Hellingzweef meeting 2004 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
De avond voor dat we naar Zoutelande gingen heb ik nog staan zweven aan de duinen bij de Punt, dit is een stukje strand nabij Westenschouwen (Burgh-Haamstede) direct naast de Oosterscheldedam. De wind stond toen daar recht op de duinenrij en ondanks dat ze niet zo hoog zijn als in Zoutelande was er goed te zweven. Na een klein uurtje in de lucht te zijn geweest nam de wind toe en moest ik veel moeite doen om nog redelijk tegen die wind in te komen en niet over de duinen geblazen te worden. Ik heb toen met vrij veel moeite mijn zwever aan de rand van de duinen/strand neer kunnen zetten.

Op vrijdag avond stond ik daar rond 17:00 uur weer, en toen stond de wind weer perfect, dus met de fiets snel terug naar de camping om te eten om daarna weer terug te komen om te zweven. Tijdens het eten begon het te regenen en tot mijn schrik viel die recht naar beneden en was het daarna vrijwel windstil tot laat in de avond.

Hallo!

Beetje laat met inschrijven, zitten we al bij de 10+ inschrijvingen? Als de condities goed zijn heb ik ook wel zin om te komen vliegen! Is +/- 250km dus ga pas op pad als het weer er goed uit ziet 8)

Laten we het dan maar op 3 oktober houden, toch? Lekker vroeg beginnen om een uurtje of 11 ofzo, kunnen we lang genieten van laag water!

Groetjes,

Bob

PS Heeft er iemand een frequentiebord, incl. wasknijpers :wink:, te leen voor die dag om niet met dubbele frequenties te gaan vliegen enzo?!

Jammer dat ik dan waarschijnlijk niet meer die kant op kan komen. Direct na mijn vakantie heeft het oude autotje van mijn vrouw de geest gegeven en hebben we nog maar een auto over en voorlopig komt hier geen verandering in. Hierdoor lukt het mij dus niet meer om een aantal evenementen te bezoeken.

Er is nog geen deelnemerslijst... :cry:

Zal ik beginnen :?:

:arrow: 3 oktober!

Henk Struijk kan 64
....
...
.

hstruyk zei:
Zullen we ons richten op zondag 19 september :?:
Nou nee, ik heb dat weekend het NK. En 2 Oktober geef ik een workshop in Almere, dus dat gaat ook niet. Overigens willen we een beetje stevige wind hebben, dus wat later in het seizoen kan best....
Oja, RC vlieg ik kan. 78.

:arrow: 3 oktober

Joost kan 75, reserve 62
Henk Struijk kan 64
Bob Hopman kan 77
Robert de Romph kan 74 (zenderkristal heeft wat storing op kanaal 64 maar wordt aan gewerkt :mrgreen: )
TheoCoenen kanaal 71 en als reserve 66 of 80
Dirk kanaal 61, res. 67
PascalVO kanaal 67
Bruno van Hoek lijn 78 :wink:
...........
.....
..

aub copy/pasten en invullen, blijf het een klein beetje overzichtelijk!

groeten robert :)

ps: Frank, heb je je canard al gevonden?? Kettingzaag mee en bovenaan beginnen :idea:

Waar heeft hij die dan geparkeerd?
Wel is mij ter ore gekomen dat er ergens in de buurt van Burgh-Haamstede een zwevertje in de doornstruiken aan de achterzijde van de duinen schijnt te liggen. De enigste plekken met doornstruiken die ik ken is bij de Punt en de Rotonde (Westenschouwen), of het moet bij Nieuw Haamstede zijn, daar ben ik niet bekend.

dag Theo, we mikten 'm een maand geleden naar beneden met 22knopen aanlandig; het model maakte een looping van 10mtr achterover en verdween in de bossage.
I.p.v. dynamic soaren aan de lijzijde vd duin hebben de dynamisch gezweet, maar niets gevonden :cry:

Volgende keer beter :)

Als uitwijklocatie in zeeland zijnde volgende spots bruikbaar:

Pal west (270gr) NeeltjeJans of Haamstede
Noordwest (315gr) Renesse
Zuidoost-oost (90-135gr) Oudelande (matige hang, maar ds-toplocatie... voor nl begrippen dan..)

Kan iemand even melden met wat voor windrichtingen de slufter okay is?
Ik ben daar wel eens gaan golfsurfen en zag modelvliegers daar in de buurt goed hard gaan! Hoe/waar weet ik niet meer precies.

groeten, robert :)

robert zeeland zei:
Bruno van Hoek lijn 78 :wink:
Ik wil veel voor jullie doen, maar een LB-demo op een duintop zit er echt niet in.... :D
Als ik kom breng ik een uiterst primitief soort schuimdelta mee 1m sp., 50 cm koorde., Naca 0015, ~ 1 kilo. Vliegt lekker op grote hellingen bij harde wind, maar ik ben niet bang uitgevallen dus op een duintop zal het ook wel lukken....

Ook bij zuidenwind is er bij Burgh-Haamstede (Westenschouwen) te vliegen op de duinen. Bij de strand overgang bij de rotonde (hoofdstrand) kan je vliegen (westenwind) maar dan heb je geen plaats om boven op het duin te staan, en het is er altijd wel druk. Als je van daaruit richting Oosterscheldedam gaat kun je op het laatste stukje duin (De Punt) net voor de dam redelijk tot goed vliegen (zuidenwind), en er zijn hier weinig strandgangers. Als je de andere zijde op gaat via het strand of achterlangs via de duinen kom je na een half uurtje wandelen bij nog hogere duinen waar je met westenwind zeer goed kan vliegen en het strand daar is niet zo druk bezocht. Dit stuk is alleen te voet of met de fiets te bereiken. Hoe het aan de andere zijde van het eiland is weet ik helaas niet.

3 oktober
Joost kan 75, reserve 62
Henk Struijk kan 64
Bob Hopman kan 77
Robert de Romph kan 74 (zenderkristal heeft wat storing op kanaal 64 maar wordt aan gewerkt )
Theo Coenen kanaal 71 en als reserve 66 of 80
Dirk kanaal 61, res. 67
PascalVO kanaal 67
Bruno van Hoek lijn 78
Maarten Zanders, kanaal 51/53 (40MHz)
...

Kan nog niet 100% zeker zeggen dat ik er ga kunnen zijn maar de motivatie om mijn sloper af te bouwen is er nu alleszins wel!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back