Hellingvliegen Langevelderslag

Inderdaad, het lijkt in korte tijd helemaal veranderd. Op dit moment is het echter top weer op LVS. Zit nu in Delft op de faculteit, maar buiten waait iedereen uit zijn slof :).

Nog niet opgeven heren, weer van dit kaliber is niet altijd makkelijk te voorspellen. Ik heb de ervaring dat windvoorspellingen die enkele dagen alle kanten op gaan heel regelmatig prima hellingdagen opleveren (ik ben autochtoon ;)).

Zelf zal ik er niet bij zijn, na 2 dagen ziek zijn kan ik eindelijk vol aan de gang in mijn nieuwe huis. Even inhalen dus.

Ja, het zal eens niet. Als ik een keer niet kan komt de hele club opdraven: Arjan, Vincent, Dirk etc. Nu Berrie, Dennis en Jaco nog en dan kan ik echt niet meer wegblijven.....

Hmmm, die plaatjes uit een van de allereerste posts van dit draadje er nog eens bij gehaald. Die zien er een tikkie gunstiger uit.
Maar grote onzekerheidsfactor.

Je ziet in de zaterdagmiddag een klein (sub) lagedruk passeren over de kop van Noord-Holland. Daar waait het nauwelijks. Ten zuiden ervan (LVS) waait het aardig, en uit de goede richting. Alleen ... als dat lagedrukcentrum 50-75 km zuidelijker passeert dan hier voorspeld wordt, dan vallen de donsveertjes recht naar beneden.

Gr. Dirk.

Voorspelling voor overmorgen:

sfcwind.curr+2.loop.d2.gif

Voorspelling voor morgen:
sfcwind.curr+1.loop.d2.gif

De voorspellingen geven nu aan dat het morgenvroeg lekker waait.

Rond 9:00 zo'n 5Bft NW, af en toe een zonnetje, graadje of 11.
Later op de dag neemt de wind steeds verder af.

Dat betekend dus vroeg op!
Wij zijn er van 9:00 tot 11:00.

Vincent

Ik kan er pas tegen 11.30u zijn. Zie wel dat de wind iets te ver in de NW hoek zit (rond de 320-330 graden). Morgenochtend nog maar even kijken....

ik ben pas eind van de ochtend klaar met varen en ga waarschijnlijk nog even via dordrecht voor Jacobbos........dus ik hoop dat de woei het 2de deel van de middag ook nog goed is!

Morgen ben ik bij Jan Hein(Haarlem)
Als het er gunstig uitziet kom ik nog langs LVS om mijn FOX uit te laten.
Anders toch zeker om zelf uit te waaien en spareribs te eten.

Misschien tot morgen.

Ik kijk morgen nog even wat ik doe.
Ik kan pas na 13 uur hier vertrekken, Dus op z'n vroegst pas rond 14 uur daar.
Het lijkt er nu op dat tegen die tijd de wind al flink aan het afnemen is. :-(

Dirk.

Ik kijk morgen nog even wat ik doe.
Ik kan pas na 13 uur hier vertrekken, Dus op z'n vroegst pas rond 14 uur daar.
Het lijkt er nu op dat tegen die tijd de wind al flink aan het afnemen is. :-(

Dirk.

Ook ik ben er pas tegen 1400h.
Mijn Fox van 600 gram heeft niet veel wind nodig....eerder ballast:D:D

Het lijkt er op dat de wind na 10.00u voorbij de 330 graden gaat en erg zwak zal zijn. Ik sla dus even over denk ik. Het is voor mij erg ver rijden, zeker als er niet te vliegen valt.....

Heerlijk gevlogen, concluderen Patrick-LS4 en ik onder het genot van een hete choco. Wind nu wel voorbij 300. Net een buitje, snel ingepakt en wegwezen.
Grt uit LVS, jacco

Ik moest vanochtend vrij vroeg familie naar schiphol brengen en als je dan toch al zo’n stukje op pad bent, dan kan dat laatste stukje naar LSV er ook wel bij. Door alle koffers in de auto moest de arend even op zijn nest blijven. Makkelijk zwevertje mee dus die aan het plafond in de auto kan. Lekker vroeg op de duin, geen hond op strand maar al wel een modelvlieger op de duin, Jacco. Toch even heerlijk staan vliegen. Mijn zender hoes werkt ook prima, geen wind op de handen, helaas werd het feestje wel verstoord door buien vanaf 11:00u.
Groet,
Patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
Back