Helling Vliegen Zoutelande

801,43 km/u
New World Record 498mph!! - RC Groups

Dirk zoeffffff ;-)

N.B.
Waarschijnlijk heeft hij harder gevlogen (in het neergaande deel van de loop) maar daar wordt niet gemeten met de radar.
Iets verder in het RC-groups-draadje schat men de air-speed 100 mph hoger. Dat betekent dat met een beangstigende 945 km/u door de lucht is gegaan. Mach 0,81 naar het schijnt.

N.B.2
Ik heb onlang op de Ginkelse hei (GPS gemeten) 184 km/u gehaald met Alpina. Daar had ik 200 hoogtemeters voor nodig onder 45 graden.

Laatst bewerkt:
N.B.2
Ik heb onlang op de Ginkelse hei (GPS gemeten) 184 km/u gehaald met Alpina. Daar had ik 200 hoogtemeters voor nodig onder 45 graden.

Kijk maar uit, voor je het weet ben je in "GFK in de lucht" of "Luchtmisbruikers" te zien!
En als je dan te hard naar huis rijdt om dit thuis te vertellen kom je wellicht bij "Blik op de Weg".

;)

Hoi allen,

Ik ben vanaf volgende week maandag in Zoutelande en heb nog nooit helling gevlogen.
Nu zit ik te twijfelen of ik een zwever mee zal nemen.
Ik zag dat de wind uit het zuiden komt en weet dat hij zw moet zijn..

Ook zal dit mijn eerste keer zijn en zou wel leuk zijn als er iemand is die ervaring heeft?

Hoor graag?

Mvg, Thijs Verbunt

Hoi Thijs;
volgens windguru volgende week dinsdag en woensdag zw.
altijd een zwever mee nemen, als je er ruimte voor hebt.
Beter voor niets, als denken "had ik maar......"
Welke zwever neem je mee?

edit- Serge schat dat een zwever gemiddeld 15-30 km/u vliegt. Als je luchtsnelheid bedoelt (en daar gaat het hier om) is dat niet een beetje aan de lage kant Serge?
ja, dat is wat aan de lage kant.
Gewone zwever 9-11 m/s (=36 km/u)
snelle zwever 15 m/s (=54 km/u)
DLG 6-8 m/s (=25 km/u)

Dirk

Zit dit weekend weer in Zoutelande. Familie van mijn vriendin hebben een huisje gehuurd naast de bucksweg. Fantastisch natuurlijk, maar nu lijkt echter de wind in weekend alsnog naar het oosten te draaien! Grrr. Ik neem een zwever mee en we zien het wel of het nog wat wordt.

Zit dit weekend weer in Zoutelande. Familie van mijn vriendin hebben een huisje gehuurd naast de bucksweg. Fantastisch natuurlijk, maar nu lijkt echter de wind in weekend alsnog naar het oosten te draaien! Grrr. Ik neem een zwever mee en we zien het wel of het nog wat wordt.

Hopelijk wordt ie nog zw,dan kom ik een poosje naast je staan ;)
je salto bij je?

Gr. jan-willem

Hopelijk wordt ie nog zw,dan kom ik een poosje naast je staan ;)
je salto bij je?

Gr. jan-willem

Helaas helaas, de Salto is nog niet klaar. Van de week pas de D60's via via binnengekregen. Alles in de romp is verder klaar. Nu nog twee ailerons servo's solderen en alles monteren inclusief aansturing en kapjes. Was allemaal net wat teveel en wil het niet afraffelen. Maar ik neem mijn Bonito mee en hoop morgen ergens rond 15:00 op de Bucksweg te staan.

Nog steeds het telefoonnummer eindigend op een vijf? Dan laat ik het wel even weten.

Afgelopen zondag middag/avond was de wind op de Bucksweg prima. Heb ruim 3 uur kunnen vliegen met twee landingen op het strand. Dat laatste, met de afdaling langs de trap, blijft altijd het spannendst. Het strand was ook niet volkomen leeg... :)

Back