Helling zweven?....hoe gaat dat?.......

hier voorspellen ze in t land wind 3 uit West dus ik ga vliegen in zolder ;)

lang leve de westenwind in belgie en NL!

alleen komt ie morgen bij jullie niet echt uit t west :) maar treur niet.... met een beetje wil kunne jullie nog vaak genoeg vliegen in LVS.

gegroet medepiloten.

Vincent, mooi site!
Ik gebruik een combinatie van KNMI (incl luchtvaartweer voor AMS op korte termijn, wind aan het strand is altijd ca 1,5x zo hard en 20 graden ruimer) en windfinder. Windfinder heeft ook nog een superforecast, die vreemd genoeg afwijkt van de 'normale' forecast. Meestal meer wind en ook richting soms iets anders. Je zou toch zeggen dat dezelfde bronnen gebruikt worden.

Volgens mij is die cijfercombinatie niet eens meer nodig. Laatste keer zag ik dat het hek helemaal door zijn scharnieren is gezakt. Hij hangt alleen nog aan het cijferslot, de rest is los.

het slot zal 20jaar jonger zijn ;) dat zit nog in zijn glorie periode denk ik :p

Hellingzweven 7 december

Het was vandaag lekker weer met een rustig westenwindje.
Gerben kwam op het idee te gaan dynamic soaren.
Dus na het zweven op ons zweefveld in de auto en op naar de noord-hollandse duinen.
Windje 4, perfect recht op het duin.
De DS kist van het duin afgegooid en het droeg perfect.

Eerst even voor het duin gezweefd en de nieuwe radargun uitgetest.
Daar heb ik een filmpje van gemaakt.
Toen achter het duin en daar met een windsnelheid van 25 km/u snelheden gemeten tussen de 150 en de 160 km/u.
Toen ik wilde gaan filmen overtrok de kist en moeten we weer gaan plakken.

Veel plezier met het filmpje!

Gert-Jan

Laatst bewerkt door een moderator:
Was weer top middag!

Ds ging ook lekker. Misschien toch iets teveel ballast en iets teveel up voor deze omstandigheden. Maar het was het waard....

Gerben

YES! :D
We hebben in de meivakantie een huisje op terschelling, west :D
Weet iemand daar nog een paar mooie helling-zweef plaatsen?

Mike

Nog een paar foto's die Kalinka vanaf het strand heeft geschoten:

P1010993.jpg

P1010990.jpg

P1010988.jpg

P1010984.jpg

De kleine heeft ook voor het eerst het strand gezien. Je kan er immers niet vroeg genoeg mee beginnen...

dan mag iedereeen nog zeggen wat ie wil....

maar ik vind!!!! zweven met zons ondergang is hier moooiste wat er is!!
het vliegbeeld als je in de zon vliegt en er naar toe... bangelijk beeld gewoon.. vorige week op de helling gedaan. en dan vind je het ontzettend jammer als je moet trugdraaien omdat de helling nietmeer lift daar :)

Heren,

Vrijdag zal ik dan eindenlijk naar terschelling vertrekken voor een week, achja normale mensen gaan voor hun examen leren :P
Ik zit even te twijfelen welke kist ik meeneem voor aan de duinen,
Een Graupner mini-viper, kan veel wind hebben
Of een Graupner Junior, die dus niet veel wind kan hebben.
Of als iemand een club weet op terschelling? , mocht je trouwens nog een epp-zagi hebben liggen dan hou ik mij aanbevolen!

Mike

Zo, ik heb gister avond nog even een Dizzybird gemaakt, leuk delta`tje voor aan de duinen. Gelijk een rugzak verknipt waar die inpast. Ik spring `s ochtends dus op de fiets, rij het hele eiland rond opzoeken naar een leuke helling, en dan kom ik met een beetje mazzel optijd terug voor het avond eten!

Mike

Back