Hellingzweef meeting 2004 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het moet wel gek gaan of er is vandaag geschiedenis geschreven op het duin van Zoutelande. Ik denk niet dat er eerder zoveel hellingvliegers op Nederlandse bodem bij elkaar geweest zijn. En een internationaal gezelschap ook nog.

@ Joost:

Nog een pluim voor het initiatief, het bord en je moeder voor de knijpers;

@ Theo:

Voor het Takkensap;

@ de rest:

Voor de geweldige meeting.

ikke heb geen Takkesap gehad verdikkeme. Kan ook niet even weglopen he...

Wie kan er een filpje van 5Mb online zetten?
Bob stuurt me net een filmpje met oa de "touché" van mijn Fokker met mijn eigen andere zwever, gevlogen door Kevin.

Tegen een model van jezelf aanvliegen is dat masturcrashen?

Richard Branderhorst zei:
ikke heb geen Takkesap gehad verdikkeme. Kan ook niet even weglopen he...

Wie kan er een filpje van 5Mb online zetten?
Bob stuurt me net een filmpje met oa de "touché" van mijn Fokker met mijn eigen andere zwever, gevlogen door Kevin.

Tegen een model van jezelf aanvliegen is dat masturcrashen?

mail maar, dan zet ik hem maandag online info@rctmodels.nl

Rob Keij

'Toevallig' (echt waar..) kwam ik gisteren in Zoutelande en we wilden dus naar die parapenters gaan kijken.
Toen bleek dat er ook een aantal gasten bezig waren met het hellingzweven. Naar bleek was het dus deze club op dit forum die daar hadden afgesproken.
Nondeknetter, wat gaat dat leuk zeg. Rappe kistjes, maar ook grote schaalzwevers werden van die duin afgesmeten. En vluchten van een uur waren geen uitzondering. :D

Laat me altijd gedacht hebben dat hellingzweven een gehengel was tegen de helling van een bult. En stevig stunten om hem in de lucht te houden.
Na wat ik gisteren heb gezien heb ik een heel andere mening.
Je moet gewoon je best doen om hem aan de grond te zetten. Geweldig.

Jongens, ik ben twee uurtjes boven geweest. (mijn vrouwtje was zelfs een beetje boos toen ik beneden kwam....) Heb genoten. En heb ook spijt dat ik niks bij had.. :(

Wanneer is de volgende meeting??? :lol:

Groeten Frank

Ik (aankomend hellingzwever) ben even een uurtje wezen kijken en het zag er gelikt uit. De snelheid waarmee de modellen rakelings langs elkaar scheren is ongelooflijk. slechts één (kleine) botsing gezien, maar beide modellen konden gewoon verder vliegen. Helaas lukt het me niet om wat foto's te uploaden.

Greetz,
Leen

Hey jongens.
Ik heb me ook heel erg goed vermaakt op de mooiste duin in Nederland.
Ik wil alle vliegers meteen bedanken voor de getoonde dicipline. Uniek.
Vroeger schuimde ik alle hellingen af en zelden heb ik dergelijke eensgezindheid gevonden.
Wat meteen erg aangenaam was, is het feit dat je een gezicht kan plakken op de personen in het forum.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Groeten
Martin

afb9274.jpg

Gaaf ding op de voorgrond, is daar een tekening van?

Wie ziet het verschil tussen de Weasel-alike van Maarten en de echte Weasel? :lol:
Ik bedoel daarmee de (niet-)afronding van de vleugeltips, afronding geeft weer een ander profiel aan de tip waardoor er (nog) minder (tip)stall optreedt bij lage snelheden. En de Weasel(-alike)s kunnen al zo langzaam vliegen.
Ik vind het erg jammer dat ik er dit jaar niet bij kon zijn. Mijn schoonmoeder was ernstig ziek, maandagochtend is zij overleden.
S.v.p. geen condoleance-register van dit draadje maken, dit moet een mooi draadje blijven over een geslaagde meeting.
Een compliment naar de organisator, die vorig jaar ook een poging had gedaan maar werd gedwarsboomd door het weer.
Zeker weten dat ik dit jaar de Zoutelande ook ga uitproberen. Mocht het weer mooie beloftes gaan maken, dan kijk ik wel of er al anderen op het idee zijn gekomen om het knijperbord bij Moeder Joost op te gaan halen. :wink:

Hans.

Hans N. zei:
Ik bedoel daarmee de (niet-)afronding van de vleugeltips, afronding geeft weer een ander profiel aan de tip waardoor er (nog) minder (tip)stall optreedt bij lage snelheden. En de Weasel(-alike)s kunnen al zo langzaam vliegen.
Hey die wist ik nog niet... ik was eigenlijk een beetje te lui om ze af te ronden, hij was dan ook in één dagje klaar.
Ik dacht dat hoe kleiner de koorde aan de tip, hoe groter de kans op tip stall. Wat is dan het verschil met afronden?

Maarten, ik ben theoretisch niet erg goed onderlegd, meer van de klok en de klepel. Dus nu even uit het hoofd: door afronding en afvlakking van de bovenkant van de tip verander je het profiel zodanig dat de luchtwervelingen meer naar achteren blijven gaan en niet "rompwaarts". Hierdoor blijft het dragend vermogen van de vleugel beter/langer aanwezig.
Mocht ik hier nu iets verkeerd zeggen dan laat ik mij graag verbeteren door anderen die het beter kunnen uitleggen.

Hans

Hay Joost,

Ik heb geen idee. De foto's zijn kleiner dan 150 kb en in jpeg formaat. Het moet lukken dus, maar wanneer ik ze wil downloaden krijg ik geen vervolgscherm zoals in de handleiding staat. Mogelijk was het net wat "belast" dus zal ik het nog een keer proberen. Ik heb trouwens enorm genoten zondag. :lol:

Greetz,

Leen

De microflohs deden het weer lekker op de duinen. Al moet ik zeggen dat de Opus van Bob sneller was.
Ik ga dus maar wat experimenteren met hopies ballast.
Op de Wasserkuppe is het ook erg leuk vliegen hoor.

floh-wasserk.jpg

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back