Heli Problemen

Nick,

Even voor de goede orde, je zult het wel goed gedaan hebben hoor, maar!!!!!!! als je achter de heli staat en je geeft voorzichtig een beetje gas zodat de rotors een beetje gaan draaien, dan moet de bovenste rotor linksom draaie en de onderste rechtsom. Probeer even, je weet maar nooit.

Vrgrt. alder

ze draasen beide rechtsom....kan ook niet anders...als ik eraan voel kunnen ze allebij maar dezeflde kant op draaien...snap er niks van...ja hij is nieuw.... help me please :D

nou dat ik iets verkeerds heb gedaan daar twijfel ik niet meer aan maar kom er echt niet meer uit wat ik nou verkeerd heb gedaan heb nu al zoveel veranderd aan de motoren alle mogelijkheden al gehad maar krijg hem op geen manier meer goed.
ook het probleem dat ik niet 100% of de motoren die ik er nu in heb gezet werken aangezien ik alle spare parts bij me lama had mee gekregen word een beetje gek van me zelf nu hahaha waarom lukt het me niet gewoon een keer..:S

patrick het was een antwoord op mijn probleem..:)
denk dat je ff moet zoeken hoe je moet trimmen en afstellen..;) staat heeel veel info over op het forum.
Het is helaas niet zo dat als je een heli koopt hij uit de doos en meteen helemaal goed afgesteld is.

mvg Nick

haha oke nick,maar weet niet helemaal hoe dat moet...dan maar terug naar winkel of wat?
gr patrick

Als allebei de rotors dezelfde kant op draaien, moet 1 van de motoren andersom gaan draaien.

Meestal zitten er motoren op met 2 draden, deze stekkers kun je soms verkeerdom insteken.
Als er 2 uit komen, kijk eens of er stiekum 1 verkeerd zit

Als er 3 draden uit de motor komt, moet je dat dus absoluut niet proberen

Patrick,

Mijn reactie was bedoeld voor nick. Van jouw heli weet ik jammer genoeg niets. Misschien dat ik je straks nog wat tips kan geven, algemene dus.

alder

zoek ff op het forum naar esky honeybee fp sfstellen of trimmen zou je graag helpen maar zover ben ik ''nog'' niet haha succes in ieder geval

Nick,

Dat rechtsom draaien kan ook komen doordat de ene motor iets harder draait dan de andere. Dat kun je corrigeren met de propotional op de ontvanger. En weet je ook dat er een topic op dit forum is genaamd"" afstellen lama v3 en lama v4"". Moet je ook even kijken.

alder

Patrick,

Als je nu even naar het subforum coax/fp gaat, daar staan een heleboel vragen en antwoorden over jouw heli. Je zult even de tijd moeten nemen om een aantal van die vragen door te nemen. Staat jouw probleem vast wel bij.

Met vrgrt. alder

denk dat ik maar naar reperateur ga brengen word er zo langzamerhand wanhopig van haha het ergste vind ik nog het afhankelijk zijn aangezien ik nog niet zelf de storingen kan herkennen..:P zo jammer dat ik niet een vader of een oom heb die het ook doet (zoals je hier veel leest haha)

groetjes Nick

Laatst bewerkt:
dit is zo hard ronddraaien dat het niet afstellen is

op de zender rechts onder zitten ook 4 trims dit is voor de servo op normaal of op reverse te zetten mischien heb je hier per ongeluk aangezeten de volgorde moet zijn van links naar rechts

ail op rev
ele op rev
thr op nor
rud op nor

wellicht dat dan je probleem verholpen is

onderste bladen hebben de schuine kant(aan begin van de bladen) rechts
bovenste bladen links
hoop dat je er wat mee kunt
gr nick

heb een e-sky honeybee fpv2 gekocht...alleen krijg hem niet recht de lucht in...wie kan me helpen of zeggen wat er aan de hand kan zijn. heb de accu al naar voren geschoven voor de goede balans

beste patrick
wat bedoel je met niet recht de lucht in heb zelf ook een honeybee fp v2

je moet je wel bedenken dat dit geen coaxiale heli is deze gaan recht de lucht in zonder te hoeven corigeren,dit is met een fp echter niet zo deze moet je altijd zelf corigeren zie het als een knikker op een plaat.
veel oefenen baart kunst het heli vliegen is zeker niet makkelijk
met het opstijgen moet je een klein beetje na rechts sturen heli wil altijd naar links 50cm tot 1mtr in de lucht zal dit weg zijn.
nogmaals een fp heli zal niet zelf in de lucht blijven hangen zonder bij te sturen
als je nog vragen hebt stuur ze gerust
m.v.g Nick

Ik word er langzamerhand wanhopig van haha..
Ik ben weer dagje vrij met alle tips aan de gang gegaan maar kom nog niet verder heli doet hetzelfde..

Vanaag de 4-1 uit me oude stukke lama over gezet heb nu mooi 4.2 ghz maar niet het probleem.
heb beide motoren van me oude lama was paar weken oud over gezet ook niet het probleem.
Ik hebeven 3 foto's geplaats miss dat de experts onder jullie meteen ziet of er wat verkeerds zit..??

groetjes Nick

15032011104.jpg

\
15032011103.jpg
15032011105.jpg

Bij mij zit de voorste motor op de onderste aansluiting van de regelaar. De rode draad onder.

Bij mij zit de achterste motor op de bovenste aansluiting van de regelaar. De rode draad boven.

Succes, Bert

ook dit heb ik geprobeert dan draait de bovenste gedeelte linksom en de onderste rechtsom de heli draait nog steeds op de grond als een gek om zijn as en het lijkt erop dat hij niet hard genoeg rond draait..:'(

ook dit heb ik geprobeert dan draait de bovenste gedeelte linksom en de onderste rechtsom de heli draait nog steeds op de grond als een gek om zijn as en het lijkt erop dat hij niet hard genoeg rond draait..:'(

dit is wel heel vreemd als je een andere 4in1 + motoren kan dit eigelijk niet mogelijk zijn.
wat er dan na mijn mening overblijft is dat of een tandwiel niet meer goed of de assen niet soepel lopen ,als je aan de rotor draait met de hand lopen deze dan heel soepel zowel de bovenste als de onderste?

gr Nick

heb je ook gekeken na de 4 schuifjes onder op zender zoals ik eerder geschreven heb,en ik zou ook nog even kijken in de handleiding hoeom je de stekkers moet aansluiten op de 4in 1 dit kan per model anders zijn

Back