HBX Bonzer Topic

• Topicstarter Topicstarter KDV
  • Startdatum Startdatum
ik heb er ook nog wel één, alleen dan nieuw, de oude zonder LVC.

alleen bespreek maar eerst met rolf, iemands klanten afpakken is wel het laatste wat ik doe(op een heleboel dingen na).

Thanx Darkfire, ik laat het hier wel even weten wat ik doe. Weet meer na aanstaande zondag als die eilandbewoner weer terug aan vaste land is ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga voor mijn bonzer een ezrun bestellen 8,5t (6cell nimh)
Alleen hoe kan ik de auto beter laten rijden ?
Ik zat zelf te denken aan kogellagers en nieuwe tamiya gears 1 setje.
En nieuwe wielen en schokdempers
Maar maken kogellagers wel wat uit ?

Laatst bewerkt:
Alleen hoe kan ik de auto beter laten rijden ?
Ik zat zelf te denken aan kogellagers en nieuwe tamiya gears 1 setje.
En nieuwe wielen en schokdempers
Maar maken kogellagers wel wat uit ?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Je kunt dus in feite de gearing vervangen en upgraden van een Bonzer?

Ik heb geen idee, heb de wagen nog niet uit elkaar gehaald, misschien ga ik dat eerdaags een doen en zien hoe eea in elkaar steekt en of ik nog iets moet vervangen.

Hier wat foto's van de XL5 Traxxas regelaar in de HBX Bonzer, past iig perfect. De HXT connectors zitten al op de voedingsaders.
dsc8565yr.jpg

dsc8568w.jpg

Vanmorgen de regelaar ingesteld en geprobeerd met 1 van de motortjes te testen. Drie waren er 100% van overleden en eentje deed het nog maar na enkele meters begon die te haperen en was het over. Geen probleem aangezien ik toch een nieuwe motor wil.

De XL5 heeft een begrenzing voor een 540 size motor van 15 turns. Nu vraag ik aan jullie wat nu een goed brushed motortje is voor de Bonzer. Bas rijdt het liefst door zand, modder, gras en klimt graag op heuvels. Dus wat meer koppel maar minder snelheid.

Laatst bewerkt:
kheb egt de balle verstand van brushed, maar dit waren de sloomste (lees meeste turns) die ik kon vinden op de crawler motoren na.

Ok Rolf das iig eerlijk. Zoek een goed onderbouwd advies voor een bepaalde motor. 540 groter dan 15T en geschikt voor LiPo.

Laatst bewerkt door een moderator:
haha, de enige brushed motor waar ik ervaring mee heb (2 runs) is de Traxxas Titan 12T die aan de XL5 ESC zat :p

Back