Hellingvliegen maasvlakte

Thanx Jacob. Eerst nog even verder de badkamer slopen en mn vriendin
vind het ook leuk om even te komen kijken..... ;)

Veel plezier mannen! Ik ben gisteren even langs het nieuwste duin gereden en dat ziet er veel belovend uit!

Justus

Zo, dat was een intensief dagje. Verhouding was 3:5 (vliegtijd : reistijd). Maar meer dan de moeite waard! Eindelijk de Weasel los kunnen laten aan de helling. Wat een aanradertje is dat, stabiel en wendbaar. Wel weinig massa.. 2 keer teveel naar achteren gekomen en prompt op de weg geland. Dus op de Maasvlakte meer buiten blijven!

Verder genoten van de andere bekenden en onbekenden, de ASW ook nog een kwartiertje heen en weer laten gaan met een mooie 'stranding'. (Landing op het strand) Prachtig om te zien hoe lekker lang zo'n kist dan doorglijd, als in het echie.

De Ka7 van Raymond wil ik even apart benoemen, meer dan prachtig hoe dat door het zwerk klieft. Er zijn wat bewegende beelden gemaakt, dusss...

Tot een volgende keer!

Groet,

Jacob Bos

Wat een fantastische dag was het vandaag om op de Maasvlakte te vliegen. Ik arriveerde pas kwart over 1, de wind stond toen al stevig te waaien en er waren al veel mensen aan het vliegen. Leuk om altijd weer bekenden tegen te komen. De Typhoon doet het uitstekend in deze omstandigheden, de Weasel heb ik in de auto gelaten. De Weasels van anderen gingen oke, maar eigenlijk waaide het wel erg hard voor zo'n klein schuimpje. De Ka-7 heeft ook één schitterende vlucht gemaakt, die heb ik meer uitgebreid hier beschreven.

Voor buurman Gerard waaide het te hard voor zijn hellingdoop, maar ook hij heeft zijn ogen uitgekeken en had het volgens mij prima naar zijn zin. Als het hier op Langevelderslag een keer wat milder weer is gaat hij ook aan de bak.

Ka7Maasvl04.JPG

Vandaag heerlijk gevlogen, de wind was veel sterker als voorspeld, maar stond prima t.o.v het duin.

Erg euk om weer de bekenden en nieuwe gezichten te zien die allen genoten volgens mij

Helaas heb ik de Spirit door een ongelukkige inschatting gecrashed, niet onrepareerbaar maar wel behoorlijk kapot. Het hoort volgens mij bij ervaring opdoen met hellingvliegen en veel kisten om je heen waar je toch naar kijkt om aanvaringen te voorkomen.

Allen bedankt voor de heerlijke dag.

Dagprijs gaat voor mij naar Jacob, voor de langste rit (247 km)om die Weasel eindelijk in te vliegen;).

groet

Terence

Raymond die grijns gaat nou zeker nooit meer van je gezicht af:p?

De grijns zit er nog wel.

Video van mijn Ka-7 vandaag:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik heb genoten van deze dag. Ik heb enkel en alleen de ASW 27B uit de auto gehaald die ik flink de sporen heb kunnen geven. Die kist blijft mij verbazen, het is een strak vliegende schaalkist die perfect is voor aan de helling. (Terence kan dat beamen, want die heeft even met de ASW gevlogen)

Ik heb een tijdje de Ka-7 kunnen bekijken van onderaf. Het blijft mooi.......

Ook ik heb genoten van deze dag. Ik heb enkel en alleen de ASW 27B uit de auto gehaald die ik flink de sporen heb kunnen geven. Die kist blijft mij verbazen, het is een strak vliegende schaalkist die perfect is voor aan de helling. (Terence kan dat beamen, want die heeft even met de ASW gevlogen)

Ik heb een tijdje de Ka-7 kunnen bekijken van onderaf. Het blijft mooi.......

Ja die Multiplex ASW 27 vliegt echt heel strak en ongelofelijk hoe die kist met 1800 gram zoveel doortrek(ofzo) heeft, hij stuurt messcherp en ziet er mooi uit in de lucht.

Er is 1 probleem met die kist Douglas;)

Terence

Je Salto komt enkele keren in beeld, maar alleen als mijn kist ergens in de hoek vloog. Te klein om goed herkenbaar te zijn.
Ik heb je trouwens helemaal niet gezien, wel je Salto. Geen zin in gezelligheid? ;)

zondagmiddag zelf ook 2 kisten 'uitgelaten". even vlug.
Ik vloog hier voor het eerst en was onder de indruk van de rust, ruimte en het ontbreken van de para's. Die zijn me met hun gedrag van, het duin is van ons en waag het eens (langevelderslag)..............vaak een doorn in het oog. Heerlijk dat landen op het strand, vliegen uit de kofferbak, strakke wind. Zeker een aanrader!

Je Salto komt enkele keren in beeld, maar alleen als mijn kist ergens in de hoek vloog. Te klein om goed herkenbaar te zijn.
Ik heb je trouwens helemaal niet gezien, wel je Salto. Geen zin in gezelligheid? ;)

Jawel, maar wij waren naar beneden gereden en stonden bij de eerste parkeerplaats van de nieuwe ring. We hadden afgesproken met een aantal andere vliegers van de club die daar al waren. Vandaar. Ikzelf was echter al vliegend naar de hogere helling gelopen om wat extra hoogte te winnen. Vandaar dat ik zo in de buurt kwam. Volgende keer kom ik er wel bij staan ;).

Back