heavy lift oktocopter

Je hebt dus inderdaad last van timings problemen. Even flashen met de laatste versie van simonk dan werken ze perfect.

Klinkt mij eng in de oren! Lijkt alsof er een fase niet lekker mee komt met de andere 2! Ik zou het iig zeker niet proberen. Spul moet vanaf beginne goed meekomen! De regelaars wel gecalibreerd ?

En zeker weten dat de regelaar en motor combi werkt ?, sommige simonk regelaars en bepaalde motoren werken niet lekker samen..

Het waren toevallig beide nieuwe regelaars die ik geprobeerd had, net even gecalibreerd en het draaien in de verkeerde richting is weg!:rolleyes:

Nu is het alleen nog de hoge toon op 50% gas, is dit normaal bij die laag toerige motoren? heb ze nog nooit gehad:
[media=youtube]b881Axmni6Y[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de connectoren inmiddels ook binnen en ga ze morgen monteren! Waar ik wel tegenop zie is om te gaan boren in de buizen om de connectoren vast te zetten in de buis. het is wel een heel mooi systeem en handig in het vervoer.

even mooi houdertje maken dat je de gaten precies op dezelfde afstand boort, ook even eerst de schroef er met punt indraaien tot de helft, daarna de helft van de schroef eraf knippen en dan kun je hem erin draaien. Ik heb wel in het gat nog even een verzinkboor gebruikt zodat het kopje er net wat dieper inzit. succes!

Het waren toevallig beide nieuwe regelaars die ik geprobeerd had, net even gecalibreerd en het draaien in de verkeerde richting is weg!:rolleyes:

Nu is het alleen nog de hoge toon op 50% gas, is dit normaal bij die laag toerige motoren? heb ze nog nooit gehad:
b881Axmni6Y[/media] 48-22 490kv engine sound - YouTube

verversings snelheid die de FC doorstuurd is hoger dan de vervesings snelheid van de esc's. hierdoor krijg je "zingende motoren" en krakende motoren.
jouw FC stuurt waarschijnlijk een 400Mhz of hogere puls naar de esc's, terwijl deze maar 100 of minder aan kunnen qua output. boel draait net buiten de verversingssnelheid en het magnetisch veld in de motoren is net niet gelijk met de polen en rotatie snelheid.
in de fc de verversings snelheid voor de esc's aanpassen of esc's nemen of omflashen zodat ze wel minimaal 400Hz aankunnen.

bij hoogtoerige motoren en motoren die niet voor multi's gebruikt worden valt dit minder op en is het vaak niet te horen.
op hoger toeren (bij motoren met weinig polen) draaien de motoren op zo een snelheid dat het magnetisch veld minder uit fase kan raken dus de motor zal minder "zingen". een zwaar belaste motor (veel te grote prop, aanlopen van prop/motor) zal wel gaan zingen, door het onstane fase verschil.
de correcties uitgevoerd door een esc op het gebied van toeren en dus magnetisch fase verschil is bij andere gebruiken (vliegtuig, heli, boot) veel lager dan op een multi. zo snel als jij je knuppel kan bewegen zo snel zijn de correties. (plus een beetje) een FC in een multi doet dit 100den malen sneller dan wij en kan dat aan, een standaard esc meestal niet.
veel esc's maken reclame met 500hz input.. maar way je erin stopt is niet wat eruit komt. 500 erin betekend vaak slechts 200 eruit. dus nog steeds de hoge toon uit de motoren. omflashen naar simonK firmware zorgt ervoor dat een esc ook een verversingssnelheid van 500Hz richting de motoren heeft.

Laatst bewerkt door een moderator:
zo dat is duidelijk dank u DC, is dit in wookong nog ergens in te stellen? ook kan ik met de programmeer kaart nog iets met timing mode doen zou dit helpen?

Laatst bewerkt:
ik dacht dat zingen ook wel eens door de pwm frequentie (khz) komt. heb wel eens gehad dat op 8khz hij veel meer fluitte zegmaar dan op 16khz;)

wat kan ik allemaal nog proberen zonder al te veel gedoe? het ratelen is weg en verkeerd draaien ook. alleen nog met half gas een beetje gejank zoals op filmpje

We zijn weer wat verder, regelaars zitten op het powerboard en zitten vast op de centerplates, ook de FC plaat zit erboven op alleen deze buigt op de randen aangezien die daar nergens vastzit, als het goed is heeft de wookong maar 1 meet unit dus die moet dan maar in het midden.

center met armen woog samen 2300 gram dit is lichter dan ik had verwacht, ik denk dat mijn vlieggewicht straks met camera rond 5 a 5,5 kilo zit.

centerunit met deksel erop:
98426360.jpg

onderkant centerunit, accu draden en draden voor de ubec voor picloc.
12072447.jpg

Centerunit bovenkant regelaars en daarboven FC plaat met stroomtoevoer voor wookong ubec.
17767909.jpg

77303596.jpg

middendeel en armen los:
19252038.jpg

middendeel armen vast gaat zeer soepel!:
34978258.jpg

Dryfit met gimbal:
83513936.jpg

85099804.jpg

83593734.jpg

Alles is klaar en ingesteld, geen idee of de GPS zo gaat werken komen we snel genoeg achter. Alleen nog de koepel vastmaken en dan kunnen we testen.
32453064.jpg

54862050.jpg

Maiden zit erop, koud en windkracht 3/4 maar bleef vliegen :) Hij had wel ff last van gps signaal krijgen maar toen die eenmaal goed knipperde bleef die ook echt hangen. Door de grote props erg veel last van wind maar bleef alsnog goed hangen. vliegtijd was nu 21 minuten op 14,2 volt, ik mag tot 13,5/13,3 volt gaan dus kan wel richting de 25 minuten.

Zal straks nog wat foto's en video uploaden eerst even opwarmen.

vandaag tweede vlucht gedaan met gimball en 800 gram rijst, vliegtijd was nog maar 10 minuten en had nog 17% accu over. beetje tegenvallende prestaties, even kijken wat ik nog kan verbeteren.

Yikes... 17% is wel laag! Dat komt de levensduur van je accu's niet te goede. Ik zou andere props gaan nemen en een meter er tussen zetten. Meten is weten en zo het optimale rendement bepalen.

Yikes... 17% is wel laag! Dat komt de levensduur van je accu's niet te goede. Ik zou andere props gaan nemen en een meter er tussen zetten. Meten is weten en zo het optimale rendement bepalen.

mag tot 3,3 volt per cel gaan en zat nog 14,XX in dus leek mij nog te doen.

Back