al staat het op de doos) maar er is wel veel aan te verbeteren zodat het meer schaal wordt(staat ook geschreven in de bouwbeschrijving voor o.a de staartvlakken) en hier wil ik het verder bij laten.

    Gisteren en vandaag weer verder gegaan aan de vleugel.
    Als eerste een versteviging aangebracht aan de voorkant van de vleugel door er een vuren latje van 300x15x12 mm in te lijmen.
    Geeft weer meer stevigheid.
    Ook de servo openingen aan de onderkant erin gemaakt met en sleuf voor de aandrijvingstang van de rolroeren.
    Ook de uitsparingen voor de landingslichten zitten erin(bakboord en stuurboord kant).
    Ook een sleuf gemaakt waar buisjes in worden gelijmt om de bedrading voor de servo's te kunnen geleiden.
    Deze sleuf wordt weer dicht gemaakt met vuren liggers wat ook weer in de lengte richting van de vleugel extra stevigheid geeft.
    Ook een versteviging aan de achterkant van de vleugel waar de vleugel bevestigings bouten komen te zitten.
    Daar zie je later niets meer van omdat de oliekoeler erover heen valt.
    Ook heb ik mezelf een mooi boek aangeschaft van de Hurricane

    S8300036.JPG

    S8300034.JPG

    S8300033.JPG

    S8300035.JPG

    S8300037.JPG

    S8300038.JPG

    Mvgr Hans
     
    ramses, kvlasblom, jmk1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Dit weekend de vleugel verder onder handen genomen en alles ingebouwd wat er nog in te bouwen was n.m.l de verlichting.
    Het vleugeltje moest ik flink molesteren om alles erin te krijgen.
    De buisjes waar de bedrading van de servo's doorheen moeten erin gemaakt(was al eerder gedaan),de bedrading voor de landingslichten en de bedrading voor het BB en SB licht moesten erin gemaakt worden.
    De bedrading voor de verlichting heb ik niet door buisjes laten lopen omdat ik dat niet nodig vondt mocht er wat kapot gaan maar voor de servo's is dat toch wel een vereiste.
    Daarna alles weer dicht gemaakt.
    Dit is een heel groot nadeel van een styropor vleugel ten opzichte van een ribbenbouw vleugel.

    Eerst maar de bakjes voor de servo's gemaakt.

    S8300041.JPG

    S8300042.JPG



    Als eerste alle sleuven in de vleugel gemaakt waar alles moest komen.

    Deze sleuf is voor de servobedrading.

    S8300035.JPG


    Daarna de sleuven voor de landingslichten en de BB en SB verlichting erin gemaakt
    S8300045.JPG

    Alle sleuven voor de bedrading zitten er in die nodig zijn voor alle verlichting en de servo's
    S8300046.JPG

    En alles weer dicht maken en vlak schuren
    S8300047.JPG

    S8300048.JPG

    S8300052.JPG

    fittingen voor de BB en SB verlichting erin gemaakt.
    Dit zijn fittingen van de kerstboom verlichting(werkt prima)
    S8300050.JPG

    Wordt vervolgt omdat ik niet meer foto's kan plaatsten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 8 jan 2023
    jmk1, ramses, kvlasblom en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. hannesie

    hannesie

    Lid geworden:
    18 okt 2005
    Berichten:
    2.207
    Locatie:
    rotterdam
    Ook de landingslichten zitten erin.


    Deze heb ik gemaakt van oude plantenbak verlichting die ik nog had liggen wat niet meer gebruikt werd(waar dit soort spulletjes nog goed voor zijn).
    Er zitten halogeen lampjes van 10W in wat uitstekend gaat.

    Voordat alles echt dicht gemaakt werd steeds controleren of alles het nog doet.
    S8300051.JPG

    Nadat alles goed en stevig dichtgemaakt was heb ik een glasmatje van 25gr erop gelamineerd .
    Niet teveel lamineerhars gebruikt want anders gaat het glasmatje drijven op de lamineerhars en dat moet dus voorkomen worden.
    S8300053.JPG

    En nu nog de rest wat er aan de vleugel moet gebeuren maar dat is voor een volgende keer.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2023
    jmk1, ramses, kvlasblom en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. panos

    panos

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wateringen
    Mijn sportschaal MR Hurricane is klaar, nu wachten voor beter weer voor de eerste vlucht en betere fotos maken.
    Motor OS 120 viertakt, robart retracts op lucht, ik denk dat binnenkort elektrisch retracts ga instaleren voor de gemak. Geen flaps.
    Ik heb gebouwd als per kit/designer instructies zonder groot modificaties. Vlieg gewicht 5650 gr

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    tjarko, jmk1, HansH en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Wow, prachtig gemaakt!
    Fraaie weathering ook :thumbsup:
     
    beemstra en panos vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina