Heerlijk om eindelijk weer eens de oude vertrouwde stek te kunnen bevliegen!
Maar man o man, nog nooit zoveel materiaalpech tegelijk gehad:
- Aileron servo easyglider overleden op het duin nog vòòr de start. (en even daarvoor bij de auto deed 'ie het nog!!!)
- Slopium hoogteroer cams aan beide kanten losgebroken. (wordt nog interessant hoe ik dat weer vast ga krijgen, want zit volledig ingebouwd...)
- Zware storing met de Pibros. (Accu leeg?)
- En toen de GEM. Ik sta op het duin, en zeg net tegen Rick dat ik een stukje naar rechts ga lopen om de parapentes uit de weg te gaan, gaat ineens de motor vol aan. Dit setje trekt zomaar 3kg, en ik was blij dat ik de kist goed vast had, en de prop van mij af was gericht! )
Wat blijkt: m'n zender doet aan automatische reboots. 8O8O8O Hij vergeet daarbij tevens de eerdere modelkeuze, en blijft staan bij de menuvraag of je het kanaal wilt activeren. Het lijkt er op dat de positie van de zender (op z'n kant) hier iets mee te maken heeft. Even donders goed uitzoeken hoe dit zit.
Wel een geluk dat zoiets me hier overkomt, en niet in het buitenland.
Toch heb ik heerlijk gevlogen met de Alula, en de Pibros. Dat oude duin heeft aan de voorzijde een behoorlijk steil stuk wat goed draagt!
Leuk om Rick eindelijk eens te ontmoeten! Dat moest er wel een keer van komen, en misschien kunnen we later nog eens samen richting de Maasvlakte, aangezien we op steenworp afstand van elkaar wonen!
Ik wil dolgraag dat nieuwe stuk eens uitproberen! Met WZW moet dat prima dragen vanaf 4 / 5 Bft.
Vincent