Hellingvliegers opgelet.....die berg komt er!

Een berg heeft een kern van massieve rots en staat ook nog eens op harde ondergrond.
Een berg van 2000 meter op slappe grond met een opbouw van los zand, VERGEET dat maar!

Groetjes Hans.

Vergeet niet dat de kennis van de Nederlandse grond en waterbouw op wereldwijd topnieveua is.
Zo een project mag geen probleem zijn. Zo een berg bouw je niet op slappe grond maar op de kijharde zandplaat. Verder zullen zij niet zo dom zijn om van los zand de berg te maken.

Inderdaad ga je de berg maken zoals jij schetst dan heb je volstrekt gelijk van "vergeet dat maar"

Johannes

Laatst bewerkt:
Jacob, nu we toch aan het fantaseren zijn,......

Wie weet, misschien is de een of ander kunstenaar te porren voor een kunstproject met als thema "berg" wij geven de lengte, hoogte en hellingshoek op. Bovenop een groot plateau met een Alpenhut. De rest omheen mag hij zelf invullen.
Niet te vergeten dat deze helling 360 graden moet kunnen draaien.
In deze berg een informatiestand voor een projectontwikkelaar die de Nederlandse berg gaat promoten.
Zo helpen wij elkaar,.......... win-win-situatie!

binansdwkmdxc.jpg

Johannes

Een leven zonder dromen is als een tuin zonder bloemen!

Ach, ik ben alweer wakker.:(

Johannes

Laatst bewerkt door een moderator:
Vergeet niet dat de kennis van de Nederlandse grond en waterbouw op wereldwijd topnieveua is.
Zo een project mag geen probleem zijn. Zo een berg bouw je niet op slappe grond maar op de kijharde zandplaat. Verder zullen zij niet zo dom zijn om van los zand de berg te maken.

Inderdaad ga je de berg maken zoals jij schetst dan heb je volstrekt gelijk van "vergeet dat maar"

Johannes

Wellicht kunnen we de aannemers en architecten van de Noord-Zuidlijn benaderen? ;)

Ik herhinner mij ineens 2 liedjes, de titels zijn, Keep dreaming en dromen zijn bedrog................... :)

wij zuiderburen (belgië) hebben naar het schijnt een heeeeele hoop bergjes van de mijnen liggen (ik heb me laten wijsmaken dat het er wel eens 2000 kunnen zijn.

als ze er daar eens een paar vrij van zouden maken van bomen, en boven een vliegzone maken, en wat ze met de rest doen boeit me niet, al komen er geitjes op te staan!

in heusden-zolder hebben ze een mooie berg van 120m hoog, en wat doen ze? groene zone van maken!
terwijl je in elke richting kan vliegen behalve ZUID, en er loopt een weg tot boven.

(uiteraard ben ik hier nog nooit gaan vliegen ;) )
ik weet van "anderen" dat het een zalig vliegplekje is, en dat "ze" daar veel thermiek vonden ook.
"ze" zagen er een plaat staan met wat je niet mag, zoals fietsen, deltavliegen, maar RC vliegen stond er niet ;) haha

fireforx309, wij leven in een rare wereld. Bloed zweet en tranen heeft het de mijnwerkers gekost om deze bergen te maken.
Het zou een eerbetoon zijn aan de mijnwerkers indien deze bergen massaal gebruikt mogen worden door sportmensen en recreanten.

Johannes

NKBV

Koninklijke Nederlandse Klim- en Bergsport Vereniging (NKBV)

Een plan om een multi-sport berg te bouwen is niet onrealistisch. Een dergelijk plan, waarbij de Nederlandse landschapsarchitect Eelco Hooftman is betrokken, wordt al gerealiseerd in Berlijn op het oude vliegveld Tempelhof. Hierbij is wel het oorspronkelijke plan van 1000 meter hoogte omlaag gegaan naar 60 meter.

Voor het hellingvliegen is 60 meter al fantastisch!

Johannes

Laatst bewerkt:
fireforx309, wij leven in een rare wereld. Bloed zweet en tranen heeft het de mijnwerkers gekost om deze bergen te maken.
Het zou een eerbetoon zijn aan de mijnwerkers indien deze bergen massaal gebruikt mogen worden door sportmensen en recreanten.

Johannes

absoluut! laten we de mijnwerkers betogen om de bergen bruikbaar te krijgen? mijn vader zou alvast paraat staan! :p

Back