Heli Tutorials

Wat vind je van het concept?

• Ja goed idee! Ik ga ook een tutorial schrijven!

Votes: 9 31,0%
  • Steek er wat meer moeite in, dan word het wat.

Votes: 4 13,8%
  • Wie weet...

Votes: 9 31,0%
  • Gaat 'm niet worden...

Votes: 7 24,1%

• Total voters
    29
Ik sluit hem niet.
Is geen reden voor.
Maar ik ben wel vrij om mijn mening te geven, net als iedere gebruiker op dit forum.

M.vr.gr.
Eric

Dat is nou net het probleem, als jij er al moeite mee hebt om hiermee om te gaan, hoe moet het dan met de rest? Tis niet zo dat ik je mening niet apprecieer, alleen ik snap je onderbouwing er niet helemaal van.

Wellicht komt het omdat ik hem net een dag open zet.. Verder kunnen we eeuwig discuseren over beter of niet werkt, maar dat gaat 'm niet worden.
We zien wel hoe het loopt Danny :-)

Ga er nu weer eventjes mee verder...

Ik had het hier over het mbf, niet over jouw site. Natuurlijk staat er bij jou nog niet veel als je net enkele dagen open bent.

Wat denk ik eric zijn punt is en waar ik ook achter sta. Is dat dit forum zeer geschikt is voor hetzelfde doel als jouw site. Dus niet alleen topics aanmaken als je vragen hebt maar juist ook topics starten als je als user zelf iets zinnigs geleerd hebt of als je merkt dat bepaalde dingen vaak gevraagd worden.

Paar voorbeelden
inleiding-tot-rc-heli-vliegen
leren-heli-vliegen
basis-functies-en-handelingen-voor-heli-vliegen
http://www.modelbouwforum.nl/threads/basis-setup-voor-een-cp-helicopter.144220
kontronik-info

Als users dus denken iets zinnigs te kunnen/willen delen staat het ze vrij om hier een dergelijk topic te starten. Grote kans dat het dan in het link topic terecht komt zodat iedereen het makkelijk kan vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Exact :)
Juist dat soort info, tutorials etc. zijn waardevol voor onze hobby, en dus ook voor dit forum.
Ik zie al 6 mensen die een tutorial willen schrijven....
Kom maar op, graag!
En dan mag iedereen zijn mening hebben hoe dat zo goed mogelijk gearchiveerd kan worden.
Ook van die meningen kunnen we leren.
Voor ons is het 100% vrijwilligerswerk voor jullie om precies dat te doen.
Maar haal je de inhoud waar het om draait weg, dan kunnen we hier net zo goed stoppen.

het is EEN site alleen over tuts RC helikopters niet over boten/auto's/vliegtuigen/etc...
Maar jaaa de fun is er al aardig vanaf :-|

Nogmaals, ik, of wie dan ook, bepaal niet wat wel of geen fun mag of kan zijn....
Iedereen mag beginnen wat hij wil.
Maar als je een topic opent om meningen te vragen (Daar is een poll namelijk voor), dan moet je niet teleurgesteld raken, of er geen "fun" meer in hebben, als er mensen zijn met een mening die je liever niet hoort.
Ik raak teleurgesteld als mensen i.p.v. hier, elders hun kennis gaan delen.
Lijkt me niet meer dan logisch toch?

Fun is er voor mij nog niet vanaf hoor, lag even op een laag pitje maar ga er rustig mee verder nu!

Had er wat foutjes in zitten enzo, dus die eventjes verwerkt nu.

Verder ga ik nog wat meer tutorials schrijven, en het systeem wat verder uitbreiden.

Cannonbals je moet wel de kwaliteit goed zien te waarborgen.
RCHelituts.nl - De plek voor jouw RC helicopter!
3e plaatje staat de flybar niet horizontaal en dus klopt je meting niet.
En de teksten erbij zijn niet correct, of in ieder geval onduidelijk.
Nu is het bij mijn heli zo, dat als ik meer pitch wil, ik mijn langere links vanaf mijn swashplate moet verlengen.
Daarmee stel je 0 graden pitch in. niet je max pitch. Dat moet je in je zender doen.

Cannonbals je moet wel de kwaliteit goed zien te waarborgen.
3e plaatje staat de flybar niet horizontaal en dus klopt je meting niet.
En de teksten erbij zijn niet correct, of in ieder geval onduidelijk.

Daarmee stel je 0 graden pitch in. niet je max pitch. Dat moet je in je zender doen.

Ja foto's maken moet ik nog goed in worden:) Ga zometeen even een nieuwe foto proberen te maken.

Dat klopt, maar ik had het daar over dat hij op 0 pitch moet gaan staan, foutje van mij. Goed dat je het zegt, was ook net uit me bed!;)

EDIT: Dankje Danny, heb het aangepast!

Laatst bewerkt:
Dat is dan ook de reden van mijn eerdere commentaar...
Als je goede tutorials wil schrijven, wat een prachtig streven is trouwens....
Dan moet je het laten reviewen door iedereen.
Als je ze gewoon hier post, dan gebeurd dat ook.
kan je ze later op je site zetten, maar dan correct, en met een disclaimer naar het MBF ;)

Dat is dan ook de reden van mijn eerdere commentaar...
Als je goede tutorials wil schrijven, wat een prachtig streven is trouwens....
Dan moet je het laten reviewen door iedereen.
Als je ze gewoon hier post, dan gebeurd dat ook.
kan je ze later op je site zetten, maar dan correct, en met een disclaimer naar het MBF ;)

Daarom ben ik blij dat Danny even de tijd had genomen om hem door te lezen, zodat ik hem kan aanpassen. En misschien mankeert er nog wel meer aan. ( Niet op mierenneuk gebied natuurlijk :p )

MBF Krijgt zowiezo een disclaimer! Had het er al met Robert over gehad, dat dit ging gebeuren.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken vinden jullie? In de footer ergens een plek?

EDIT:

EJS had een tut gemaakt over zenderinstellingen, naar aanleiding hiervan heb ik een Zender categorie gemaakt :-)

Laatst bewerkt:
Goed dat je het even met Robert hebt besproken Dennis.
Maak er wat moois van zou ik zeggen :D

Ik ga me best doen, hoewel het inderdaad niet makkelijk word.
Vanochtend kwam ik er al achter dat het best pittig is, een goeie tutorial schrijven. Maar toch wil ik er wel voor gaan.
Ik wil het MBF niet overtreffen, eerder mee samenwerken:D

Daarom ga ik een API maken, dat de geschreven tutorial in een image of text bestand geladen word, wat makkelijk hier in te laden is. Zodat we hier ook gewoon te topics kunnen houden, maar dat zijn toekomst plannen:D

Heb ondertussen alweer wat dingen verbeterd, en nieuwe dingen toegevoegd.

Je kunt nu reageren op tutorials, en ben nu bezig met een sterren rating systeem.

Zou iemand deze tutorial kunnen nakijken of het een beetje klopt? Zal ongetwijfeld wat aan veranderd moeten worden:

Ook wil ik een nieuwe tutorial gaan schrijven over Gyro's. Kan iemand mij ( eventueel PB ) wat leuke veelvoorkomende problemen voorschrijven over gyro's? Weet er zelf ook genoeg, maar misschien mis ik wat :-)

Je schrijft :
===================================================================
Hoe ik nu weet of hij 0 graad is? Dat weet ik, omdat de bovenste lijn van mijn pitch meter, gelijk loopt met mijn flybar. En mijn pitch meter geeft 0 aan. ( Zoals je dus op de foto kan zien )

Maar daarbij vergeet je te vermelden dat je wel moet aflezen als de flybar exact horizontaal staat. Zoals je foto met 9graden pitch is dus niet juist !

Je schrijft :
Hoe ik nu weet of hij 0 graad is? Dat weet ik, omdat de bovenste lijn van mijn pitch meter, gelijk loopt met mijn flybar. En mijn pitch meter geeft 0 aan. ( Zoals je dus op de foto kan zien )

Maar daarbij vergeet je te vermelden dat je wel moet aflezen als de flybar exact horizontaal staat. Zoals je foto met 9graden pitch is dus niet juist !

Die tekst staat net onder de foto waar hij dus wel 0 graad is, aangeraden om er boven te zetten bedoel je?

Goeien dag heren, ik ben een leek op vlieg gebied.

Volgens mij zijn jullie meer bezig met het je zelf aanleren hoe je een website moet bouwen dan met het onderwerp zelf.

Als ik met heli vliegen wil gaan beginnen is de eerste vraag die ik mezelf stel:
hoe werkt zo'n ding , waarom zit er aan de achterkant zo'n rotor en hoe blijft een heli stil hangen in de lucht, wat is een giro en wat doet die precies ?????

Als je beginners wil helpen moet je bij de basis beginnen met tekeningen en benamingen luchtstromingen, rotorbladen, vorm stand enz enz. hoeveel gewicht kracht grote om het in de lucht te krijgen en te besturen.

maar veel succes met het bouwen van .............

Back