Slecht geslapen vannacht, brak wakker om 9:15, vrouwlief zegt: wind staat goed, we gaan over een half uur naar LVS...
Shit.
Afijn, het half uur werd iets langer, want nog even de zender op de lader, nog even dat lood van de Ellipse iets aanpassen zodat de neusconus weer past, en alle kisten in handzame pakketjes bij elkaar tapen.
Geen tijd voor koffie, en ontbijt in de auto.
Eerst een warme choco bij de snackbar op boulevard van LVS. Daarna de spullen pakken en het duin op. Schakelaar van de Red Herring gemold. Niets mee te beginnen, dus dan het Foxje maar. Lekker windje, en het foxje laat zich weer eens van zijn beste kant zien. Bouwt lekker hoogte op, en maakt mooie loopings. Ben nog steeds wat brak, dus ik laat het inverted vliegen even voor wat het is...
Dikke bui op de kop. Snel de Fox geland, geen sinecure, want de wind neemt met zo'n bui altijd lekker toe. Net achter het prikkeldraad geland. Na 10 minuten het gat onder het prikkeldraad ontdekt, vlak bij het toegangshek.
Conclusie: prikkeldraad werkt goed, en ben regenpak/plu vergeten
Vrouw komt drijfnat terug van het strand. De kleine is gelukkig droog. Ik mag nog even de Ellipse uitlaten, maar niet te lang, want moeders wil een droge broek, en de kleine valt zowat om van de slaap. (Meestal is het andersom)
Met Ellipse naar de andere hellingvliegplek gelopen alwaar volgens mij Jacco al bezig was met zijn RCRCM Typhoon. Ellipse opgebouwd en een rangetest van het Corona systeem gedaan. Zonder antenne terug gelopen naar de Deltastartplaats, geen probleem.
Goed, de maiden. Zelf gegooid, want ik wist dat de instellingen goed moesten zijn. Jaro muller maakt prachtige setup instructies. De kist vloog direct als op rails. Beetje down getrimd om de snelheid er in te krijgen, en toen vloog de kist majesteuze rondjes. Dit is weer eens wat anders dan een Easyglider! Er zit lekker veel massa in. Beetje aanduiken, en een mooie looping trek je zonder problemen. Na een kwartiertje vliegen de landing ingezet. Dat vond ik persoonlijk nog het spannendste, omdat ik nog niet gewend ben aan de butterfly. Iets te ver achter het duin laten vliegen, maar de kist vecht zijn weg terug naar voren, kom op ca. 10m hoogte binnen, butterfly d'r vol op, en ik word beloond met een prachtige langzame daalvlucht en een boterzachte landing! Applausje voor mezelf.
Eén van de heren heeft nog wat beelden geschoten, ik hoop ze snel te krijgen!
We waren om 15:30 thuis. De kleine en ik hebben tot 17:30 als een blok geslapen. Het was een heerlijke dag!
En altijd gezellige mensen op LVS!