Heli Problemen

goede middag,
Ik heb een vraagje.. ik weet dat je bij heli vliegen altijd wat moet corrigeren (dat houd het ook leuk)
me heli nu aardig weten af te stellen zodat hij niet meer links om de as of rechts om de as draait en naar voor of naar achter vlieg.

Maar nu het probleem als ik de heli in de lucht heb hangen en de rechter stick compleet met rust laat dan gaat de heli eigenlijk o bochten maken dus vooruit rechts achteruit links. iemand enig idee waar het aan kan liggen..?

Ik vlieg met de esky lama v4

Nick

Laatst bewerkt:
denk dat ik het gevonden heb.. zie dat de is eer stukje van de bovenste blad afgebroken maar zo recht dat je het bijna niet ziet..:)
dus ga ff vervangen en nog is proberen.

hmm nu doet hij nog raarder dan vanmiddag..:S
zodra ik meer gas geef gaat de hele soort van schokkerig gas geven..

als ik het goed begrijp heb je een coaxiale heli met 4 rotor bladen
heb je onlangs een crash gehad?
zou ook eens kijken naar je flybar dat ding met die gewichtjes eraan mischien krom.
en anders zou je het armpje dat wat de flybar vast houd, langer of korter moeten maken d.m.v in of uitdraaien zit schroefdraad op.
of bladen balanceren

hoop dat je er wat aan hebt;)

Hoi,

Mijn lamav4 vertoonde op een gegeven moment ongeveer hetzelfde gedrag. Had toen ongeveer 25 uur gevlogen totaal, bleken motortjes versleten. Anders misschien toch beter trimmen, ene motortje draait misschien toch nog wat harder dan het andere.

Vrgt. alder

hij komt nu helemaal niet meer van de grond af en totaal geen vermogen denk dat het motertje inderdaad wel is versleten kan zijn heli via marktplaats over genomen dus geen idee hoeveel uur ermee gevlogen is maar genoeg reserve onderdelen erbij gekregen om te vervangen word me eerste sleutel klus eraan als dat maar goed gaat staat er ergens nog hoe je het motortje moet vervangen of is dat simpel..?

groetjes Nick

hij komt nu helemaal niet meer van de grond af en totaal geen vermogen denk dat het motertje inderdaad wel is versleten kan zijn heli via marktplaats over genomen dus geen idee hoeveel uur ermee gevlogen is maar genoeg reserve onderdelen erbij gekregen om te vervangen word me eerste sleutel klus eraan als dat maar goed gaat staat er ergens nog hoe je het motortje moet vervangen of is dat simpel..?

groetjes Nick

wijst zich vanzelf is niet moeilijk alleen opletten met +/-

hmm heb ze vervangen alleen denk niet dat het probleem verholpen is..
ik heb het idee of de heli inplaats van omhoog omlaag wil gaan.
waar kan ik het probleem dan in gaan zoeken..?
wat me ook opviel is dat als ik me zender uitzet dat de heli als een gek gaat draaien ff voordat hij rood gaat knipperen de 4in1.

groetjes nick

sorry voor de vele vragen maar blijft een lastig begin van de hobby haha..

hoop ook nog steeds iemand in almere waar ik een keertje naar toe kan komen om me eens op weg te helpen.:$ ondertussen 3 heli's waarvan nu 3 stuk..:( kan ik niet vliegen haha

als ik me zender uitzet dat de heli als een gek gaat draaien ff voordat hij rood gaat knipperen de 4in1.

Nooit de zender eerst uitzetten! Dan krijg je dit soort gevaarlijke situaties!
Altijd eerst de zender aanzetten en dan pas de heli aanzetten!
Met uitschakelen eerst de heli uitzetten, en daarna pas de zender!

Groeten

ik heb het idee of de heli inplaats van omhoog omlaag wil gaan.
waar kan ik het probleem dan in gaan zoeken..?

Motorstekkers omdraaien?
Onderbladen bovengezet en bovenbladen onder?
Verkeerd blad gemonteerd tijdens vervangen van het defecte blad?

Laatst bewerkt:
Motorstekkers omdraaien?
Onderbladen bovengezet en bovenbladen onder?
Verkeerd blad gemonteerd tijdens vervangen van het defecte blad?

voor zover ik kan zien zit dit allemaal zoals het moet..?
De motoren had ik nog niets aan gedaan en de bladen heb ik 1 op 1 uitgewisseld dus kan niet fout zijn gegaan.
Kan het ook in de 4 in 1 zitten..?
wel raar dat het zomaar ineens gekomen is.. geen crash niets daarom dacht ik eigenlijk aan slijtage aan de motor.. daar komt ook bij dat wanneer ik wat meer ''gas'' geef dat hij dan soort van gaat haperen lijkt het wel.

Nick,

Als hij hapert als je gas geeft, kijk even of de tandwielen er nog goed uitzien, geen kapotte tandjes en zo.

alder

hmm was toch 1 van de motoren verkeerdom maar de heli heeft nog steeds niet genoeg kracht en draait alleen maar als een gek om zijn as op de grond..??
Blijf van probleem in probleem vallen geloof k..:S

E-Sky Honeybee FP V2 2.4G

heb een e-sky honeybee fpv2 gekocht...alleen krijg hem niet recht de lucht in...wie kan me helpen of zeggen wat er aan de hand kan zijn. heb de accu al naar voren geschoven voor de goede balans

Back