Hellingvliegen maasvlakte

Is het dan geen optie om gewoon helemaal vanaf het strand te vliegen? Geeft wel een stijve nek denk ik...

het is niet onmogelijk, maar ik raad het je niet aan....
je hebt immers totaaaaal geen idee hoe ver je nu vliegt of niet...
dus voor je het weet knal je tegen de helling, of erger nog, zit je achter de helling , in turbulente stukken lucht, wordt je toestel meegesleurd, en zit je in een huis, of auto die daar toevallig of niet staat....

Vliegen vanaf het strand kan prima, maar is veel minder leuk. Omhoog kijken naar je model kan op het vlakke land al genoeg, het leuke aan hellingvliegen is juist dat je model op ooghoogte (of daaronder) langs komt. Vooral met schaalkisten een genot!

Je kan ook een heel stuk richting de waterlijn staan, met je rug naar zee, maar dat vind ik echt heel erg moeilijk. Zoals Firefox al schrijft is dan bijna niet in te schatten of je voor, boven of bijna te ver naar achteren vliegt.
Op het katwijkse strand sta ik wel aan de voet van het duin maar vlieg ik alleen maar links of rechts van waar ik sta. Over me heen kruisen doe ik dan zelden, dan steek ik eerst naar zee en vlieg ik voor mij langs. Het probleem (of laat ik het anders zeggen: mijn probleem) met recht boven mij vliegen is dat ik dan niet in kan schatten wat mijn kist t.o.v. de grond doet en stuur je zomaar te ver achter het duin.

De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik daar misschien iets te voorzichtig in ben, ik heb ook nog nooit een kist van achter het duin op hoeven zoeken.

Justus

Justus,

Vind je het erg als ik een keer mee ga? Want als ik jou zo zie vliegen krijg ik jeuk!!! Ben overigens nog nooit op die locatie (of aan het duin) geweest. Iemand die mij wegwijs kan maken zou erg welkom zijn...

Justus,

Vind je het erg als ik een keer mee ga? Want als ik jou zo zie vliegen krijg ik jeuk!!! Ben overigens nog nooit op die locatie (of aan het duin) geweest. Iemand die mij wegwijs kan maken zou erg welkom zijn...

Mag ik ook mee dan, of we maken er een dagje met meer verslaafden van

groet

Terence

Bedankt voor de reacties. Dus vliegen vanaf het duin dus het handigst. Maar eens een dagje met 3 bft afwachten en gaan...

In de volgende uitgave van Modelvliegsport zullen we uitgebreid aandacht besteden aan de vliegmogelijkheden op de nieuwe Maasvlakte.

Hiervoor zijn we nog op zoek naar een paar leuke foto's van het vliegen in de nieuwe situatie.

Wie is er al geweest en heeft daar ook nog een paar mooie foto's van?
Stuur me dan even een PB'tje.. en wellicht staat je foto straks (met credits) in het blad!

Arthur

Mooi

Vandaag met Arjan, Maarten en Justus naar de maasvlakte geweest, prachtig mooi weer, prachtige plek en heerlijk wind met goede draagkracht op het duin.

bijna onafgebroken gevlogen van 12.00 tot 16.30 met de Spirit V, heerlijke kist met een groot snelheidsbereik, goedmoedig karakter.

Vanmiddag ook de meegebrachte Eismann Hai in elkaar gestoken en na een worp van Arjan hier ook meegevlogen, ik heb nog geen minutt met deze kist lekker kunnen vliegen en dat wou vanmiddag ook niet, dus de kist op het strand geland en hier mee gestop.

Arjan keek het met lede ogen aan en zei vind je het goed als ik er een ontvanger van mezelf in stop en er mee vlieg.

Afijn dat gi ng zo goed dat Arjan hem weer mee heeft genomen en dat was dus de tweede kist die hij weer terugkreeg (zoals besproken toen ik hem kocht) en er als vanouds mee rond scheurde:D:D

Veel plezier ermee Arjan.

Alle drie de vliegmaatjes van vandaag hartelijk dank voor alle raad en daad die me weer een stuk verder heeft gebracht.

tot gauw

Terence

ps foto's en filmpje volgen nog straks denk (hoop )ik

Ik ben druk bezig Terence!

Hier alvast de foto's:

SAM_1053.jpg

SAM_1049.jpg

SAM_1051.jpg

SAM_1057.jpg

SAM_1060.jpg

SAM_1061.jpg

SAM_1063.jpg

SAM_1078.jpg

SAM_1077.jpg

SAM_1083.jpg

SAM_1097.jpg

SAM_1098.jpg

SAM_1099.jpg

SAM_1100.jpg

SAM_1103.jpg

SAM_1105.jpg

SAM_1106.jpg

SAM_1108.jpg

SAM_1111.jpg

SAM_1112.jpg

SAM_1113.jpg

Heerlijk gevlogen! Het was leuk en druk op het duin!
Ik baal wel als een ongelooflijke stekker dat ik bij de laatste landing zelf de romp van de Diva tot snot kneep.....BAH!!....maar die gaat gerepareerd worden want die kist is gewoon heerlijk en is ook nog eens een uitstekend cameraplatform!
Ik ga zo aan gang met de ReplayXD opnames, die zijn ook echt heel erg leuk geworden.

Justus

Gatverpielekes mannen, ik was hemelsbreed slechts 25 km verderop... Maar ook meer dan gezellig met mijn vrouw op stap (Soldaat van Oranje: aanrader! moet je heen!!, Scheveningen strand, Den Haag stad, etc)

Volgende keer ga ik zeker mee!

@Justus: camera al binnen en/of gebruikt??

Groet,

Jacob

Volgende keer hier nog een vrijwilliger.

Volgens slople.com is er op de bult achter obelink winterswijk ook een helling. Is deze wat? En eventueel ook wat voor het vgg ?

Topdag.....

Vrouw en kind ook mee, die hebben een heerlijke dag op het strand gehad
120729_Maasvlakte001.jpg

Veel gevlogen met mijn Salto en later de HAI.
Triple Yankee durfde ik niet aan. Of eigenlijk, ik twijfelde of ik het zou doen. En bij twijfel doen we het maar niet :-)

120729_Maasvlakte002.jpg

De HAI, dat was wel apart. Terence vliegt mode 2 en ik mode 1 dus ik kon niet zomaar even proberen waarom hij niet goed vloog. Toen heb ik maar even een eigen ontvanger erin gestoken en in mijn zender geprogrammeerd. Bleek dus vooral aan de combinatie Terence/HAI te liggen en niet aan de HAI. Die ging als vanouds. Ik heb er zelf vanaf de allereerste vlucht een "klik" mee, heel erg vind ik het niet om hem weer terug te nemen :-)

Nog wat sfeerplaatjes

120729_Maasvlakte006.jpg

120729_Maasvlakte007.jpg

Ik heb me uitstekend vermaakt. Ook leuk om forumleden Peter Den en Grey te ontmoeten.

Laatst bewerkt:
Waarom baal ik nou?.....

(ik die pas na 14:00 uur klaar was met werken, en na 6 ochtenddiensten geen puf had om nog aan vliegen te denken)

Wel jammer, want ik had er graag bij willen zijn...

Waarom baal ik nou?.....

(ik die pas na 14:00 uur klaar was met werken, en na 6 ochtenddiensten geen puf had om nog aan vliegen te denken)

Wel jammer, want ik had er graag bij willen zijn...

Volgende keer mee toch, alleen garanties voor zulk perfect vliegweer zijn er niet.

groet

Terence

Back