HeliExpert 50E PRO

Er zit eindelijk schot in. als ik de plaat deze week nog opstuur, wordt het binnen 2 weken geleverd......:)
Budget is alleen wel gelijk op.. volgende maand dus maar prototype V2(die al klaar is..)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag testflight gedaan, met dank aan Jan Plugge(via MBF hier) voor het frezen van de onderdelen:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
V2 is ready...
hex50v2i.jpg
 
Allemaal mooi Anko. Wanneer komt de volgende test? Ik ben erg nieuwsgierig.
En ik denk gelijk een stapje verder. Komt er ook een kleinere variant van??
450 size of zo.

Groetjes Matthijs.
 
Allemaal mooi Anko. Wanneer komt de volgende test? Ik ben erg nieuwsgierig.
En ik denk gelijk een stapje verder. Komt er ook een kleinere variant van??
450 size of zo.

Groetjes Matthijs.


Geen kleiner, wel heb ik voor als dit allemaal uitwerkt, na de 3dmasters plannen voor een Hex90.. (700 size);)
 
Ook erg gaaf. Vooral met jou aan de knuppels.
Ik hou het voorlopig nog maar bij de 250 en 450.
En wie weet als ik later ook wat 3D kan vliegen. Dat ik dan wel in het bezit van een hex kan komen. ;)
Kom je binnen kort weer met een filmpje van de hex50?
 
Ook erg gaaf. Vooral met jou aan de knuppels.
Ik hou het voorlopig nog maar bij de 250 en 450.
En wie weet als ik later ook wat 3D kan vliegen. Dat ik dan wel in het bezit van een hex kan komen. ;)
Kom je binnen kort weer met een filmpje van de hex50?


Denk het wel.. eerst V2 even laten frezen, dan komt er meer...;)
 
V2 is ready...
hex50v2i.jpg
[/QUOTE}
Maar.... wat is hier dan zo byzonder aan?
Ik zie geen extra crashbestendigheid t.o.v. de T-Rex (die zou versplinteren bij een crash volgens jouw claim eerder in dit topic) en ik zie eigenlijk ook geen mogelijkheid om extra accucapaciteit mee te nemen (t.o.v. andere ontwerpen zoals ook geclaimd als een ontwerp-parameter)...

Sterker nog, op het oog zie ik een heli met een zwaartepuntsprobleem omdat de accu niet ver genoeg naar voren geplaatst is, maar zonder heel byzondere ontwerpdetails.

Ik geloof absoluut dat het goed vliegt, maar ik zie verder niks bijzonders ... Eigenlijk gewoon een T-rex met de motor ondersteboven en de accu iets anders geplaatst.....

Groet, Bert
 
Begin nu een beetje te wennen aan de heli, kan alweer lekker laag ermee vliegen en dan pas valt het echt op hoe strak die is... Dit is nog v1

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet veel. hoogstens wat strakker bij vol pitch(zowel nega als positief) door een iets verandere geometrie..

Enige wat er veranderd is is de onderkant basicly, achterkant ook wat opgeruimd en netter gemaakt. tevens de accutray helemaal anders gedaan, beviel niet met de straps.
 
Wat ik me afvraag is wat je verbeterd hebt tov een Trex? is hij lichter, kan je meer pitch geven of heeft het minder onderdelen of iets dergelijks?

Grt
 
Lichter, meer ruimte voor accus(tot 12s 4000 in een 600!),
Perfecte geometrie voor Flybarless(waardes in Vbar 100 voor pitch=12.5graad, 100 voor cyclic=gevraagde 8 graden),

Geen frameflex tussen motor/bearingblock dus veel minder kans op strippen(bekijk de align frames.. servos net naast hoofdas, vervolgens motormount. niet stevig of stijf.

Minder onderdelen dan Trex 550/600.

Tevens gebruik ik ook een paar verstevigingsplaatjes(die ong 10 gram wegen!) ook verticaal in het frame waardoor het geheel een stuk stijver is, scheeld ook een vrij grote partij montagematerialen...=sneller sleutelen
Zaken als bijv tandwielspeling bijstellen, maingear vervangen gaat allemaal wat makkelijker omdat je er beter bij kan...;)

Als klap op de vuurpijl:een hex50 frameplaat kost minder als een Trex frameplaat.... maakt crashen weer een stukje goedkoper omdat bij 99 procent van de harde crashes 1 of meer framedelen gaat.(bij elke heli)
 
We komen er wel....:D alweer met dank aan Jan Plugge(hier van mbf) voor het frezen van de onderdelen! waarschijnlijk aankomende zaterdag remaidenen! ik hoop dan ook mijn nieuwe packs te hebben..:p
framev2.jpg
 
Back
Top