Helling Vliegen Zoutelande

wat heeft het getij te maken met de wind? of hellingvliegen??
ben nog niet zooo lang in het vak maar aangezien ik nog ma 1x aan zee vloog weet ik hier dus niets van.

is dat dan zo erg in zoutelande??? want ik ben is geweest... toen stond de zee zeker 130meter van de voet van de duin af... dus ja :)

ben wel niet op t strand zelf geweest dus kan nie zegge of t water er ver komt

Volgens mij is dat op Zoutelande geen punt meer; ik ben er nu een paar jaar niet meer geweest, vroeger konden deltavliegers alleen landen (en dus vliegen) van twee uur na, tot twee uur vóór hoogwater; maar ik heb me laten vertellen dat het strand dusdanig is aangegroeid dat er altijd genoeg ruimte is.

komaan eh, deltas kunne altijd vliege ;) je kan zonder probleme 10u vliegen ;) gewoon koffiekoeken en een tas warme thee mee in je zak nemen, dan moet je toch zo 10u doorkunnen ;)

oh en als je koude voeten krijgt mss een warmwaterkruikje meenemen ook.

Nog mensen die zoutelande in de gaten houden voor zaterdag??
(word voorlopig nog west 5 opgegeven)

Windguru voorspelt Zaterdag NoordWest, dat schiet bij Zoutelande niet op.:-( WindGURU: Netherlands - Vlissingen, zondag ziet er nu beter uit. :)

Landen op het strand is ook bij hoog water niet echt een probleem, er blijft voldoende ruimte over tussen het duin en de waterlijn.

Gr. Evert.

Het is nog een paar dagen te gaan en niks is zo veranderlijk als het weer (en vrouwen ;-) )
We zijn van plan om zaterdag met een man of 5-6 af te komen. Bij NW wind zullen we moeten uitwijken naar Langevelderslag of de Maasvlakte...

Grt Frank

zoutelande morgenmidd. helaas NW :(

Volgens Wind Guru staat er zaterdag NW wind, maar niet zoveel
Wat denk je van de duinen bij Westkapelle bij de schelpenweg / kruising baaiweg ?
Volgens mij stijl genoeg en een thuiswedstrijd....:D

Zondag wordt voor zou Zoutelande West tot ZuidWest voorspelt, zou moeten lukken.

Gr. Evert.

Laatst bewerkt:
Volgens Wind Guru staat er zaterdag NW wind, maar niet zoveel
Wat denk je van de duinen bij Westkapelle bij de schelpenweg / kruising baaiweg ?
Volgens mij stijl genoeg en een thuiswedstrijd....:D

Zondag wordt voor zou Zoutelande West tot ZuidWest voorspelt, zou moeten lukken.

Gr. Evert.

Evert, ben daar nog nooit wezen vliegen.
Maar k'ga vanmiddag daar eens kijken.
Hoi.

voor mij heb ik andere gegevens

Westwind Westwind Westwind Westwind
32 km/h
( 5 bft ) 28 km/h
( 4 bft ) 22 km/h
( 4 bft ) 26 km/h
( 4 bft )
Böen 51.9 km/h Böen Böen
ik gebruikhttp://www.wetter.com/wetter

Back